• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad får jag för min klocka med brillianter?

Klockor med brillianter är feminina

  • JA

    Röster: 40 26.5%
  • NEJ

    Röster: 43 28.5%
  • BÖGIGT

    Röster: 68 45.0%

  • Totala väljare
    151

XMALDEUTSCHLAND

Breitling
Hej !

Trevligt forum ni har här. Jag har efter några veckor insett att jag köpt en alldeles för tung klocka!
Jädrans impulsköp!
Känns som att ha en tegelsten runt handleden, har små handleder också! Fail...
Vill bli av med den nu....
Byte också intressant om någon har något lättare......

Alla papper, nyservad för 12000 kr, polerad, perfekt skick nu, (bilderna tagna innan detta)

Ska sälja klockan nu, var ska jag sälja den?
Hur mycket kan jag få?

Tack grabbar (hoppas på svar hehe)
 

Bilagor

  • 20140123_174345.jpg
    20140123_174345.jpg
    165.2 KB · Visningar: 2,002
  • 20140124_003425.jpg
    20140124_003425.jpg
    90.8 KB · Visningar: 2,061

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Finns, forum, blocket och auktionshus alternativt handlare som uretvintage, finetime mfl.
 

XMALDEUTSCHLAND

Breitling
Var skulle du sälja din klocka? Bukowskis värt att sälja där? Funderar på att gå till en pantbank och bli av med den bara...
 

Galaxy

Rolex
Jag släpar in andras "åsikter", och om det inte är ok, så jante...
Jag tycker det i oavsett situation är dumt att använda det ordet. Hur kan designen på en klocka definiera din sexuella läggning? Om det sedan används som nedvärderande är det ännu värre... Jag tycker hur som helst briljanter är stencoolt!

On-Topic finns det ju bland annat Kaplans Aktioner som utför värdering och äkthetsintyg. Jag skulle gått dit.
 

XMALDEUTSCHLAND

Breitling
Jag tycker det i oavsett situation är dumt att använda det ordet. Hur kan designen på en klocka definiera din sexuella läggning? Om det sedan används som nedvärderande är det ännu värre... Jag tycker hur som helst briljanter är stencoolt!

On-Topic finns det ju bland annat Kaplans Aktioner som utför värdering och äkthetsintyg. Jag skulle gått dit.


Ok tack, någon som har erfarenhet av uretvintage?
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Har inget att tillföra tråden mer än att jag vill vädra min åsikt om ordvalet... Det är 2014, och vi är i Sverige.. känns sådär att presentera sig på forumet (som i regel har en bra och vänlig ton) och använda "Bögigt" istället för något mer passande. Förespråkar inte överdrivet PK men det känns tråkigt och onödigt, och förmodligen utan ond aning från din sida.

Lycka till med försäljningen, posta och berika forumet så kan du annonsera klockan på KS's Köp-och-sälj-del.

PS. Klockan är ju fet.. rätt man för rätt klocka vid rätt tillfälle.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Den är schysst! Sätt ut den på, tradera, blocket, ebey eller så låter du kaplans sälja den åt dig.

Litet tips, kolla chrono24, där kan du få ett hum om vad klockan kan var värd. Men runt 40-50k kanske.

Sen håller jag med dom andra, fel ordval men alla kan vi göra fel. Men lätt att åtgärda med en enkel ursäkt, lycka till med försäljningen.
 

XMALDEUTSCHLAND

Breitling
OT? Vad sägs om lite forumhyfs?! Jag är ny här men märker redan nu att det är ett forum fritt från fördomar och som du märker på några andra medlemmar som hängt med längre verkar det inte vara ok att du tycker/skriver/säger så här.


Eftersom du inte vet vad är ett citat är så tycker jag synd om dig. Jag citerade kommentarer av klockan.
 
  • Like
Reactions: Man

XMALDEUTSCHLAND

Breitling
Den är schysst! Sätt ut den på, tradera, blocket, ebey eller så låter du kaplans sälja den åt dig.

Litet tips, kolla chrono24, där kan du få ett hum om vad klockan kan var värd. Men runt 40-50k kanske.

Sen håller jag med dom andra, fel ordval men alla kan vi göra fel. Men lätt att åtgärda med en enkel ursäkt, lycka till med försäljningen.

Tack för svar :)
 
Topp