• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Överlag så är många säljare på K&S helt off gällande priser. Tråkigt då jag är övertygad om att många nybörjare går på rejäla nitar då man antar att priserna på entusiastforum är fair och inte rent ocker. Kan tycka att det är rätt så ugly när folk som verkar vara hyfsat initierade sätter horribla priser. Självklart upp till var och en vad man vill ha men det hade varit tacksamt om man tog sitt småaktiga profiterande till Blocket eller liknande.

I min värld så säljer man sina prylar på entusiastforum för den peng man själv kunnat tänka sig att lägga för prylen i fråga. Inte långt, långt över...
Intressant, vad jämför du mot då? Chrono24?
Handlarna i USA får man lägga på momsen ifall du skall få hit klockan...
 

cab

Audemars
2-Faktor
Haha vänta lite nu. Sakta i backarna...

1803 på läder... Du får beskriva lite mer: Det viktigaste är hur boetten ser ut. Andra faktorer som påverkar priset: Strössel på tavlan, originalspänne eller inte, vitt, gult eller roséguld, servicehistorik, box/papper, ålder.

Håller med, vintage är svårt att få in i denna tråd. Det skiljer väldigt mycket mellan olika objekt på sådant du nämner ovan.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Fanns väl en sådan moddad sub på forumet ett tag som blev sönderdissad. Konstigt att ingen köpte den av honom i så fall. Har för mig den låg ute till försäljning också. Det sr ett år sedan ungefär skulle jag tro.

Trodde frågan var om delar från en Smurf, finns ju ett sådant bygge här med där en GMTc förvandlats till en Smurf.
Såg delar på TRF och de var inte billigt.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor

Trodde frågan var om delar från en Smurf, finns ju ett sådant bygge här med där en GMTc förvandlats till en Smurf.
Såg delar på TRF och de var inte billigt.


Bra där! Så varför köpte ingen den direkt om de delarna nu är så jävla dyra?

Fast det där är delar till 16613, inte SubC... Det är som att jämföra äpplen med typ... Flygplan.

Blå tavla/insert från 116619 är svindyrt.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Eftersom jag gillar tråden och den kan ge en fingervisning till nya medlemmar, vad tycker ni att en Tag Heuer WK1113 är värd om den har en länk som passar de flesta och ser rätt bra ut skickmässigt?


Obs! Editerade lite.
 

David

Bödeln
Varför man nu vill sätta en wg-bezel på en klocka i ss...
Ja, det är fullständigt obegripligt.

Rolex
 
Topp