• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad får man egentligen för hundra spänn?

denjohan

Rolex
Pledge Member
Ni som knarkar vintageauktionstipstråden minns kanske att denna kom upp förra veckan:

auktionsvara_498799_stor.jpg


Jag blev jävligt nyfiken på vad man skulle få, så jag lade ett helt blindbud på 100 kronor och vann för den summan. Avgift och frakt tillkom, så totalt blev det 160 spänn. Jag räknade kallt med att få hem en risig Diesel eller kanske en ickefungerande Daniel Wellington. Jag blev lite förvånad, milt sagt, när den här kom i lådan idag:

IMG_457439693.JPG

En fullt fungerande Seamaster De Ville på ett splitter nytt alligator-Hirschband. DET hade jag inte riktigt räknat med. Nu undrar jag mest om de har skickat mig fel vara...
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Har dubbelkollat mot deras pågående/avslutade auktioner. Finns ingen Omega i omlopp hos dem nu. Så det verkar vara rätt, otroligt nog. Det är en frontöppnad, så jag gissar mitten av sextiotal. Har dålig koll på prisbilden på dessa, men visst borde man få ett par tusenlappar för den?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Haha, inte nog med att bilden var sämst, även brskrivningen är under all kritik. Ser ut att vara en riktigt fin Seamaster. Grattis!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Tack för det. Vet någon hur prisbilden ser ut för dessa? 3000-5000 eller?
Skulle nog tro att du får krypa upp lite... asking prices har legat mellan 500-1400usd senaste 6månaderna vad jag kunnat se..
Tavlan ser bra ut på din, hur skulle du säga att den ser ut? Finns det någon patina?
Bandhornen, är de vassa och skarpa eller är de rundats av? Prova gången på den också, med tanke på att den såldes som defekt.

160kr får man ju säga är ett jävla roligt pris på den där ;)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Skulle nog tro att du får krypa upp lite... asking prices har legat mellan 500-1400usd senaste 6månaderna vad jag kunnat se..
Tavlan ser bra ut på din, hur skulle du säga att den ser ut? Finns det någon patina?
Bandhornen, är de vassa och skarpa eller är de rundats av? Prova gången på den också, med tanke på att den såldes som defekt.

160kr får man ju säga är ett jävla roligt pris på den där ;)
Eeeeeh, var letar du efter en av Omegas blekaste Seamaster?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Eeeeeh, var letar du efter en av Omegas blekaste Seamaster?
Där håller jag med dig. Har blivit något förvånad själv över de priser som dessa har lagts ut för, de lär dock inte ha sålts för dessa priser.
Snabb googling på modellen och lite tidigare säljes annonser gav det prisspannet. Orimligt? Yes.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Där håller jag med dig. Har blivit något förvånad själv över de priser som dessa har lagts ut för, de lär dock inte ha sålts för dessa priser.
Snabb googling på modellen och lite tidigare säljes annonser gav det prisspannet. Orimligt? Yes.

2,5-4 känns väl mer rimligt?
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Skulle nog tro att du får krypa upp lite... asking prices har legat mellan 500-1400usd senaste 6månaderna vad jag kunnat se..
Tavlan ser bra ut på din, hur skulle du säga att den ser ut? Finns det någon patina?
Bandhornen, är de vassa och skarpa eller är de rundats av? Prova gången på den också, med tanke på att den såldes som defekt.

160kr får man ju säga är ett jävla roligt pris på den där ;)
Tavlan är spotless, kanonskick. Fina fasningar på boetten, bandhornen är hyggligt skarpa med tydlig fasning. Fin och tydlig sjöhäst på baksidan, WATERPROOF-texten är bitvis nedsliten, så klockan har definitivt används, det är ingen bankfacksdrottning. Gången, så här efter tio timmar eller så är helt utan anmärkning. Håller tiden inom sekunder, så vitt jag kan se. Ska försöka fixa några hyggliga bilder i morgon när det är bättre ljus.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Det var något sådant jag också hade gissat på. Snabb googling ger vid handen klart högre pris, men man vet ju aldrig vad de faktiskt sålts för.

Svårt det där med utgångspris och faktiskt värde. Skulle tippa på att du skulle få runt 3-4 på tradera och kanske något högre på en "finare" auktionsfirma där du dock får betala högre provision.
Hur är bandhornen, de ser ut som de är lite böjda, men det kanske bara är bilden som gör det?
 
Topp