• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Fuoll fart här. Hoppas jag också kan få några expert utlåtanden.

Tittat på en Rolex Datejust -05 ref 16200. Full set. Polerad, men bra gjort. Ny servad i år, inte hos AD. Oysterlänk, inget stretch. Säljes av en handlare. Inga skador. Vad är rimligt att betala?

Tack på förhand!

Nyservad säger du och fullset, det är ju två plus. 27000 kr kanske?
 

Nielsen

Breitling
Värde på denna?
Omega SMP, Refnr 2531.80.00, 2001, cert & box
auktionsvara_499153_stort.jpg
auktionsvara_499231_stort.jpg
auktionsvara_499096_stort.jpg
auktionsvara_498990_stort.jpg

Tack på förhand:)
 

majkot

Breitling
Jag har för avsikt att inom kort sälja två stycken klockor jag sällan använder tyvärr och hoppas att ni med lite erfarenhet kan hjälpa mig med rimliga värderingar.

Först ut en Seiko 6139-6002. Klockan har legat i en låda mer eller mindre sedan jag köpte den 2009 då den servades och en Seiko-kunnig kille i Holland. Går fint och har omkring 30 timmar i gångreserv. MEN av någon anledning stannar tidtagningen exakt vid 5 minuter när den är i gång. Nollställning fungerar dock fint. Index ser ut att ha blivit utsatta för en relume och förra säljaren tror att länken kan vara after market.

Sedan har jag en Omega 2639-12 från 1954. Köpt på Kaplans 2009, manuell, går bra vad jag kan bedöma. Lite skadat glas som tyvärr inte framkommer av denna bilden.

DSCF0961.jpg
DSCF0980.jpg


Vad tror ni om cirka värde på dessa?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Jag har för avsikt att inom kort sälja två stycken klockor jag sällan använder tyvärr och hoppas att ni med lite erfarenhet kan hjälpa mig med rimliga värderingar.

Först ut en Seiko 6139-6002. Klockan har legat i en låda mer eller mindre sedan jag köpte den 2009 då den servades och en Seiko-kunnig kille i Holland. Går fint och har omkring 30 timmar i gångreserv. MEN av någon anledning stannar tidtagningen exakt vid 5 minuter när den är i gång. Nollställning fungerar dock fint. Index ser ut att ha blivit utsatta för en relume och förra säljaren tror att länken kan vara after market.

Sedan har jag en Omega 2639-12 från 1954. Köpt på Kaplans 2009, manuell, går bra vad jag kan bedöma. Lite skadat glas som tyvärr inte framkommer av denna bilden.

DSCF0961.jpg
DSCF0980.jpg


Vad tror ni om cirka värde på dessa?
En sån seiko såldes i veckan på KS för 1000kr, kanske lite mer sliten med å andra sidan fullt fungerande.
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
image.jpg
Vad kan vara rimligt för en omega ploprof 1200 vet ej årtal men har med ett äktahetsintyg den är använd och de syns men inget man retar sig på. Följer med orginal nytt svart ploprof gummi,orginal mesh och ett ISO band
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
image.jpg
Vad kan vara rimligt för en omega ploprof 1200 vet ej årtal men har med ett äktahetsintyg den är använd och de syns men inget man retar sig på. Följer med orginal nytt svart ploprof gummi,orginal mesh och ett ISO band

Antar att det är samma klocka som såldes på K&S i början av året för 30 ? Skulle säga att 30-35 är rimligt. Klockan saknar dokumentation, vilket sänker priset rejält då den ändå är så pass ny.
 

linus282

Breitling
Tjena!
Har bestämt mig för att skaffa en Omega seamaster planet ocean 45,5 mm.
Har tänkt mig en lätt begagnad.
Vad är ett rimligt pris på 2500 alt 8500?
Då det kommer vara min första "riktiga" klocka så kommer jag att införskaffa den hos en handlare.
Om någon har några alternativ på urmakare som säljer begagnat så är jag väldigt tacksam för tips.
:)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Tjena!
Har bestämt mig för att skaffa en Omega seamaster planet ocean 45,5 mm.
Har tänkt mig en lätt begagnad.
Vad är ett rimligt pris på 2500 alt 8500?
Då det kommer vara min första "riktiga" klocka så kommer jag att införskaffa den hos en handlare.
Om någon har några alternativ på urmakare som säljer begagnat så är jag väldigt tacksam för tips.
:)
2500 ca 17-22 beroende på om den är servad och med länk. Dessa priser brukar vara för modeller 2006-2009 ca. 8500 lätt begagnad typ 1-2 år går nog nånstans mellan 26-30 tkr. Satsa på länk då den är snyggast så.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Först ut en Seiko 6139-6002. Klockan har legat i en låda mer eller mindre sedan jag köpte den 2009 då den servades och en Seiko-kunnig kille i Holland. Går fint och har omkring 30 timmar i gångreserv. MEN av någon anledning stannar tidtagningen exakt vid 5 minuter när den är i gång. Nollställning fungerar dock fint.
Hur kan du säga att den går fint om den inte går som den ska?
 

linus282

Breitling
2500 ca 17-22 beroende på om den är servad och med länk. Dessa priser brukar vara för modeller 2006-2009 ca. 8500 lätt begagnad typ 1-2 år går nog nånstans mellan 26-30 tkr. Satsa på länk då den är snyggast så.

Tack för svar! Tycker den gör sig riktigt bra på länk också. Verkar vara ett grymt forum då jag även är ny här. Har en budget på runt 30k så då blir det att satsa på en med det nya urverket då.
 

majkot

Breitling
Hur kan du säga att den går fint om den inte går som den ska?
Well. Den är som sagt genomgången för typ 5 år sedan och har i princip inte använts sedan dess. Den håller tiden bra och har ok gångreserv. Misstänker att det är ett mindre sak att åtgärda felet med kronografen. Men jag är ingen urmakare.

Vänligen

/Mikael
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Well. Den är som sagt genomgången för typ 5 år sedan och har i princip inte använts sedan dess. Den håller tiden bra och har ok gångreserv. Misstänker att det är ett mindre sak att åtgärda felet med kronografen. Men jag är ingen urmakare.

Vänligen

/Mikael
Spelar ju ingen roll om den så servades igår, det betyder ju inte i sig att den "går bra". Om kronografen inte fungerar och den har kort gångreserv så går den inte bra. Eller menar du att 30 timmar är OK?
 

majkot

Breitling
Spelar ju ingen roll om den så servades igår, det betyder ju inte i sig att den "går bra". Om kronografen inte fungerar och den har kort gångreserv så går den inte bra. Eller menar du att 30 timmar är OK?

Jag ber ödmjukast om ursäkt för mitt misstag och felaktiga formulering men vill samtidigt ta tillfället i akt att tacka för det varma välkomnandet som novis på forumet. Tack.
 
Topp