Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad är fel med Tag Heuer?

Diskussion i 'Diskussion' startad av skallagrimson, 5 december 2013.

1. skallagrimson
    Trådstartare

skallagrimson Borgare

Hej!

Är relativ ny i denna värld men på senare tid har mitt intresse vuxit och vidgats snabbt. När jag började intressera mig för klockor var det främst som en statusaccesoar och jag hade inget intresse av historik, mekanik mm.
    Dom tillverkarna jag kände till då och såg som premium var Rolex, Breitling, Omega och Tag Heuer.
    Av någon anledning har jag alltid gillat Tag men har märkt att jag är ganska ensam om det. På klockforum lyser diskussionerna om Tag med sin frånvaro och när märket nämns är det ofta negativt.
    Vad är felet med Tag Heuer? Det är ju ett anrikt märke som i mitt tycke gör vackra klockor. Jag kan inte bedöma kvaliteten på deras urverk, är det där felet ligger?

Upplys mig gärna...

2. yonsson och Målarn gillar detta.
  3. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Som MK sa ovan, läs igenom dom andra trådarna.
    Jag gillar märket, tycker det är spännande och har ett roligt arv.

4. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Köp en vintage Heuer chronograph. Där har du historiken och dom riktigt schyssta klockorna.
    Vet typ inget om nyare Tag Heuer.

Boris Balkan och par gillar detta.
  5. skallagrimson
    Trådstartare

skallagrimson Borgare

Tack, ska läsa på :)

6. Beastie

Beastie Mr Cowbell

Har personligen inget emot tag heuer. Men tror att en del kännare anser att det gick åt pipsvängen för företaget när heuer köptes upp av tag och blev tag heuer. Att företaget tappade kursen då. Nu på senare år har de väl dock börjat hämta hem lite och gör lite modeller från "heuer" tiden.
    Men jag kan ha fel och blir säkert rättad snart .

7. morrism

morrism Friends of KS

Dåligt med in-house verk och quartz-modeller har dragit ner märket

8. wayne

wayne Friends of KS

Absolut inget fel med TAG. Har ägt och äger några TAG, även några Heuer har passerat min handled.
    Visst dom har tillverkat några väldigt skumma modeller men deras re-editions tycker jag är väldigt trevliga. Ligger väl ute en Heuer Carrera på handlaforumet om jag inte missminner mig.

Eurenius gillar detta.
  9. Mr.Sund

Mr.Sund Stadsbo

Tag Heuer kommer från nästa år var en av världens största tillverkare av inhousekronografer och har nyligen introducerat caliber 1969 så framtida samlare behöver nog inte oroa sig över urverken. Tycker dock dom har alldeles för många modeller till överpriser med tanke på finish och urverk. T ex Aquaracer.

10. Viking

Viking Borgare

Ska inte stå TAG på tavlan.

Icaras, Denke, GurraG och 8 andra gillar detta.
  11. Rock_N_Ron

Rock_N_Ron Friends of KS

Nä, för den har jag köpt... :p

wayne, Jacob, Eurenius och 1 annan gillar detta.
  12. babanker

babanker Borgare

Från:
    F ks
    Väldigt fin. Vad fyller de där 5 cirklarna för funktion? :)

13. Vonlind

Vonlind Stadsbo

Archies tyckande om Tag Heuer.

Ante K och Boris Balkan gillar detta.
  14. reffen

reffen Bonde

Från:
    Uppsala
    Tummen upp för Tag heuer(det behövs) =) , tycker dom gör några coola klockor som sticker ut lite i mängden. Kanske att heuer gjorde bra klockor osv, men då borde dom ju ha tagit till vara på det när dom gick ihop med tag kan man ju tycka. Allt annat vore ju idioti.
    Har en formula 1 som beater nyare med metal bazel, kan hålla med om att dom äldre med plast mm inte är nån höjdare. Men den är en perfekt sol o bad klocka mm och jag har fått för mig att Tag heuer är mer uppskattat utomlands. Iaf när det varit folk som påpekat min klocka då. Så nu åker den alltid med på semestern. =)

Men Tag heuer har iaf snygg design på sina klockor nu.

15. wayne

wayne Friends of KS

Kan du slänga upp några bilder på nyförvärvet?

16. wayne

wayne Friends of KS

Ja han är ju rätt kul den pösmunken. Han är väl att likställa med Moder Teresa fast tvärt om. :D

gerikson och Boris Balkan gillar detta.
  17. Rock_N_Ron

Rock_N_Ron Friends of KS

Det finns några i förra fredagstråden & några i dagens klocka-tråden.

Men här kommer en som kan passa i denna tråden:

Finns ju även en grym Tag Heuer Monaco för bra pris i Säljesdelen. Är liiiiite sugen på den...
    Men egentligen vill jag ju ha en "riktig"...

Vonlind, TorNet och wayne gillar detta.
  18. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Archie: "...it just goes to show how fucking stupid the average Tag Heuer wearer is..."

Otroligt underhållande "pretenders brand" "slightly above SEIKO" vilken snubbe... :pirate:

Icaras gillar detta.
  19. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Fast ärligt så tar jag inte mycket av det Archie säger på större allvar. Folk gillar/hatar honom för att han är väldigt kontroversiell.. Sen kan man inte förneka att han har en fin samling av klockor... :)

20. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Jag hoppas ingen tar honom på allvar. Men kul är det. :D

David gillar detta.
  21. svesam

svesam Friends of KS

Från:
    Höga Kusten
    Inget fel alls så länge du gillar dem.

Bry dig mer om vad du gillar än vad andra tycker, det är trots allt du som ska trivas
    med den klocka du väljer att ha på handleden :)

//Daniel

Denke gillar detta.
  22. GurraG

GurraG Stadsbo

Från:
    Stockholm/Boston

Galet cool! Ligger en ute på eBay för $2K vilket var lite mycke' för mig men jag kommer spana efter en...

23. wayne

wayne Friends of KS

Gillar mina TAG, rätt så trevliga om jag får säga det själv:) [​IMG]

Rozzy, par och Criss Cross gillar detta.
  24. GurraG

GurraG Stadsbo

Från:
    Stockholm/Boston
    Och jag kanske ska säga att det inte är nå't fel på TAG Heuer. Det är svårt att kommersialisera lyxprodukter och man tar felsteg genom åren, känns knappast som Heuer är dom enda utan snarast att det är få förunnat att hålla fokus uppe. Personligen tycker jag dessutom ofta att då blir det tråkigt och icke-innovativt, gör fel, gör om, gör rätt.

25. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

Felet är väl vårtorna på bezelringen.

26. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm

+ 100 på det! Den dagen man skaffar klockor andra gillar istället för det man själv gillar har ens klocknördsjäl dött...

Vad gäller just TAG så tycker jag att det får lite oförtjänt mycket stryk ibland, även om det inte är min kopp te. Kanske är arvet från det fantastiska Heuer i kombination med (enligt min mening) rätt trista re issues ett så stort ok att bära att många inbitna klocknördar default-sänker märket av bara farten.

Det och Tiger Woods. Och Leonardo Di Caprio. :D

svesam och Jacob gillar detta.
  27. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Autavian och Monacon får en klar tumme upp, men den där dykaren alltså....den är fan läskig... :)

Icaras, morrism, wayne och 2 andra gillar detta.
  28. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Jag gillar dykaren. Ful men ändå cool. Klassiker :)

29. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

För dom som tyckte Archie videon var rolig/irriterande:

Vad tusan är det här? Han kallar sig Paul Pluta Prestige och pratar om allt Tag H har gjort för klockindustrin som en inkörsport. Måste vara hans humor? Hursomhelst känns det som en bra mycket bättre analys :D även om den andra var skitkul

30. wayne

wayne Friends of KS

Wolf, coolfaktor 10 av 10 :)
    2014-05-20 18.23.50.jpg

Jacob gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield