Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad behövs för att värdera inför försäljning

Diskussion i 'Diskussion' startad av frykk71, 23 augusti 2016.

1. frykk71
    Trådstartare

frykk71 Torpare

Från:
    Eskilstuna
    En god vän till mig vill sälja sin rolex han köpt för ca 25-30 år sedan och jag ska hjälpa honom. Vad behöver man veta för att sälja/värdera den? Att det är en rolex oyster perpetual datejust tror jag mig vara säker på och att det är 18k guld och stål i klockan. Den har originalkrona och armband är ca 18,5cm. Han har tyvärr tappat bort boxen och annat genom åren och den har okänd servicehistorik (är servad men inga papper kvar) så där försvinner ju lite värde. Tacksam för all hjälp om ett ca pris!

Bifogade filer:

2. natovintage

natovintage Präst

Från:
    Olsztyn, Polen
    Ser ut att vara en 16013. Och de går för 25-35k beroende på skick och tillbehör. Rätta mig någon?

frykk71 gillar detta.
  3. Hallis

Hallis Borgare

Från:
    Stockholm
    Skulle säga att du är lite optimistisk. 16013 är ingen av de populärare referenserna och TT innebär inte premium. Den ser dock fräsch ut och runt 25" ska nog gå, kan nog bli körigt att få mer även om konstigare saker har hänt.

frykk71 gillar detta.
  4. natovintage

natovintage Präst

Från:
    Olsztyn, Polen
    Möjligt det du säger, jag har dock sett de gå för runt 30' worldwide, men kanske det är där de slutar.

frykk71 gillar detta.
  5. ozzyozzy

ozzyozzy Friends of KS

frykk71 gillar detta.
  6. Hallis

Hallis Borgare

Från:
    Stockholm
    Priserna på DJ har ju rusat en aning, för 30" ska den i princip vara nyservad med tillbehör. Tycker att prissättningen (om man kika på exv blocket) är absurd, annonserna ligger dessutom länge..

7. natovintage

natovintage Präst

Från:
    Olsztyn, Polen
    Tar aldrig blocket som någon slags referens... Där finns det nästan bara säljare som hoppas på att någon stackars djävul blir lurad och betalar överpris.

Hallis gillar detta.
  8. Adro

Adro Friends of KS

Har en likadan som är nyservad och fullset med alla böcker,tags,kalender mm.
    Vad tror ni?

Mårtenssons ur Brookfield