• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är klockan värd?

JaTack

Rolex
2-Faktor
En vän till mig bad mig fråga här om hans mögliga Regal besitter något värde.

image.jpg


image.jpg


Tacksam för svar!
Tyvärr inget värde i en sådan förutom det känslomässiga värde som nuvarande ägare känner!
 

Martin Lovasz

Audemars
Så fort man hittar matchande nummer på bakboetten och ett av hornen vet man att klockan är från 40-talet. Det finns även ett serienummer på urverket som talar om vilket år det var tillverkat. Urtavlans skick avgör var värdet är och det kan variera från ca 600-1200 på dessa modeller. Din ser bra ut så du får nog strax över 1000kr för den som den är. Vi fick ganska många klockor från Longines under kriget så den är förmodligen från tidigt till mitten av 40-talet.
 
  • Like
Reactions: JLC

Seagle

Omega
Provar även jag i den här tråden, funderar på att låta den här vandra vidare till förmån för nya tillskott. Vad får man ungefär för en Longines cal 30L från 1966?
DSCN3438.jpg
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Så fort man hittar matchande nummer på bakboetten och ett av hornen vet man att klockan är från 40-talet. Det finns även ett serienummer på urverket som talar om vilket år det var tillverkat. Urtavlans skick avgör var värdet är och det kan variera från ca 600-1200 på dessa modeller. Din ser bra ut så du får nog strax över 1000kr för den som den är. Vi fick ganska många klockor från Longines under kriget så den är förmodligen från tidigt till mitten av 40-talet.
tack för återkoppling och att du tog dig tid. uppskattas.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Köper nog inte för att tjäna pengar; men vill alltid fynda liksom. Men sålänge jag inte betalar överpris är jag nöjd.
Vi är många här som inte behöver titta speciellt långt bak i backspegeln för att ångra att vi inte slog till på någon modell för något år sedan. Har en vintageklocka bara någon som helst intressant kvalité så kommer värdet alltid ikapp förr eller senare; det som intresserade dig vid inköpet kommer förmodligen att intressera någon annan i framtiden. Det verkar faktiskt som det är mest ekonomiskt fördelaktigt på sikt att handla med hjärtat i s f hjärnan.... ;)
 

Richard1987

Panerai
Undrar om en Sjöö Sandström köpt i Stockholm 2014, 17/1. Serienummer 1151. Skick enligt uppgift 9/10. Klockan är i titan. Svensksåld i Stockholm. Allt finns med, box, certifikat och extralänk( 500. :- biten). Tacksam för snabba svar:

image1.JPG
image2.JPG
image1.JPG
 

MartinL

Omega
Undrar om en Sjöö Sandström köpt i Stockholm 2014, 17/1. Serienummer 1151. Skick enligt uppgift 9/10. Klockan är i titan. Svensksåld i Stockholm. Allt finns med, box, certifikat och extralänk( 500. :- biten). Tacksam för snabba svar:

image1.JPG
image2.JPG
image1.JPG
Det här är en klocka från 2014 och du frågar i vintageavdelningen. Du har redan startat en tråd i vanliga diskussionsdelen och fått svar på din fråga. Men lycka till med affären!
 

Richard1987

Panerai
Var en person som skrev till mig i PM att man kunde lägga in frågan i en "vad är den värd" tråd istället för mer respons. Så sökte bara i högra fältet, la ej märke till att det var vintage.
 

Watched

Breitling
Använder mig av den här tråden då den kändes mest lämpad. En Omega Seamaster som jag fått i födelsedagspresent för en massa år sen. Vilket år är klockan ifrån samt vad är den värd?
IMG_0909.JPG
IMG_0910.JPG
 
Har blivit erbjuden att köpa denna. Klockan fungerar inte, och kommer utan tillbehör. Säljaren har fått ett prisförslag på service, runt 9000:- skulle kalaset gå på. Nämnde jag okänd servicehistorik? :)
Referens? Vad är ett rimligt pris?

IMG_2340.JPG
IMG_2339.JPG
IMG_2341.JPG
IMG_2342.JPG
IMG_2344.JPG
IMG_2343.JPG
 

Fadershan

Patek
Använder mig av den här tråden då den kändes mest lämpad. En Omega Seamaster som jag fått i födelsedagspresent för en massa år sen. Vilket år är klockan ifrån samt vad är den värd?
IMG_0909.JPG
IMG_0910.JPG
Tycker för det första att den e jävligt snygg och skulle behandlat den som en keeper och i synnerhet då det var en gåva :) Jag är ingen expert på värderingar och vågar inte uttala mig med någon säkerhet alls varken årtal eller pris men vild gissning skulle vara 50-60-tal och 5-10k.
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Denna omega seamaster lär vara från 1968. Vad tycker ni, ser den ok ut? Jag är definitivt ingen expert men jag undrar om boetten är som den skall vara (den ser bra ut tycker jag men den liknar mera en rolex än en omega boett.) Övriga kommentarer är också mer än välkomna.
IMG_2049.JPG
IMG_2059.JPG
IMG_2058.JPG
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Denna omega seamaster lär vara från 1968. Vad tycker ni, ser den ok ut? Jag är definitivt ingen expert men jag undrar om boetten är som den skall vara (den ser bra ut tycker jag men den liknar mera en rolex än en omega boett.) Övriga kommentarer är också mer än välkomna.
IMG_2049.JPG
IMG_2059.JPG
IMG_2058.JPG
Hur ser baksidan ut?
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Förresten, beklagar om jag skrev inlägget ovan i fel del av forumet...gjorde det efter en lång kväll på krogen med några kolleger. Är i Zagreb på arbetsresa och klockan finns till salu i en liten butik med vintage klockor för ca 1000€. Känns lite dyrt men jag måste säga att den ser väldigt fin ut. Utlåtanden från experter med kunskap om vintage omega vore mycket uppskattat.
 
Topp