Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad anses om Dr Watch?

Diskussion i 'Diskussion' startad av philip.eldh, 24 oktober 2014.

1. philip.eldh
    Trådstartare

philip.eldh Bonde

Från:
    Malmö, Sweden
  2. Marckus

Marckus Präst

Från:
    Stockholm
    Befogad kritik är den ang. poleringar.... I övrigt har jag blivit bra bemött och han kan vara en bra kanal för klockor, men det beror på vad man är ute efter...ska du bara ha en basic sportrolle så kan du gå via drwatch och bli nöjd, absolut!

SFS och paradis gillar detta.
  3. Sjobedan

Sjobedan Präst

Från:
    Malmö.
    Menar att Aurum har en del att säga. DrWatch hade väl meckat på hans DD med mindre lyckat resultat..?

4. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Skulle handla från någon annan, finns nog några trådar om han. Klart klockorna är helt repfria osv när det är polerade som fan. Och inte nämns något om poleringen heller.

5. Jensab

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Har bara gott att säga om DrWatch.
    Däremot så är det som med alla affärer och "handlare", man ska
    veta vad man är ute efter och hyfsat påläst.
    /j

80s och paradis gillar detta.
  6. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Jag har hört både positiva och negativa åsikter om honom. Jag har träffat honom personligen och fick ett rätt bra intryck ändå.
    Det där om poleringen, självklart är det säljarsnack. Angående service så vet jag att Aurum haft problem, men även folk som servat och varit helnöjda. Man ska ha i åtanke att även AD tabbar sig, det finns det flera exempel på.

rillesnille, Linkan, Pilot och 7 andra gillar detta.
  7. Uffe

Uffe Biskop

Jag har goda erfarenheter.

8. DrDre

DrDre Friends of KS

Jag har servat ett gäng klockor (5-6 tror jag) vid olika tillfällen hos honom. Mest Rolex även även annat. Alltid med perfekt resultat. Han skakade också fram en ny Milgaussurtavla till ett lite bättre pris än hos rolexhandlarna. Kommer att fortsätta att göra det om tillfälle ges.

Att han säljer polerade klockor är rätt naturlig då han handlar med begagnat. I Rolex standardservice ingår det ju att klockan ska poleras och därmed har väl de flesta Rolex som servats också fått sig en kyss av polertrasan.

Kim, paradis, poormans och 1 annan gillar detta.
  9. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Har handlat två klockor och varit nöjd. Bra priser och schyst policy. T ex fick jag 3 mån bytesrätt och en service trots att garantin på 6 mån hade gått ut.

10. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Dålig beskrivning av klockorna han säljer.

yonsson gillar detta.
  11. mlundstrom

mlundstrom Stadsbo

Har servat där o det blev bra.

12. konkas

konkas Friends of KS

Köpt, sålt och bytt har jag gjort med gott resultat. Men hur vet ni som servat klockorna att arbetet är korrekt utfört, att alla delar är bytta och att alla moment är utförda? Har bara servat min systers klocka där och den fick hon gå tillbaka med, vet inte vad som felade då men han fixade det.

eriksson850 och Spencer gillar detta.
  13. JesperO

JesperO Präst

Det vet man väl egentligen inte oavsett var man lämnar in klockan??? Till slut handlar det ju om förtroende, om man inte sitter med och övervakar eller själv är såpass insatt att man kan bedöma det.
    Det är ju det som är läskigt - bara att börja skruva själv.

Håller med glassen om att det är lite dålig beskrivning på objekten; är allt original etc??

yonsson och DrDre gillar detta.
  14. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Har köpt av honom,en GMT 1675 , helt nöjd .

15. alfgren

alfgren Biskop

Har bara mejlat med honom lite i samband med klockköp. Gubben var så otrevlig att jag aldrig kommer lägga en spänn hos honom i något sammanhang.

16. Marckus

Marckus Präst

Från:
    Stockholm
    Ja beskrivningarna är fan horribla!

17. konkas

konkas Friends of KS

En AD lämnar 2 års garanti och har full tillgång till reservdelar. Hos "min" AD får man även träffa och prata med urmakaren direkt. Det tycker jag känns tryckt.

FilipF, TouchingEvil, k0ltrasten och 5 andra gillar detta.
  18. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Tryggt?

rillesnille, tictac62, K-S och 5 andra gillar detta.
  19. konkas

konkas Friends of KS

:banghead:

rillesnille, TouchingEvil, RicVin och 3 andra gillar detta.
  20. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    han är ingen bra fotograf heller... Eller har han en dålig kamera...

21. joey

joey Stadsbo

Bara goda erfarenheter av honom.

Köpt en Sub å en väns vägnar samt en annan Rolle, somhan dessutom fixade en ny tavla till. Jag gissar att det är som för många andra angående trevlighet; är man trevlig mot honom är han det tillbaka. Har inte provat det motsatta, så jag har ingen info att tillföra i det avseendet.

22. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Han har ju en extrem belysning, som iofs är väldigt upplysande då den inte förskönar klockan.

23. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag har haft en del med Dr Watch att gör och är verkligen nöjd med jobben och servicen. När det gäller en ny klocka som den du länkar till är det inga konstigheter eller problem.

24. ssp226

ssp226 Stadsbo

Från:
    Hong Kong
    Köpt, sålt, reparerat hos Dr Watch och känt honom i många år. Har bara gott att säga om honom.

25. philip.eldh
    Trådstartare

philip.eldh Bonde

Från:
    Malmö, Sweden
    Tack för alla svar. Problemet är att jag läst om hans "service" på ttt, här samt andra forum. känns sådär, som köpare, när han klistrade på plexit på en äldre DD, läste om detta någonstans och var bland resultaten längst upp när man googlar Dr Watch. Sedan när han säger att den är genomgången och testad av honom.

26. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Har haft kontakt med honom två gånger. Otrevlig båda gångerna och nästan dumförklarat mig... Kommer aldrig handla där..

27. Magnlar

Magnlar Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Vad är fördel/ar att lämna in på service hos honom? Är det priset som lockar eller vad?

Jag betalar gärna lite mer hos en AD, så jag vet att ev. utbytesdelar är original och slipper strul om nåt skulle hända.

paradis, Kim, snoozarn och 3 andra gillar detta.
  28. erolorhun

erolorhun Borgare

Från:
    Stockholm

Kan du brodera ut litegranna.

Har lämnat min klocka för service hos honom. Kan ju bara gå på slutresultatet vilket är en klocka som går bra och inte blev polerad (som jag bad om) och då är jag nöjd. Sedan vet jag inte vem han i sin tur anlitar för att få jobben utförda. Men de gånger jag besökt hans lokal och pratat med honom så har jag fått ett anständigt intryck av honom.

29. Jakobb

Jakobb Friends of KS

Här är min favoritannons av Dr Watch!

Screen Shot 2014-07-01 at 19.22.23.png

rillesnille, Paul60, Ako och 15 andra gillar detta.
  30. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Älskvärd annons!

Scaramanga gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield