• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ZQT

The Banker
2-Faktor
Såldes för dryga 6500:- från Urtid
Jag tvingar ingen att köpa och kommer att sänka priset sakta men säkert om jag inte får den såld, so simple as that. Dessutom räknar jag med att 95% prutar på priset enligt min erfarenhet.
Sen undrar jag varför en discontinued klocka inte kan vara värd mer än när den såldes för några år sedan, har det inte hänt tidigare?
Ska bara tillägga att den skulle redan vara såld för det priset av US köpare om inte jag vägrade använda Paypal

Priset kvarstår oavsett vad vissa tycker!

Vilket skämt...
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Vad är rimligt för en breitling stålfisk från 2010? Box och papper i sin ordning, ser fräsch ut på bilder!
 

poormans

Rolex
Tja... Den ser också ut att ha en Luminova servicetavla, vilket inte är tidsenligt, men som kanske värderas av somliga. Dock inte ngt mervärde för mig personligen.


priset beror på skicket under huven oxå, att serva ett oysterquartz urverk är svindyrt så är den nyservad är den givetvis dyrare och den ser trevlig ut i boetten men lite synd på tavla och visare

många OQ har tyvärr råkat ut för felaktiga, läckande batterier ifrån rolex och då ryker urverk, tavla och visare, i värsta fall även boetten

cheers
christian
 

Whedda

Rolex
Asså det här är ett riktigt jävla skämt... Inte nog för att det i princip är en regelvidrig kopia... ÅTTA TUSEN KRONOR? SKOJAR DU ELLER mouqvist

https://klocksnack.se/threads/mkii-vantage.28182/

Förstår vad du menar men att begära mer än nypriset för en klocka behöver ju inte vara ett skämt...

Marknadspris är vad som gäller, inte proportion av nypris. Skulle själv inte betala 8000kr för en Vantage så det är jag med dig på. Sålde dock själv en MKII Kingston Plank Owners Kit för några år sedan för typ 11000kr. Låg på över 2000$ om man tittade på marknadspriser internationellt.

Nypriset låg om jag inte minns fel på ca 7000kr men begränsad upplaga och hög efterfrågan drog upp priset.

Samma fenomen gäller ju för vissa Komplikations Patek som inte går att köpa över disk men samma stund de lämnar butiken har de gått upp 50-100% i värde.

Kolla ref 5131 tex..listar 450k och kostar ca en miljon på Chrono24.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Förstår vad du menar men att begära mer än nypriset för en klocka behöver ju inte vara ett skämt...

Marknadspris är vad som gäller, inte proportion av nypris. Skulle själv inte betala 8000kr för en Vantage så det är jag med dig på. Sålde dock själv en MKII Kingston Plank Owners Kit för några år sedan för typ 11000kr. Låg på över 2000$ om man tittade på marknadspriser internationellt.

Nypriset låg om jag inte minns fel på ca 7000kr men begränsad upplaga och hög efterfrågan drog upp priset.

Samma fenomen gäller ju för vissa Komplikations Patek som inte går att köpa över disk men samma stund de lämnar butiken har de gått upp 50-100% i värde.

Kolla ref 5131 tex..listar 450k och kostar ca en miljon på Chrono24.


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Nej det är jag med på. Har dock inte kommenterat förhållandet till nypris men kan ju säga utan att krydda att jag inte ens skulle vilja använda en kopia även om jag fick en liten slant för det.

Det jag tycker är konstigt är att det finns efterfrågan, här på KS, på klockor som i princip är kopior. Oavsett förhållande mellan ny- och begagnatpris.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad är rimligt för en breitling stålfisk från 2010? Box och papper i sin ordning, ser fräsch ut på bilder!
Det där är en knepig klocka att sätta pris på.
Jag gav 14 för min för 3-4 år sedan. Min kollega knep en i vintras på Blocket för 11 eller 11,5 minns inte riktigt. Jag tror masterkiller fick 17 för sin i våras.. Så någonstans mellan 11 och 17 borde de ligga..;-) Jäkligt fin klocka oavsett :)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Nej det är jag med på. Har dock inte kommenterat förhållandet till nypris men kan ju säga utan att krydda att jag inte ens skulle vilja använda en kopia även om jag fick en liten slant för det.

Det jag tycker är konstigt är att det finns efterfrågan, här på KS, på klockor som i princip är kopior. Oavsett förhållande mellan ny- och begagnatpris.


Varför hakar du upp dig så mycket på detta? KS är inte bara generiska Rolexklockor eller ur i 100kkr-klassen. Att folk köper homager, kopior och annat skräp är inget nytt och det kommer fortsätta. Känns som det vore bra för ditt blodtryck och caps lock-tangent att inse att det existerar och förmodligen kommer fortsätta göra det.

För övrigt är jag för fri prissättning. Varor som är för dyra tenderar att förbli osålda.
 

OBRKV

Cartier
Med risk för att avbryta en pågående diskussion, men vad behöver man ge för en Rolex 5512 i OK skick? Servicetavla ok och eventuellt bytta visare ifall de matchar tavlan.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Varför hakar du upp dig så mycket på detta? KS är inte bara generiska Rolexklockor eller ur i 100kkr-klassen. Att folk köper homager, kopior och annat skräp är inget nytt och det kommer fortsätta. Känns som det vore bra för ditt blodtryck och caps lock-tangent att inse att det existerar och förmodligen kommer fortsätta göra det.

För övrigt är jag för fri prissättning. Varor som är för dyra tenderar att förbli osålda.

Haha lugn nu easy!
Blir bara lika förvånad varje gång...
 

acce1999

Patek
2-Faktor
priset beror på skicket under huven oxå, att serva ett oysterquartz urverk är svindyrt så är den nyservad är den givetvis dyrare och den ser trevlig ut i boetten men lite synd på tavla och visare

många OQ har tyvärr råkat ut för felaktiga, läckande batterier ifrån rolex och då ryker urverk, tavla och visare, i värsta fall även boetten

cheers
christian
Den har varit i din ägo?

Låter som om du vet skicket "under huven"?
A
 

poormans

Rolex
Den har varit i din ägo?

Låter som om du vet skicket "under huven"?
A

nope den har inte varit min så jag vet inget om skicket under huven, ville bara ge en annan bild av priset då jag men har haft några OQ som servats och det är dyra delar

jag hade en bla en lös, opolerad 17014 som fått nytt verk efter ett läckande batteri och den gick för runt 20k och det var några år sedan

cheers
christian
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Du har så rätt. Men som jag sa så hade jag verkligen ingen aning om vad de kostar. Är givetvis inte min avsikt att lura någon utan la ut den för vad jag själv betalat för några veckor sedan. Men vad är rimligt pris? Min är i nyskick och kostar att beställa 500:- ink frakt sen tillkommer ett natoband för 100:-.

Hårklyverier, priset är inte orimligt. Hade jag varit intresserad av klockan i fråga hade jag inte tvekat en sekund på att betala någon Linné extra för att slippa hemsidan ovan.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du har så rätt. Men som jag sa så hade jag verkligen ingen aning om vad de kostar. Är givetvis inte min avsikt att lura någon utan la ut den för vad jag själv betalat för några veckor sedan. Men vad är rimligt pris? Min är i nyskick och kostar att beställa 500:- ink frakt sen tillkommer ett natoband för 100:-.

Vad som är rimligt bestämmer du ju själv såklart.
 

poormans

Rolex
Med risk för att avbryta en pågående diskussion, men vad behöver man ge för en Rolex 5512 i OK skick? Servicetavla ok och eventuellt bytta visare ifall de matchar tavlan.


bilder behövs för att säga något vettigt, hårdpolerade ex med dålig tavla börjar på runt 35 k sen går det uppåt beroende på årgång och urtavlor/boetter

så några bilder på urtavla, glasring, krona, kronskydd, boettsidor, baksida ger ett bättre svar,

cheers
christian

denna ligger väl runt 80k
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Är det med länk så skulle jag vilja säga någon tusenlapp till. Kanske 17-18.
Stämmer säkert,har ingen direkt koll på dagspriset. Sålde min för 14k komplett med länk och gummi. Visserligen en 2007 tror jag och detta var två år sedan.
/j
image.jpg
 
Topp