• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad får jag för min klocka med brillianter?

Klockor med brillianter är feminina

  • JA

    Röster: 40 26.5%
  • NEJ

    Röster: 43 28.5%
  • BÖGIGT

    Röster: 68 45.0%

  • Totala väljare
    151

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Det är inte helt lätt att komma som nykomling på ett forum bland etablerade användare.. Har själv lite "minnen" från gamla TTT... Jens vet vad jag menar...:)

Som många sa.. Tänk på vad du skriver innan du postar, för jag var själv där som nykomling på gamla TTT.

I övrigt är du välkommen hit!
 

Pistol_Pete

Panerai
they-see-me-trollin.png
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Eftersom det är svårt att höra en ton när man skriver säger jag detta till dig med god ton.

Kanske är det så att du har det väldigt gott ställt och med tanke på ditt sätt att prata/skriva och bemöta är det tydligt att du är ung men det är bara du som har satt dig själv i den sits du är i just nu. Att nyttja ord som homofober eller andra som försöker trycka ner någon använder och sen försöka gömma sig bakom dåliga ursäkter lyckas sällan.

Låt inte det faktum att du kanske har tjänat en hacka vara det som definierar dig, det är sällan smickrande när man inte har mer att berätta om sig själv än vad man tjänat eller prata karriär i ett forum där medlemmarna har gått med för att i första hand prata om klockor. Sedan att det slinker in andra saker som livsnjutare tycke om är mer regel än undantag för det är just det vi är, livsnjutare.

Att du väljer att i den andra tråd du är aktiv fortsätta prata pengar och vad du betalt i skatt gör det väldigt svårt att inte se vad du tycker man bör veta om dig.

Jag kunde inte bry mig mer eller mindre om hur mycket pengar du har men i dagsläget har du gjort ett riktigt dålig intryck på mig, och kanske tycker du som jag att det här forumet är riktigt trevligt och du vill fortsätta vara kvar. K
På onsdag ska jag till Stockholm och handla lite cigarrer och kolla på klockor, om du har en stund över kom och ta en kopp kaffe med mig och visa att du är genuin, en ödmjuk kille som fick en dålig start och så du vet. Få människor sparkar på den som blottar strupen. Det är bara att säga att jag betedde mig jävligt dumt, ta några steg tillbaka, gå på några GTG och var delaktig och visa att du är värd andras tid för det lovar jag dig, kan du inte köpa.

Om det hjälper andra att ge dig en andra chans vet jag inte, men som det ser ut nu har du inget att förlora på det. Jag är själv ny här och försöker med mina inlägg och ton visa att jag FÖRTJÄNAR deras tid och kunskap när jag ber om råd och tips och försöker bidra på bästa möjliga sätt.
Lite speciell tråd, som jag halkade in på då jag sökte efter erfarenheter om pantbanker och prutning där.
Är lite nyfiken om det blev någon GTG med TS?
Han har inte varit inne på forumet sedan 2014 i alla fall.
 
Senast ändrad:

Man

Rolex
Hoppsan vilken entré...

Du är så klart varmt välkommen till forumet även fast du drog till med en
ytterst olämplig "poll" direkt men det tror jag du redan förstått, eller hur?!
Hade varit mer lämpligt att bara stanna vid två alternativ, "ja" eller "nej"
på din fråga. Tredje alternativet är bara helt fel.

Men för att hoppa tillbaka "on topic" så är din klocka mycket svår att värdera eftersom
publiken för den klockan i den konfigurationen är klart begränsad.
Några gillar is men inte UTC, andra gillar UTC men inte is, ytterligare några gillar
inte ens Breitling och så vidare...

Som Aboynamedsue konstatrerade så är klockan hyfsat ny för dig så ett
första försök kan vara att lägga ut den för samma som du gav för den och
hoppas att någon nappar.

Ett annat alternativ, om du gillar klockan, är att sälja länk/UTC och den isade
bezelen och köpa vanlig bezel och läder- eller gummistrap och vips har du en
helt annan klocka som dessutom är betydligt lättare.

Lycka till!

/Daniel

Men ändå röstade de flesta på det tredje alternativet...
 

Tobbe.L

Omega
Haha jaa vad kul! Denna kommer jag ihåg!
Den går till historien, kom på mig själv skratta i höga i mellanåt.
 
Topp