• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad definierar en klocksamlare?

Rholm

Cartier
Nu har jag ingen skinnväst, än....men för mig handlar det om någon form av romantik. Svårt att förklara känslor, samt att man är kille. Vi har tydligen svårt att prata om känslor.......
 

Isodor

Audemars
Eftersom man kallar det för samlare så bör det inte vara mer svårdefinierat än så, sen kan det finnas olika värden på samlingar.
Folk som samlar har väl oftast en passion för det (såvida men inte är en investerare).
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
En klocksamlare har ett stakt intresse och passion för klockor, en inriktning på sitt samlande samt förmågan att nörda ner sig totalt i referenser, urverk, metallegeringar etc. :)
Typ..
 

cab

Audemars
2-Faktor
Dum fråga får dumt svar. Har man inställningen att man ska samla på klockor så är man en klocksamlare. Om de sen är dyra eller billiga har ju verkligen ingen betydelse. Har dock aldrig förstått det där mer att samla på saker. Tror de flesta här har flera klockor som de gillar att använda.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Dum fråga får dumt svar. Har man inställningen att man ska samla på klockor så är man en klocksamlare. Om de sen är dyra eller billiga har ju verkligen ingen betydelse. Har dock aldrig förstått det där mer att samla på saker. Tror de flesta här har flera klockor som de gillar att använda.

Jaha, håller inte med dig. Har flera klockor jag gillar att äga som jag aldrig kommer bära..
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Håller med Spencer66 att det finns klockor man gillar att bära och klockor man gillar att samla på.

Gjorde samma sak förut med fotbollsskor. Använde bara Nike Mercurial Vapor modeller, men köpte gärna andra skor "bara för att".

Här är ett litet urval, även en röd tråd av olika kollektioner. För den som kan fotbollsskor.

image.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Håller med Spencer66 att det finns klockor man gillar att bära och klockor man gillar att samla på.

Gjorde samma sak förut med fotbollsskor. Använde bara Nike Mercurial Vapor modeller, men köpte gärna andra skor "bara för att".

Här är ett litet urval, även en röd tråd av olika kollektioner. För den som kan fotbollsskor.

image.jpg


Men det där är väl lite konstigt! vad ska man med mer än ett par fotbollsskor till, man kan ju ändå inte bära mer än ett par åt gången!? ;)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Håller med Spencer66 att det finns klockor man gillar att bära och klockor man gillar att samla på.

Gjorde samma sak förut med fotbollsskor. Använde bara Nike Mercurial Vapor modeller, men köpte gärna andra skor "bara för att".

Här är ett litet urval, även en röd tråd av olika kollektioner. För den som kan fotbollsskor.

image.jpg

Va fan Ernesto , samlar du bara på högerdojjor?! :D
 
Topp