• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad blir årets sommarklocka?

meo_swe

Audemars
Det får bli denna med roliga skrikiga färger i nato.

10003536_255352127980945_170289401_n.jpg
Fan, expII blir en helt ny klocka bara man byter tavla och ev. Slänger på ett roligt band... jävla vacker klocka det där..
 

n1tro

Panerai
Måste säga att när jag fick se Af Sjodahls YM på gtgn senast så förstog jag - det där är nog den atm finaste sommarklocka man kan ha i dessa priskategorier under 100k :)!

Annars undrar jag vad som slår en riktigt fin patek nautilus under sommarn..
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Måste säga att när jag fick se Af Sjodahls YM på gtgn senast så förstog jag - det där är nog den atm finaste sommarklocka man kan ha i dessa priskategorier under 100k :)!

Annars undrar jag vad som slår en riktigt fin patek nautilus under sommarn..

Fast den perfekta sommarklockan ska ju vara en blandning av beater och dress. Funka lika bra i alla lägen, men kanske inte optimalt i något. Därför tänker jag Exp1. Aldrig fel, och aldrig riktigt rätt. Perfekt, med andra ord.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Inte en aning... Något oväntat, hoppas jag. Och i mitt fall, något nytt. Det vore kul.

Nya Swatch-auton? Har den kommit ut i butik än? Tillgängligt för många. Knappast en guld-Rolex. I pris, tänkte jag.

A

Såg den på flygplatsen i Geneve för tre veckor sedan. Köpte inte pga ont om tid. Dumma mig!! :banghead::banghead:
 

meo_swe

Audemars
Tänkte ta min sommarklocka på rastning nu idag. Sen visade det sig ju att den finska faran aka. Den vita döden kommit till detta jävla land, så det blev en cool lumebild istället..
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
min bästa sommarklocka!




helt klart världens bästa mekaniska seglarkronograf!

några har kanske sett den i sin tidigare inkarnation i en ofrei-boett.
-unikat, wyler vetta 7757 som jag plockat ur originalboetten (konstigt nog enbart Chronosport-logga på tavlan)
nu i Omega SM300-chronoboett, trovärdig 300m WR med knappar som funkar under vattnet
Omegavisare
fin färgmatch med orange sifferskiva, chronosekund och innerring (från tre olika källor)
vridring för exakt synkronisering med startsignaler ellr dykning




seglarkronografernas "Fredrik Lööf i medaljracet i London 2012", där AP ROO och YM2 är mera "...halvfet, halvkriminell, halvtankad, halvskallig ryss i medelhavet som är sur för att han inte vinner trots att han köpt den största båten...":D

 
Topp