• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad använder ni när ni ställer in tiden på klockan?

Gunnar

Omega
Hallojsan,

Vad använder ni för något när ni ställer in klockan? Alltså använder ni någon hemsida eller använder ni er av något annat? Motivera gärna :)

Själv använder jag frökenur, antagligen bara för att det är den sida jag använt längst :p
 

Gunnar

Omega
Anledningen till varför jag inte använder mobilen är för att den visar endast timmar och minut, jag vill gärna ställa sekunderna rätt också.
 

Hellebring

Cartier
Använder klockan i watchville-appen. Gillar femsekunders ljudnedräkningen man får. image.png
 

Skeeter

Panerai
Kroppsklockan!
Körde ett par sommrar utan klocka och måsten och ständigt närvarande mobiltelefon, gottade mig i sommarstugan, fiskade och hade det bra.
Bestämde mig för att ansätta att klockan var 07:00:00 när jag klev upp, 08:00:00 vid frukost, 12:00:00 vid lunch, 17:00:00 vid middag och 22:00:00 när jag gick och lade mig, funkade utmärkt och var alltid i rätt tid till allt utan stress.
 
Topp