• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad anses om Dr Watch?

Axman

Breitling
Jag handlade en Rolex sub av honom idag och har en så länge bara positiva saker att säga. Mycket nöjd med hur snabbt och smidigt allt gick samt de garantier som lämnades.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Någon som servat sin klocka nyligen hos Dr Watch? Har fått honom rekommenderad av en kollega men efter att ha läst tråden velar jag... Tacksam för tips.
 

DrDre

Patek
Någon som kan yttra sig om doktorns poleringar? Är de ok utförda?

Du bör nog beakta att han handlar (nästan bara) med beg. så de klockor han säljer har ofta servats (och därmed polerats) innan han får tag i dem. De svar du bör beakta är de som själva fått sin klocka polerad av honom och således kan se före och efter.

Själv har jag servat (valde dock bort polering) ett par klockor där men det var ett par år sedan. Funkade alldeles utmärkt.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Är det ljuset eller hyvlar han sina Rolex med en dremel själv? Alla hans Rolex (i skrivande stund) ser ut så här.

9909188834.jpg

9977346515.jpg
 

cab

Audemars
2-Faktor
Visst polerar han klockorna, men tror även ljuset får det att se mycket värre ut.

Var inne hos doktorn idag och fick lite råd ang. min märkliga bezel på 16710. Trevlig och hjälpsam är mitt omdöme.
Han är säkert trevlig och ljuset förstärker såklart men borstningen ser ändå förjävlig ut :)
 

Mauritz

Rolex
Jag har tidigare köpt en GMT av honom och allt funkade perfekt, det va iof. ett antal år sedan. Sen har vi tydligen olika erfarenheter av Dr Watch.
 

EHedin

Cartier
2-Faktor
Står inför att byta glas samt lätt polera min 16622. Tänkt göra det hos DrWatch men av tråden att döma så är det kanske en dålig idé? Eller kan det vara en idé att låta DrWatch byta glaset men spara poleringen till någon annan att utföra?
Om någon lämnat sin klocka här för polering så dem har kunnat se både före och efter poleringen så får ni gärna berätta er erfarenhet.
Tack på förhand!
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har gjort en affär med honom, klockan var inte riktigt som han beskrev den. Jag hävde affären och han betalade tillbaka pengarna. Inga hårda känslor han handlade korrekt när jag påtalade att vissa delar inte var de som satt på denna när den lämnade fabriken.
Men jag tycker att även folk som inte har så bra koll ska kunna få en korrekt klocka utan att behöva oroa sig för att vissa delar inte är originaldelar.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Står inför att byta glas samt lätt polera min 16622. Tänkt göra det hos DrWatch men av tråden att döma så är det kanske en dålig idé? Eller kan det vara en idé att låta DrWatch byta glaset men spara poleringen till någon annan att utföra?
Om någon lämnat sin klocka här för polering så dem har kunnat se både före och efter poleringen så får ni gärna berätta er erfarenhet.
Tack på förhand!
testvinkelsliber_6.png
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Han tog in polerade och sålde en DayDate åt en vän. Den var högst sannolikt opolerad sedan tidigare men helt full av hairlines. Han polerade den inte mer än den behövdes och tror att många inte skulle kunnat avgöra om den var polerad eller ej efteråt.
Jag har sett hans arbetsbänk och kan dementera att han skulle polera med en Dremel.
 
Senast ändrad:

niclashill

Cartier
Köpte en sd av honom, iofs en massa år sedan, men har bara gott att säga om honom och den affären. Trevlig, reko.
 
Topp