• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Heuer , Leonidas Easy rider?
Någon som har en susning ?
 

Bilagor

  • IMG_5584.JPG
    IMG_5584.JPG
    88.4 KB · Visningar: 57

Ladrene

Omega
2-Faktor
Hehe. Ett misstag man bara begår en gång om det är en klocka man verkligen vill ha.
Mjo, jag övervägde mitt inlägg. Men faktum är att det aldrig riktigt kändes 100 i maggropen. Siktet är egentligen inställt på 116610ln, men jag skulle absolut kunna tänka mig en SDDS.
Så jag kan ändå med varm hand släppa denna ;)
 

Renstroom

Cartier
2-Faktor
16234 dj från 2002 i fint skick utan box men med cert?. Är ett rimligt pris runt 35k eller är jag helt uppe i det blå då? :)
 

VRD

Cartier
Vad tycker ni är ett rimligt pris för en vit 16570 -10 fullset med graverad rehaut och 3136? Opolerad
 

poormans

Rolex
Så pass lågt alltså? Är det pga. avsaknaden av dokumentation och cert eller vad beror den låga värderingen på? Tänker eftersom nypriset ligger på styvt 110 lock.

Mkt tomtar som tror att de gör kap på kk auktioner så priserna kan bli helt galna

Försökte köpa en lös swiss only 16600 för några år sedan de vägrade ta bud under deras egen värdering (som lätt var 10-15k för hög)

.
 

Ladrene

Omega
2-Faktor
Mkt tomtar som tror att de gör kap på kk auktioner så priserna kan bli helt galna

Försökte köpa en lös swiss only 16600 för några år sedan de vägrade ta bud under deras egen värdering (som lätt var 10-15k för hög)

.
Efter att ha skummat igenom lite försäljningshistorik hos KK kan jag inte annat än hålla med dig. Verkar ha tämligen vag uppfattning om realistiska marknadsvärden och budgivningarna skenar mellan varven. Gäller såväl klockor som annat lösöre.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
IMG_5168 (2).JPG
Vad är ett rimligt pris för en 50 år gammal klocka med originalcert. men ingen box. Träffade ägaren igår och tog ett foto som inte är lysande, kan inte modellnr men det kanske är självklart....vad vet jag.
IMG_5167 (2).JPG
Kompisen köpte den ny för 1000 år sedan....
 

Ninen79

Audemars
IMG_5168 (2).JPG
Vad är ett rimligt pris för en 50 år gammal klocka med originalcert. men ingen box. Träffade ägaren igår och tog ett foto som inte är lysande, kan inte modellnr men det kanske är självklart....vad vet jag.
IMG_5167 (2).JPG
Kompisen köpte den ny för 1000 år sedan....
Om den är 50 år gammal så borde den vara en gmt 1675, servicetavla och troligtvis även visarna. Svårt att gissa värde med tanken på tavlan och visarna.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
IMG_5168 (2).JPG
Vad är ett rimligt pris för en 50 år gammal klocka med originalcert. men ingen box. Träffade ägaren igår och tog ett foto som inte är lysande, kan inte modellnr men det kanske är självklart....vad vet jag.
IMG_5167 (2).JPG
Kompisen köpte den ny för 1000 år sedan....

Om den är 50 år gammal så borde den vara en gmt 1675, servicetavla och troligtvis även visarna. Svårt att gissa värde med tanken på tavlan och visarna.

1675s servicetavlor har väl inte vitguldindex? Den såldes väl bara med målade?
16750. Servicetavla.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Synd att han bytte tavlan och visarna.
Jag sa inte att han gjort det, för det vet jag inte, men det kan vara så . Jag vet att den var på service men jag träffar honom inte förrän till hösten igen, och då är första gången som jag kan fråga om servicen........ vi diskuterade hans klocka igår och jag sa att jag kunde ta ett foto och se om någon hade en aning om värdet, utan att jag har nummer mm, vilket jag förstår är svårt med så lite bakgrundsfakta. Tack i alla fall!
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag sa inte att han gjort det, för det vet jag inte, men det kan vara så . Jag vet att den var på service men jag träffar honom inte förrän till hösten igen, och då är första gången som jag kan fråga om servicen........ vi diskuterade hans klocka igår och jag sa att jag kunde ta ett foto och se om någon hade en aning om värdet, utan att jag har nummer mm, vilket jag förstår är svårt med så lite bakgrundsfakta. Tack i alla fall!
Brevväxling? Telefonsamtal? Mail? Sociala medier?

Eller är han 1000 år på riktigt?:hilarious:
 
Topp