Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad behöver jag?

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Lönnqvistjr, 10 januari 2016.

1. Lönnqvistjr
    Trådstartare

Lönnqvistjr Torpare

Hejsan!
    För att modda (?) ihop en egen klocka, dvs beställa delarna separat. vad behöver jag och vart hittar jag det? Har googlat lite men har inte hittat någon speciellt bra sida. Antar jag använder mig av fel sökord. Planen är att beställa delarna separat förutom urtavlan, för den vill jag tillverka själv. Så vad säger ni, tror ni att detta kan vara ett bra förstaprojekt för en "nybörjare"?

Tacksam för all hjälp/tips, ha det gött!
    Martin

2. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Seiko är nog det mest moddade klockan någonsin? Vilken modell som är bäst har jag ingen aning om?. En gissning är SKX007 . Finns flera trådar om moddning här på forumet . Och utbudet av tavlor och visare är stort . Kolla på Ebay, Dagaz, Yobokies m.m . Seikomod på google så hittar du mycket?

Matts och Spincini gillar detta.
  3. Lönnqvistjr
    Trådstartare

Lönnqvistjr Torpare

Tackar, ska titta närmare på de!

4. Lönnqvistjr
    Trådstartare

Lönnqvistjr Torpare

Hej igen!
    Då jag är helt nollad i detta och inte har några verktyg, tänkte beställa hem ikväll. Googlade lite snabbt och kom över dessa (länk nedan). Första tanken är att det är dålig kvalité? Men räcker dom till att kunna byta ut en urtavla, visare samt eventuellt ta ut kronan? Antar jag ställde ett par dumma frågor, men de får du t

http://www.24.se/hem-fritid/klockor...MKd0JVMrB7Ylg6FJcDQIe8_5F67RWqS8uKxoCwA_w_wcB

Tack på förhand!

5. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Ser rätt okej ut för att vara ett kit? En visaravdragare är väl det enda som saknas?
    Vill du ha en snabbt brukar det finnas på Tradera . Kostar lite mer? Samma finns på Ebay eller cousinsuk. Kolla bara att Tradera säljaren har den hemma . Annars ska han ta hem den först och så får du ändå vänta tre veckor.
    http://www.tradera.com/item/1922/248967474/48-kr-visaravdragare-helt-ny

Senast ändrad: 11 januari 2016
  6. Lönnqvistjr
    Trådstartare

Lönnqvistjr Torpare

Okej, tackar för hjälpen!

7. elmaco

elmaco Bonde

Från:
    Stockholm
    Om du aldrig har skruvat med en klocka så rekommenderar jag dig att beställa ett parti med repobjekt på eBay eller liknande och testa med dessa först. Sen behöver du verktyg, finns också på eBay. När du är klar med att repa tavlor, böja visare och tappabort skruvar så är det bara att börja med något mer dyrbart ;)

Lönnqvistjr och Gummo gillar detta.