• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad får jag för min klocka med brillianter?

Klockor med brillianter är feminina

  • JA

    Röster: 40 26.5%
  • NEJ

    Röster: 43 28.5%
  • BÖGIGT

    Röster: 68 45.0%

  • Totala väljare
    151

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Eftersom du skrev att du köpt klockan för endast ett par veckor sedan så borde du ju ha ungefärlig koll på priset?
Annars är mitt bästa råd att kontakta någon av de ovanstående handlarna som köper/säljer begagnade klockor, eller att få den värderad hos en AD/värderare.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Tror inte jag hade burit den där om jag gillade killar. Nu gillar jag tjejer så jag vet kanske inte bättre, jag är dock uppfostrad till att vem jag vill ligga med inte spelar in på valet av varken kläder eller klocka.
 

svesam

Rolex
Hoppsan vilken entré...

Du är så klart varmt välkommen till forumet även fast du drog till med en
ytterst olämplig "poll" direkt men det tror jag du redan förstått, eller hur?!
Hade varit mer lämpligt att bara stanna vid två alternativ, "ja" eller "nej"
på din fråga. Tredje alternativet är bara helt fel.

Men för att hoppa tillbaka "on topic" så är din klocka mycket svår att värdera eftersom
publiken för den klockan i den konfigurationen är klart begränsad.
Några gillar is men inte UTC, andra gillar UTC men inte is, ytterligare några gillar
inte ens Breitling och så vidare...

Som Aboynamedsue konstatrerade så är klockan hyfsat ny för dig så ett
första försök kan vara att lägga ut den för samma som du gav för den och
hoppas att någon nappar.

Ett annat alternativ, om du gillar klockan, är att sälja länk/UTC och den isade
bezelen och köpa vanlig bezel och läder- eller gummistrap och vips har du en
helt annan klocka som dessutom är betydligt lättare.

Lycka till!

/Daniel
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
Pratade vi inte om en massa ädelstensbeprydda klockor igår? Vill minnas det. Ergo, ägaren är cross-over

Hittills 20 som valt homosex-alternativet, flest av de tre
 
Om Liberace levt hade han nog köpt den av dig. Liten parantes men i mina ögon är Liberace rätt "Bögig". Är jag då trångsynt och gammalmodig som tycker så?;)
liberace.jpg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Troll.

skickat via mobilen och Tapatalk

Inte bara det. Kört utan körkort i fem år, men kallar sig ändå för perfektionist.

Haj

Jag är ny på forumet men har samlat länge, har några klockor men skulle inte kalla det samling.
Bor i stockholm, 22 år gammal, sålde ett företag för en helt ok summa. Lever på den nu, men ska väl försöka skaffa ett riktigt jobb snart. (När jag orkar)Det e trist att sitta hemma eller rulla runt i city utan något riktigt mål när alla andra jobbar.

Andra intressen är film och xmal deutschland, samt bilar. Ska nog köpa en Lamborghini espada snart.

Trivia om mig:
- kört utan körkort i sthlm i 5 år
- perfektionist
- har aldrig blivit rånad, trots alla problem jag lyckas hamna i
- varit i över 80 länder, min dröm är att besöka alla världens länder
- gillar 2pac, extra roligt att rulla runt med svart tonad porsche med 2pac på hög volym, vilka blickar man får.
med tanke på att jag är vit svenne med glasögon
- jag var lyckligare fattig än vad jag är som rik, saknar tiden då jag tyckte att 10 000 kr var mycket pengar


Har en Rolex Milgauss till vardags, letar efter en day-date 18k , om någon har en.
Eller annan guld Rolex.

Säljer en breitling som bara ligger:
https://klocksnack.se/threads/vad-får-jag-för-min-klocka-med-brillianter.23525/

Och betalade tyvärr över 197 000 i skatt nyss:
https://klocksnack.se/threads/suck-fy-faen-där-rök-en-schysst-klocka.23522/page-2

så en ny klocka skulle pigga upp mig.

Lämnar helst inte ut mitt förnamn, inte för att vara oartig, bara så ni vet.

Trevligt att vara här. Tar frågor om mig eller nått annat, kan ge film tips! lol ....
:)
 

morrism

Audemars
XMALDEUTSCHLAND skrev: ↑
Haj
Jag är ny på forumet men har samlat länge, har några klockor men skulle inte kalla det samling.
Bor i stockholm, 22 år gammal, sålde ett företag för en helt ok summa. Lever på den nu, men ska väl försöka skaffa ett riktigt jobb snart. (När jag orkar)Det e trist att sitta hemma eller rulla runt i city utan något riktigt mål när alla andra jobbar.
Andra intressen är film och xmal deutschland, samt bilar. Ska nog köpa en Lamborghini espada snart.
Trivia om mig:
- kört utan körkort i sthlm i 5 år
- perfektionist
- har aldrig blivit rånad, trots alla problem jag lyckas hamna i
- varit i över 80 länder, min dröm är att besöka alla världens länder
- gillar 2pac, extra roligt att rulla runt med svart tonad porsche med 2pac på hög volym, vilka blickar man får.
med tanke på att jag är vit svenne med glasögon
- jag var lyckligare fattig än vad jag är som rik, saknar tiden då jag tyckte att 10 000 kr var mycket pengar
Har en Rolex Milgauss till vardags, letar efter en day-date 18k , om någon har en.
Eller annan guld Rolex.
Säljer en breitling som bara ligger:
https://klocksnack.se/threads/vad-får-jag-för-min-klocka-med-brillianter.23525/
Och betalade tyvärr över 197 000 i skatt nyss:
https://klocksnack.se/threads/suck-fy-faen-där-rök-en-schysst-klocka.23522/page-2
så en ny klocka skulle pigga upp mig.
Lämnar helst inte ut mitt förnamn, inte för att vara oartig, bara så ni vet.
Trevligt att vara här. Tar frågor om mig eller nått annat, kan ge film tips! lol ....
:)

hah.gif
 

XMALDEUTSCHLAND

Breitling
Hoppsan vilken entré...

Du är så klart varmt välkommen till forumet även fast du drog till med en
ytterst olämplig "poll" direkt men det tror jag du redan förstått, eller hur?!
Hade varit mer lämpligt att bara stanna vid två alternativ, "ja" eller "nej"
på din fråga. Tredje alternativet är bara helt fel.

Och så leder det? Jag kan inte styra vad folk röstar på ................................

Men för att hoppa tillbaka "on topic" så är din klocka mycket svår att värdera eftersom
publiken för den klockan i den konfigurationen är klart begränsad.
Några gillar is men inte UTC, andra gillar UTC men inte is, ytterligare några gillar
inte ens Breitling och så vidare...

Ovanstående hjälpte, tackar.



/Daniel
 
Topp