• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

marmot

Panerai
IMG_0697.JPG
IMG_0699.JPG
IMG_0701.JPG
En certina DS-1 automat med day/date?
Jag lurar på att sälja den, men har svårt att sätta rätt pris. Den kostar visst 7300:- på uret.
Inköpt hösten 2013 och använd tills för ett halvår sen så den är inte ny.
Halva nypriset vettigt?
3 lakan typ, men nog lättare att sälja på tratten.
 

Blyfot

Cartier
Jasså såpass ändå, tycker många på chrono verkar säljas för närmare 40k eller iallafall därikring men har ingen aning vad prisbilden är på ks. Gråhandlare gör väl en liten bump upp på priset för att tjäna så mycket som möjligt antar jag :dead:
Vet du när klockan servades senast? Är den nyligen servad skulle jag tippa på att priset ligger värme 40 :)
 

oggtrean

Omega
2-Faktor
Vet du när klockan servades senast? Är den nyligen servad skulle jag tippa på att priset ligger värme 40 :)
Har kikat efter på chrono jag med nu i efterhand och det verkar ju stämma. Konstigt nog köpte jag en 116200 fullset från 2013 för några månader sedan för 34k. Var medveten om att det var en bra affär men de verkar som de stigit i värde ytterligare sedan dess.
 

rehnstrom87

Breitling
Ett halvår gammal Rolex Submariner 114060. Princip nyskick bortsett från några små oundvikliga repor på spännet. Alla tillbehör till givetvis.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer

Ladrene

Omega
2-Faktor
Max 65k. Kolla så att den inte är anmäld stulen eller dylikt. KFM tar inget ansvar för det de säljer i efterhand.
Så pass lågt alltså? Är det pga. avsaknaden av dokumentation och cert eller vad beror den låga värderingen på? Tänker eftersom nypriset ligger på styvt 110 lock.
 
Topp