Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad är min Omega Genève värd?

Diskussion i 'Diskussion' startad av mull54, 25 november 2015.

1. mull54
    Trådstartare

mull54 Bonde

Hejsan!
    Köpte en Omega Geneve för ett par månader sedan. Lämnade genast in den på service och fick tillbaka den för ca 1 vecka sedan. Tråkigt nog kommer jag nog behöva sälja den :( Tänkte därför höra med er vad den kan tänkas vara värd?

Det är en Omega Geneve från 1964 om jag inte minns fel. Urverket är ett cal 565. Den kom precis tillbaka från en komplett service gjord av en Omega "speciallist". Den är i otroligt bra skick men ytters få hairlines bara. Kan självklart ta mer bilder om det behövs.
    Tack på förhand.

soderlund gillar detta.
  2. Andrée Varg

Andrée Varg Stadsbo

Hej,

Trist att den behöver säljas. Genève tillhör den kanske billigaste modellen av äldre Omega. Fint att den är automatisk dock. Älskar tavlan! Riktigt härlig blå färg! Om jag inte missat något unikt med klockan så tror jag att priset kan röra sig runt 2-3000 kr beroende på marknad. Brukar rekommendera Tradera för de billigare Omega-klockorna då priserna där kan springa iväg ibland, men du kan säkert få den såld på KS också! Har du någon slags kvitto av servicen? Har du det så tycker i alla fall jag att ett rimligt pris borde vara cirka 3000 kr. Sålt en liknande automat Genève från -68 för 2000 kr, men den var inte servad och hade inte i närheten lika fin tavla! :)

3. mull54
    Trådstartare

mull54 Bonde

Har service bevis. Ja den är otroligt fin och för det priset kommer jag inte sälja den. Men vad hade jag kunna lägga för utgångs pris på tradera tror du?

4. Andrée Varg

Andrée Varg Stadsbo

Du kan ju testa att lägga ut den för det lägsta priset du kan tänka dig. Sen avgör marknaden resten. Dock kan det bli problematiskt ju närmare 4-5000 kr man kommer för i den klassen kommer man ganska lätt över hyggliga Seamasters. Testa går alltid!

5. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Tyvärr innebär en nygjord service på klockan inte en dramatisk ökning i värdet på klockan (enligt min uppfattning). Skulle tippa att du får 2500:- för ett oservat exemplar som tickar på fint och kanske en tusenlapp till för ett nyservat ex med papper på servicen. Jag tycker du kan börja med att lägga upp en annons här på köp & sälj och se ifall någon är intresserad.

6. Jaguaren

Jaguaren Bonde

Från:
    Skåneland
    Riktigt fin klocka. Om jag inte redan hade haft en Genève med cremevit tavla från 1969 så hade jag köpt den direkt av dig.

Ha det Blått !

7. Glusch

Glusch Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Håller med tidigare talare om att klockan är otroligt fin. Däremot är den som sagt inte värd över 4-5k, vilket den endast möjligen är till rätt köpare. Hoppas det inte gör dig allt för besviken!

8. steffe

steffe Friends of KS

Runt 3000 men sälj den inte för dessa pengar!
    Du kommer bara ångra dig :)

9. klockmarren

klockmarren Bonde

Från:
    Tjockhult
    Precis, inte så att du får hela servicekostnaden tillbaka utan mer att den blir lättare att sälja.
    Fin klocka.

eriksson850 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield