• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad får jag för min klocka med brillianter?

Klockor med brillianter är feminina

  • JA

    Röster: 40 26.5%
  • NEJ

    Röster: 43 28.5%
  • BÖGIGT

    Röster: 68 45.0%

  • Totala väljare
    151

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jag kan inte riktigt stava ditt nick, så jag skriver det på svenska om du ursäktar.
Välkommen till forumet SmalaTyskland, det skulle vara jättetrevligt att få några vrist shot på din Milgauss. Jag har länge varit lite sugen på en sådan men inte riktigt kommit till skott. Som sagt kul med några bilder, refnummer och kanske en liten recension om uret.
 

M.U

Rolex
Världens längsta svar.
Men jag träffar gärna folk som vill träffa mig. GTG.
Jag skickar Pm till dig nu. Alla som tycker att det skulle vara trevligt att träffa "mytomanen" mig.
Får gärna PM:a mig. Så ses vi alla i tråden IRL.

Hör efter om det finns plats över till "The GTG to go to" många hade nog gärna sett din bratte! Välkommen för övrigt.
 

XMALDEUTSCHLAND

Breitling
Jag skulle kolla på Chrono24. Leta efter en handlare inom Europa och försök kolla referenser på handlaren. Eller ännu bättre: ta en weekend i tex Italien och plocka upp klockan själv. Det finns ganska många begagnade DDs. (PS, 18k DDs är den allra vanligaste sorten, då de i princip bara tillverkas i gulguld, vitguld och platina)

Sedan kan du som sagt byta tavla för ett par tusenlappar och till svensk dagskiva för strax under tusenlappen på Rob Engströms.

Leta efter en med box och papper. Det är roligare (tycker jag) och värdebeständigare (tycker alla).


Tack för det, låter bra.
Även om jag tror att jag köper en från sverige :)
 

morrism

Audemars

XMALDEUTSCHLAND

Breitling
Och då ska man ha en vintage daytona. En fin/eftertraktad paul newman går för över en miljon.

Det såldes en på kaplans för 1,9 miljoner förra året


Det är så sjukt, bara för att det är dyrt betyder det inte att det är bra. Som jag brukar säga...
Vad låg nypriset på en paul newman, i dagens pengar?
Någon?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Väldigt konstig tråd. Om du gillar vintage och har massa tid över (vilket du skriver att du har) så läs allt i vintage-delen och bygg upp en kunskapsbank. -Därefter köper du klocka.

Det finns bland annat en day/date-tråd som säkert tar upp en hel del. Det finns även massa köpguider i den delen av forumet.

Du måste inte fråga allt som poppar upp i huvudet. Det mesta är redan besvarat tidigare någonstans på forumet.

Skriv mindre och läs mer så slipper du även de som behandlar dig som om du står och spelar dragspel utanför deras sovrumsfönster. Ta ett chill pill helt enkelt.

Och sist men inte minst: -Välkommen hit!
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
blablabla
...oavsett så vill jag helst diskutera klockor här och inte mitt privatliv, back on topic please
Ett tips om man inte vill diskutera sitt privatliv är att sluta lämna ut detaljer kring det. Det är ju inte så att någon här vet något mer om dig än det du väljer att berätta.

yonsson bjussade på några goda råd som jag tycker att du kanske ska överväga att ta till dig :)


Välkommen till KS. Det här är ett bra ställe att hänga på :)
 

Mangusta

Cartier
En man kan aldrig ha stenar på sin klocka. Aldrig! Hör du det tysken?! Kasta klockan i närmaste soptunna efter att du har kört över den med en hjullastare och gå sedan och köp en klocka som en riktig man skulle gå med. Submariner är en bra början. Inget guld, inga stenar, inget tjafs -fattar du? Stål och svart tavla får du köpa, inget annat! Är det förstått? ;)
 
  • Like
Reactions: Man

Jockinho

Patek
2-Faktor
Chronomaten med silvertavla och diamantbezel tycker jag personligen är riktigt snygg. Alla klockor passar inte med diamanter och alla kan inte bära upp det, jag anser denna passar i det bra (kanske än bättre på läder alternativt länk utan utc) och skulle gärna bära den själv. Varken gay eller homofob, dock ingen ekonomi för att äga en ;)

Kort och gott klart den är bärbar, men byt om den är för stor. Den känslan går sällan bort.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
  • Like
Reactions: K-S

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
En man kan aldrig ha stenar på sin klocka. Aldrig! Hör du det tysken?! Kasta klockan i närmaste soptunna efter att du har kört över den med en hjullastare och gå sedan och köp en klocka som en riktig man skulle gå med. Submariner är en bra början. Inget guld, inga stenar, inget tjafs -fattar du? Stål och svart tavla får du köpa, inget annat! Är det förstått? ;)

En daytona med färg är inte fel. Men det faller på att trådstartaren inte ville ha en nytillverkad Rolle.;)
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Mangusta

Cartier
Skall bara hitta ett bra strap i lilafärgad struts... Gillar inte länk.

Mm, det blir svinfint! Vi kör på det! Kom ihåg tjocka halskedjan i guld också under den uppknäppta skjortan. Du kanske hinner till tandläkaren och smacka dit ett par diamantprydda framtänder också medans du väntar på leverans av strutsen? Ett tips i all välmening. Min grill är redan klar nämligen. :greedy:
 
Topp