• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad behöver jag?

vadarklockan123

Breitling
Hejsan!
För att modda (?) ihop en egen klocka, dvs beställa delarna separat. vad behöver jag och vart hittar jag det? Har googlat lite men har inte hittat någon speciellt bra sida. Antar jag använder mig av fel sökord. Planen är att beställa delarna separat förutom urtavlan, för den vill jag tillverka själv. Så vad säger ni, tror ni att detta kan vara ett bra förstaprojekt för en "nybörjare"?

Tacksam för all hjälp/tips, ha det gött!
Martin
 

rogart-63

Patek
Hejsan!
För att modda (?) ihop en egen klocka, dvs beställa delarna separat. vad behöver jag och vart hittar jag det? Har googlat lite men har inte hittat någon speciellt bra sida. Antar jag använder mig av fel sökord. Planen är att beställa delarna separat förutom urtavlan, för den vill jag tillverka själv. Så vad säger ni, tror ni att detta kan vara ett bra förstaprojekt för en "nybörjare"?

Tacksam för all hjälp/tips, ha det gött!
Martin
Seiko är nog det mest moddade klockan någonsin? Vilken modell som är bäst har jag ingen aning om?. En gissning är SKX007 . Finns flera trådar om moddning här på forumet . Och utbudet av tavlor och visare är stort . Kolla på Ebay, Dagaz, Yobokies m.m . Seikomod på google så hittar du mycket?
 

vadarklockan123

Breitling
Seiko är nog det mest moddade klockan någonsin? Vilken modell som är bäst har jag ingen aning om?. En gissning är SKX007 . Finns flera trådar om moddning här på forumet . Och utbudet av tavlor och visare är stort . Kolla på Ebay, Dagaz, Yobokies m.m . Seikomod på google så hittar du mycket?
Tackar, ska titta närmare på de!
 

vadarklockan123

Breitling
Seiko är nog det mest moddade klockan någonsin? Vilken modell som är bäst har jag ingen aning om?. En gissning är SKX007 . Finns flera trådar om moddning här på forumet . Och utbudet av tavlor och visare är stort . Kolla på Ebay, Dagaz, Yobokies m.m . Seikomod på google så hittar du mycket?
Hej igen!
Då jag är helt nollad i detta och inte har några verktyg, tänkte beställa hem ikväll. Googlade lite snabbt och kom över dessa (länk nedan). Första tanken är att det är dålig kvalité? Men räcker dom till att kunna byta ut en urtavla, visare samt eventuellt ta ut kronan? Antar jag ställde ett par dumma frågor, men de får du t

http://www.24.se/hem-fritid/klockor...MKd0JVMrB7Ylg6FJcDQIe8_5F67RWqS8uKxoCwA_w_wcB

Tack på förhand!
 

rogart-63

Patek
Hej igen!
Då jag är helt nollad i detta och inte har några verktyg, tänkte beställa hem ikväll. Googlade lite snabbt och kom över dessa (länk nedan). Första tanken är att det är dålig kvalité? Men räcker dom till att kunna byta ut en urtavla, visare samt eventuellt ta ut kronan? Antar jag ställde ett par dumma frågor, men de får du t

http://www.24.se/hem-fritid/klockor...MKd0JVMrB7Ylg6FJcDQIe8_5F67RWqS8uKxoCwA_w_wcB

Tack på förhand!
Ser rätt okej ut för att vara ett kit? En visaravdragare är väl det enda som saknas?
Vill du ha en snabbt brukar det finnas på Tradera . Kostar lite mer? Samma finns på Ebay eller cousinsuk. Kolla bara att Tradera säljaren har den hemma . Annars ska han ta hem den först och så får du ändå vänta tre veckor.
http://www.tradera.com/item/1922/248967474/48-kr-visaravdragare-helt-ny
 
Senast ändrad:

vadarklockan123

Breitling

elmaco

Omega
Om du aldrig har skruvat med en klocka så rekommenderar jag dig att beställa ett parti med repobjekt på eBay eller liknande och testa med dessa först. Sen behöver du verktyg, finns också på eBay. När du är klar med att repa tavlor, böja visare och tappabort skruvar så är det bara att börja med något mer dyrbart ;)
 
Topp