• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad avskyr du mest på en klocka?

Apansson

Torpare
Mesh
Månfas
Two tone
Månfas
Jubileelänk
Månfas
Fler än två färger på natoband
Månfas
Integrerade länkar
Månfas
Ädelstenar
Månfas
Datum med datum före och efter
Månfas
Bubblan till datumvisningen.
Månfas
Äggformade klockor
Månfas
Klockor som är alldeles för små (läs tantklockor)
Månfas
Bra lista. Men en klocka utan ädelstenar och datumbubbla är inte en klocka.
 

Wheelie

Cartier
Blåser liv i en gammal tråd som jag läst igenom (med mycket nickande) !

Nu är det min tur att gnälla...

Vad är det för mening att ha sekundvisare på urverk utan hacking-funktion ?
Nu dissar jag ju en hel del urverk från fina tillverkare som Patek, Vacheron, Panerai m.fl m.fl...

Men ändå........Bara en mätare som snurrar utan att fylla någon funktion alls !
 

Zalath

Panerai
Blåser liv i en gammal tråd som jag läst igenom (med mycket nickande) !

Nu är det min tur att gnälla...

Vad är det för mening att ha sekundvisare på urverk utan hacking-funktion ?
Nu dissar jag ju en hel del urverk från fina tillverkare som Patek, Vacheron, Panerai m.fl m.fl...

Men ändå........Bara en mätare som snurrar utan att fylla någon funktion alls !
Ofta går det ju att ställa sekundvisaren genom att hålla emot.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Blåser liv i en gammal tråd som jag läst igenom (med mycket nickande) !

Nu är det min tur att gnälla...

Vad är det för mening att ha sekundvisare på urverk utan hacking-funktion ?
Nu dissar jag ju en hel del urverk från fina tillverkare som Patek, Vacheron, Panerai m.fl m.fl...

Men ändå........Bara en mätare som snurrar utan att fylla någon funktion alls !
Hur menar du nu? Du kan fortfarande ställa exakt rätt tid var 60:e sekund. Ju.
 

Wheelie

Cartier
Hur menar du nu? Du kan fortfarande ställa exakt rätt tid var 60:e sekund. Ju.

Med hackingfunktonen är det ju lätt att ställa uret så att sekundmätaren visar exakt rätt tid på sekunden, har jag missat något ?
Vad menar du med att "Du kan fortfarande ställa exakt rätt tid var 60:e sekund."
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Med hackingfunktonen är det ju lätt att ställa uret så att sekundmätaren visar exakt rätt tid på sekunden, har jag missat något ?
Vad menar du med att "Du kan fortfarande ställa exakt rätt tid var 60:e sekund."
De flesta klockor som ej har hack går att få att stå stilla genom att man i utdraget läge skruvar kronan baklänges ytterst lite och försiktigt. Gäller på det mesta från SEIKO 7s26 till Patek. :)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Med hackingfunktonen är det ju lätt att ställa uret så att sekundmätaren visar exakt rätt tid på sekunden, har jag missat något ?
Vad menar du med att "Du kan fortfarande ställa exakt rätt tid var 60:e sekund."
Bra fråga. Jag vet inte riktigt själv vad jag menade, lång dag. :)
Men som yonsson skrev så går det ofta att bromsa sekundvisaren så att du kan få exakt tid inställd. Funkar även på min komandirskie.
 

Bruset

Panerai
Blåser liv i en gammal tråd som jag läst igenom (med mycket nickande) !

Nu är det min tur att gnälla...

Vad är det för mening att ha sekundvisare på urverk utan hacking-funktion ?
Nu dissar jag ju en hel del urverk från fina tillverkare som Patek, Vacheron, Panerai m.fl m.fl...

Men ändå........Bara en mätare som snurrar utan att fylla någon funktion alls !

Hur ska du annars veta (direkt) att klockan inte har stannat?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor

ClubSY

Omega
Avskyr för stora klockor. En klocka enligt mig ska inte vara huvudrollsinnehavaren. Den ska höja din person.
 

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
SIFFROR! Har en fullständig "hang-up" mot siffer index:confused: Det får gärna vara prickar, stavar, streck, pluppar, gula, vita, blanka whatever? Men är det siffror går det helt bort för mig.
 

TCB

Cartier
På män: när läderarmbandet sitter för löst eller att de valt att ha kvar samtliga länkar trots att de har för smala handleder för det vilket gör att klockan snurrar runt handleden och hänger på trekvart. Ser så jäkla risigt ut! Blir förbannad varje gång jag ser det!

Däremot så kan jag tycka att det ser snyggt ut när tjejer bär klocka så. Det är en helt annan sak. I synnerhet om de har den tillsammans med smyckesarmband.
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
SIFFROR! Har en fullständig "hang-up" mot siffer index:confused: Det får gärna vara prickar, stavar, streck, pluppar, gula, vita, blanka whatever? Men är det siffror går det helt bort för mig.

Men din avatar visar ju en Seikoklocka med siffror på tavlan? ;) Du kanske har en hat-kärlek!

550.jpg
 
Topp