• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad är väl en bal på slottet.....

par

Patek
2-Faktor
Räknade ut att jag började hänga på gamla ttt för 7-8 års sen härom dagen så åldern har jag med mig:) Kommer ihåg när flera som är med idag började hänga där också. Tyvärr är jag inte på 1500 än bara:)
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Vad är det alla snurrar om och vart kan jag läsa om "hyllan" och 1500 inlägg? Hänger inte alls med tyvärr.
 

firman

Cartier
Tack, hittade det precis. Vad är nästa steg? Man måste äga minst en rolex på max 38mm och ogilla allt annat?

EfYWOWi.jpg
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Haha, nej. Tycker bara att det är tråkigt att man ska dela upp forumet mer. De som är duktiga och har mycket att säga kommer kanske hänga på den delen mer, med risk för att noviser som jag själv missar information och lär mig mindre.

Nej. Att vara påläst och befaren inom området och diskursen står inte på något sätt i korrelation med hur många inlägg en användare har.

Hyllan är till för att ta diskussioner som inte skall vara öppna för det vida internets ögon... inte för att förflytta allmänna diskussioner från det öppna forumet.
 

par

Patek
2-Faktor
Räknade ut att jag började hänga på gamla ttt för 7-8 års sen härom dagen så åldern har jag med mig:) Kommer ihåg när flera som är med idag började hänga där också. Tyvärr är jag inte på 1500 än bara:)
Glömde skriva att det absolut inte var bättre förr:) tycker forumet bara blir bättre o bättre.


Lite OT men vem hade citatet "Till och med bussforumet har en bättre plattform än oss" förr?:)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nej, iofs. Men om jag förklarar såhär: Många väldigt duktiga som av någon anledning har tillgång till "hyllan" kanske väljer att förmedla sin kunskap där istället och då missar vi vanliga dödliga den.

Den risken är försvinnande liten. Det är inte ett forum som är istället för de öppna delarna. Läs gärna mitt inlägg tidigare i tråden. :)
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Mmmmm... Det här med hyllan känns spontant lite trist och uppdelningen mellan medlemmar verkar lite anti KS-andan... Men å andra sidan är jag inte helt nykter, så jag får nog sova på saken innan jag bestämmer mig för vad jag tycker...
 

firman

Cartier
Mmmmm... Det här med hyllan känns spontant lite trist och uppdelningen mellan medlemmar verkar lite anti KS-andan... Men å andra sidan är jag inte helt nykter, så jag får nog sova på saken innan jag bestämmer mig för vad jag tycker...


Sov du, men ställ klockan Sent, för det kommer vara samma shit när du vaknar :D!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mmmmm... Det här med hyllan känns spontant lite trist och uppdelningen mellan medlemmar verkar lite anti KS-andan... Men å andra sidan är jag inte helt nykter, så jag får nog sova på saken innan jag bestämmer mig för vad jag tycker...

Det är ingen godtycklig uppdelning. Det är en kvantitativ och tidsmässig kvalificering som förr eller senare inkluderar alla och inte exkluderar någon. Läs gärna mina tidigare inlägg i tråden innan du bestämmer dig för vad du tycker. :)
 
Topp