• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad blir årets sommarklocka?

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Nu är jag lite lat och orkar inte läsa igenom hela tråden igen men nog känns det som att Explorer II med vit tavla toppar listan?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Lite mer tyngd åt 40mm hållet men jag tror det är hårfint :)
Favorit i repris alltså;)
image.jpg

image.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Om en månad ungefär ska jag lämna det slutgiltiga beskedet om vad året sommarklocka blir.

Wait and see :p Jag är shef.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Hoppas på en fin sommar och börjar sakta tänka ut sommarens klockor (med reservation för några till). Just nu lutar det åt dessa i rotationen...

Seiko sarb, vit tavla känns somrigt och tavlan gör sig 10ggr bättre under fina sommar/vårdagar än resterande året:

DSC_0148_zps8d18cddf.jpg


Dags att modda min seiko, funderar på en blå snowflakemod som denna fast med jubilee och stålinsert:


ILdu8sZ.jpg


Förra året upptäckte jag swatch clownfish för sent, om sommaren är lika fin i år (och jag får lite färg) känns ett inköp av denna troligt. Vet inte varför jag gillar den, men något har den...

IdmPaDz.jpg


Och sist behövs en fet dykare på länk och gummi, hoppas hittat en nu som borde dyka upp i veckan som kommer...

Så kom nu sommaren, jag längtar :)
 

Burgundy

Omega
2-Faktor
Bumpar tråden med årets sommarklocka för mig, som snarare får bli tre sportklockor!

Primärt och mest frekvent på bad och strand är min quartsbeater på nytt isofrane.

image.jpg


Vid grill och middag blir det Exp II

image.jpg


Fest och bröllop, så får det bli Reverson

image.jpg


Perfekt sommarkombo :)
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Fan jag vill ha en sån där! Var hittar man i hyfsat skick och vad får man räkna med att pynta?

Klockan på bilden ser ut att vara midsize-versionen och inte den som Leo bär i filmen. Vet att ett gäng här på forumet äger den och den har varit ute till salu några gånger (jag har haft ett ex b.la.). Kommer ut på eBay då och då men är några tusen dyrare nu än innan filmen. Räkna med att lägga runt 7k.

Så här ser fullsizen ut. Grym sommarklocka :)

$%28KGrHqF,!rUFH4I,I3+gBSD9Y+hPkQ~~60_35.JPG
 
Topp