• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är riktigt kul? Att ha åsikter om framtida klockköp!

Vilken är bäst?


  • Totala väljare
    75
  • Enkät stängd .

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
God kväll allihopa!

Jag sitter och funderar över vad jag ska köpa för klocka härnäst, så vad bättre än att slänga lite alternativ mot er och se vad som kommer fram :)

För att starta kan jag presentera mina klockor;
IMG_2333.jpeg

En SKX007 som agerar träningsklocka samt beater
IMG_4846.png

Min ögonsten, en Aqua Terra 15'000

Mitt resonemang är något oklart, jag vet inte riktigt vad jag vill ha just nu, men jag vet ungefär vad jag är villig att spendera. Först ut är:
dsc09394.jpg

Tudor Ranger! Jag tycker den är sjukt cool men oroar mig lite för storleken, jag tyckte den kändes något stor jämfört med en Exp1 som jag tycker är relativt lik designmässigt. Den andra klockan är:
TudorPelagos.jpeg

Den kanske hårdaste bruksklockan på marknaden. Jag tycker att den är något perverst snygg, men jag vet inte om titanet gör att den känns billig i längden. Jag hade köpt denna över min AT om den varit i stål. Sen kommer vi till en klassiker:
IMG03379-20101215-0848.jpg
En DJ! 1601 eller 1603 kvittar för mig. Plus för denna är att den är en Rålex så klart, det vore rätt soft att skaffa sin första. Storleksmässigt är det lugnt men jag tänker att den tjänar lite samma syfte som min AT. Nä st ut och min bubbblare:
longines-legend-diver (1).jpg

Den klocka som verkligen fått mig att börja se åt Longines håll, de har verkligen mycket snyggt! Här är min gnagande tanke att faux-patinan kommer att se dum ut i längden.





Att flera av klockorna är utrustade med modifierade ETA-verk är ingen slump, med ett Co-Axial verk som kräver en rejäl smäll på käften när den ska servas så vill jag gärna ha något med skön design men med ett billigare urverk. Är mina förslag åt helvete? Skriv gärna in en modell som ni tycker jag missat :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Pelegosen alla dar i veckan av de nämnda! Titanet till trots så väger klockan några ynka gram (20g) mindre än en SubC. Länken och gummit i en klass för sig och microjusteringen är något som jag hoppas fler kikar närmare på, bl.a. Rolex själv :)

pelagos-jpg.37713
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Pelegosen alla dar i veckan av de nämnda! Titanet till trots så väger klockan några ynka gram (20g) mindre än en SubC. Länken och gummit i en klass för sig och microjusteringen är något som jag hoppas fler kikar närmare på, bl.a. Rolex själv :)

pelagos-jpg.37713

Ja dina bilder gör ju inte saken lättare direkt :hungry:
 

Randel

Cartier
LLD är en väldigt fin klocka och väldigt prisvärd tycker jag (som har en). Jag fixar dock inte riktigt klockor på armband, så jag kommer att släppa min vidare. En DJ bör väl alla ha, eller ha haft, så det är alltid ett bra val. Men, jag hade också kollat på Explorer 1 som komplement till DJ. När det gäller Tudor hade jag valt en Black Bay före Pelagos men det är ju en smaksak.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
LLD är en väldigt fin klocka och väldigt prisvärd tycker jag (som har en). Jag fixar dock inte riktigt klockor på armband, så jag kommer att släppa min vidare. En DJ bör väl alla ha, eller ha haft, så det är alltid ett bra val. Men, jag hade också kollat på Explorer 1 som komplement till DJ. När det gäller Tudor hade jag valt en Black Bay före Pelagos men det är ju en smaksak.

En Black Bay tog jag inte med här men den är ett mycket seriöst alternativ till Pelagosen. Kändes LLD'n topptung på armband?
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Bra alternativ (förutom rangern som jag tycker är enormt ful och för stor IMHO förstås). Tycker ändå du borde ha en chrono som komplement till din dykare och halvdressare.
4gNWeJc.jpg

Jag har kollat en del på Longines heritage krongrafer, men jag skulle behöva testa dem i verkligheten först! Jag hatar att jag inte har de ekonomiska musklerna/tålamodet att spara ihop till en Tudor kronograf :banghead:
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har kollat en del på Longines heritage krongrafer, men jag skulle behöva testa dem i verkligheten först! Jag hatar att jag inte har de ekonomiska musklerna/tålamodet att spara ihop till en Tudor kronograf :banghead:
Behöver inte bli så dyrt. Går att hitta ref 792x0 Prince eller Tiger modeller för ungefär samma pengar som dina andra alternativ
 

Pistol_Pete

Panerai
Mycket svårt! Jag hade velat ha allihopa men om jag hade varit dig skulle jag ha valt rollen för att ha en lite dressigare klocka att komplettera samlingen med.
(Själv skulle jag nog helst vilja ha Rangern men den är för stor för mina handleder)
 

Randel

Cartier
En Black Bay tog jag inte med här men den är ett mycket seriöst alternativ till Pelagosen. Kändes LLD'n topptung på armband?

Nja, topptung vet jag inte riktigt om jag tycker den är. Visst, den är betydligt stabbigare än en DJ på armband men jag uppfattar inte den som speciellt topptung. Baksidan på botten (locket) är ganska platt vilket gör att den ligger bra på handleden. Jag fixar bara inte klockor på armband rent generellt, jag gillar känslan av länk så himla mycket mer. Jag visste egentligen om det redan innan jag köpte min LLD, men det är som vanligt: ignorance is bliss :bag:
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Bra val allihopa faktiskt. Men skulle ändå kört på en pelagos, grym klocka. Faaan, blir sjukt sugen på en nu. Kanske dags att sälja o köpa nytt..
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Röstar oxå för Pelagos även om jag ycker att pelogsen inte riktigt var min grej när jag testade den. skit läcker på alla bilder men i verkligheten upplevde jag den inte på samma sätt som bilderna jag sett. Kändes lite enklare än jag trott. Måste kanske testa igen ;)

Tror fasiken du kan få en black bay blue hos AD inom din budget +nån tusing om du menar allvar :)
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Trots att jag är ett fan av Longines Legend Diver, så måste jag ändå lägga min röst på Pelagos. Väldigt gedigen och välbyggd klocka. Dessutom sjukt skön känsla i vridningen. Håll oss uppdaterade om vad du slår till på! :)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag tycker såhär: du har en beater och en fin kostym/sportis. Kanske ska du ha en kronograf? Tudorchronon ovan är grym men även en vintage omega speedmaster skulle passa som komplement tycker jag.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Grattis till ditt 1000e inlägg snoozarn :)
Och som du säger är Pelagosen inte ett tokigt val.

Se på fan haha, helt glömt. :)
Tackar! Får se om man orkar knåpa ihop en tävling..
Fast din PO är sjukt snygg :)
Men man blir ju aldrig nöjd, det är ju de som är de jobbiga. Jagandet & känslor efter något nytt som är så kul. När man väl har objektet i fråga känner jag lite tomhet. Gäller typ allt.. :)
 
Topp