• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad behövs för att värdera inför försäljning

frykk71

Breitling
En god vän till mig vill sälja sin rolex han köpt för ca 25-30 år sedan och jag ska hjälpa honom. Vad behöver man veta för att sälja/värdera den? Att det är en rolex oyster perpetual datejust tror jag mig vara säker på och att det är 18k guld och stål i klockan. Den har originalkrona och armband är ca 18,5cm. Han har tyvärr tappat bort boxen och annat genom åren och den har okänd servicehistorik (är servad men inga papper kvar) så där försvinner ju lite värde. Tacksam för all hjälp om ett ca pris!
 

Bilagor

  • IMG_2491.JPG
    IMG_2491.JPG
    40.5 KB · Visningar: 138
  • IMG_2494.JPG
    IMG_2494.JPG
    35.7 KB · Visningar: 140
  • IMG_2485.JPG
    IMG_2485.JPG
    41.8 KB · Visningar: 147
  • IMG_2481.JPG
    IMG_2481.JPG
    46.3 KB · Visningar: 139
  • IMG_2385.JPG
    IMG_2385.JPG
    46.6 KB · Visningar: 129

Hallis

Panerai
2-Faktor
Ser ut att vara en 16013. Och de går för 25-35k beroende på skick och tillbehör. Rätta mig någon?

Skulle säga att du är lite optimistisk. 16013 är ingen av de populärare referenserna och TT innebär inte premium. Den ser dock fräsch ut och runt 25" ska nog gå, kan nog bli körigt att få mer även om konstigare saker har hänt.
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Skulle säga att du är lite optimistisk. 16013 är ingen av de populärare referenserna och TT innebär inte premium. Den ser dock fräsch ut och runt 25" ska nog gå, kan nog bli körigt att få mer även om konstigare saker har hänt.
Möjligt det du säger, jag har dock sett de gå för runt 30' worldwide, men kanske det är där de slutar.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Möjligt det du säger, jag har dock sett de gå för runt 30' worldwide, men kanske det är där de slutar.

Priserna på DJ har ju rusat en aning, för 30" ska den i princip vara nyservad med tillbehör. Tycker att prissättningen (om man kika på exv blocket) är absurd, annonserna ligger dessutom länge..
 

natovintage

Rolex
2-Faktor
Priserna på DJ har ju rusat en aning, för 30" ska den i princip vara nyservad med tillbehör. Tycker att prissättningen (om man kika på exv blocket) är absurd, annonserna ligger dessutom länge..
Tar aldrig blocket som någon slags referens... Där finns det nästan bara säljare som hoppas på att någon stackars djävul blir lurad och betalar överpris.
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Har en likadan som är nyservad och fullset med alla böcker,tags,kalender mm.
Vad tror ni?
 
Topp