• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad betyder din profilbild?

nissehult

Patek
2-Faktor
Har bytt nick, av olika anledningar. Hade mig själv i hög hatt som min första profilbild här, så nu har jag husguden i hög hatt i stället.
Min eld är den största i Sverige.
Hög hatt är koolt. Jag hittade följande grafiska novell på förra årets bokrea, ganska kul historia.

dödarummet.jpg
 

Zingo

Rolex
Har alltid drömt om en Råläx men de var så dyra så jag gjorde en egen! ;)

Avataren är en bild på den sämsta Rolex kopian jag kunde finna. Bra med lite självdistans och inte ta detta för seriöst, är trots allt bara en "onödig" lyxpryl det egentligen handlar om. Och ja, jag har flera Rolex (och självklart inga jäkla fejks).
image.jpeg
 

ZtaFfaN

Panerai
2-Faktor
Kurt Gödel. Matematiker och logiker. Framförallt känd för sina ofullständighetssatser, vilka är av fundamental betydelse för matematikens grundvalar. Andra betydande insatser är hans bevis från 1930 av att 1:a ordningens predikatlogik är fullständig. Var polare med Einstein. Han lyckades lösa kontinuumhypotesen men blev alldeles från vettet på kuppen. Han dog av undernäring 1978 eftersom hans paranoida vanföreställningar ledde till att han endast åt mat som hans tant tillagat. Allt annat var förgiftat.
Slutsats; man ska inte grubbla över oändligheten, då går det åt hel...
 

Hawk100

Rolex
Glen Plake.
Den största skidåkarikonen genom tiderna, för oss som tycker att det är fjantigt att åka i en isig pist och svänga runt olikfärgade pinnar.
Enda minuset är möjligtvis att hans förnamn kan få en att tro att han är från Götelaborg......
 
Topp