• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad önskar ni er i julklapp som är klockrelaterat?

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Högst på listan är denna rackaren.
8844049_object.jpg

Men det får nog vänta en 30 år tills jag samlat ihop lite snällhet.
Pantsätt barnen och GO!
 

Espresso

Cartier
Förutom att man alltid vill ha lite klockor på önskelistan så finns det en sak som verkligen behöver införskaffas (om inte Tomten löser det). Jag är riktigt sugen på en ny winder, för mellan 4-6 klockor. Däremot får man nu tung ångest när man försöker lära sig vilka märken som man ska investera i om man vill ha rätt kvalité men slippa betala +45 Kkr.
 

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Förutom att man alltid vill ha lite klockor på önskelistan så finns det en sak som verkligen behöver införskaffas (om inte Tomten löser det). Jag är riktigt sugen på en ny winder, för mellan 4-6 klockor. Däremot får man nu tung ångest när man försöker lära sig vilka märken som man ska investera i om man vill ha rätt kvalité men slippa betala +45 Kkr.
Har en Modalo för 8 klockor. Alla hållare är individuellt programmerbara och den går att köra på batteri vilket är bra då man kan ha den i kassaskåpet. Inte speciellt dyr heller, ca 4000 om jag inte minns fel.
 

Vince

Omega
Känner igen det där. Kommer få boken "1001 armbandsur" av min fru. Jag fick dock köpa den själv här på forumet med får den av henne ;)
Köpte den igår 39kr på IcaMaxi. Har den andra också som avverkat se 50största klocktillverkarna. Tycker denna 1001 är lite roligare att läsa med alla funktionsbeskrivningar. Hur allt funkar. Klart lärorik.
 
Topp