• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad anses om Dr Watch?

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Har erfarenhet av Dr watch.
Skulle vilja säga att han gillar att ta genvägar och gör inte allt helt korrekt.
Senaste året har han dock upptäckt att detta har gett honom ett rykte som inte är helt smickrande.
Vilket har gjort att han börjat anstränga sig mer, tycker fortfarande att han håller alldeles för låg
kvalité på arbete och bemötande.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Min enda erfarenhet är att gubben är så otrevlig när man frågar om klockorna att jag aldrig någonsin kommer lägga en spänn där. Hans kompetens vid reparation vet jag ingenting om men hans sociala kompetens lämnar alldeles för mycket att önska.
Eftersom det finns gott om trevliga handlare ser jag ingen anledning att gynna en otrevlig.
 

Robin

Omega
Jag köpte en Rolle till frugan av Doktorn. Levererades med en en liten repa i glaset. Byttes ut omgående efter kontakt.
Positivt omdöme från mig.
 

Robin

Omega
Det enda jag kan lämna som negativt i så fall är hur klockan packades vid leverans. Om repan uppstod där eller innan har jag ingen aning om. Vad jag däremot vet är att bra bemötande när man upptäcker fel väger tungt för mig.
 

poormans

Rolex
hur kan du vara säker på att säljaren hoppades på att repan ej skulle upptäckas??

jag har fått hjälp med bla justering/ruckning samt köpt någon tavla om jag minns rätt och han har alltid varit väldigt trevlig och hjälpsam

cheers
christian
 

Robin

Omega
hur kan du vara säker på att säljaren hoppades på att repan ej skulle upptäckas??

jag har fått hjälp med bla justering/ruckning samt köpt någon tavla om jag minns rätt och han har alltid varit väldigt trevlig och hjälpsam

cheers
christian

Det kan jag helt omöjligt veta. Jag kan inte heller veta om repan fanns innan och han inte såg den eller om den uppkom under leverans. Däremot hade jag ett problem som jag fick åtgärdat och det ser jag som positivt.
 

poormans

Rolex
ändå utgår du ifrån att han gjorde det medvetet ? inte att det hänt i frakt eller lika gärna att köparen orsakat det ? sen beror det väl på storleken på repan, jag har missat minimala nagg på safirglas, såg det ej men det kändes när man drog nageln runt glaset iofs inget som gör glaset sämre enligt urmakaren
 

DrDre

Patek
Om det är så att man köper en beg klocka så kan det väl finnas repor? Hur stor den är spelar ju också in.
 

poormans

Rolex
ingen aning vad som gäller på en begagnad vara, förstår bara inte problemet med att han lämnar garanti på en klocka som är nyservad? menar du att han inte skulle behöva det??
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
6 månader är lagstadgad, 6 månaders regeln heter det :)
Nix. Tyvärr tror många konsumenter så fortfarande. Reklamationsrätt på 3 år där de första 6 månaderna ligger på säljarens ansvar att bevisa att felet inte har varit där från början ((resterande tid köparens ansvar att bevisa att det var där från början) är lätt att förväxla med garanti, men är inte samma sak. Däremot lämnar nästan alla affärer frivillig garanti då det är lite praxis och god sed att göra så.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
För övrigt tycker jag DrWatch/watchbernt/olle/bernt eller vad han nu vill kalla sig är helt reko. Jag har både sålt och köpt några gånger av honom även om det var några år sedan nu. Det gick alltid smidigt.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Nix. Tyvärr tror många konsumenter så fortfarande. Reklamationsrätt på 3 år där de första 6 månaderna ligger på säljarens ansvar att bevisa att felet inte har varit där från början ((resterande tid köparens ansvar att bevisa att det var där från början) är lätt att förväxla med garanti, men är inte samma sak. Däremot lämnar nästan alla affärer frivillig garanti då det är lite praxis och god sed att göra så.
Så var det ja :)
 

PANI

Cartier
Själv köpt en EXP II 16570 och har bara bra saker att nämna.
Bernt svarade snabbt, affären gick smidigt och har ingenting negativt att komma med...
 

chff

Cartier
Min sambo köpte en klocka hos Hedens Guld som skulle varit servad hos Dr Watch, en DJ 31mm. Lämnade in den hos Bergströms för kontroll, visade sig att den var i stort behov av service. Samtalen gick fram och tillbaka och dom tog tillbaka den, servade den och skickade tillbaka den till oss varpå vi lämnade in den på en ny check hos Bergströms, och då visade det sig att den va servad.

Hade jag köpt av honom hade jag lämnat in hos en urmakare för kontroll, av anledningen ovan.
 
Topp