• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad får ni för reaktioner på att ni hänger på klockforum?

Rivalen

Rolex
Är alla intressen lika legitima enligt de flestas uppfattning? Får ni några kommentarer när ni lägger tid/surfar på just klockor/klockforum?

Exempel: Släktträff - maten knappt uppäten - allsvensk match börjar - 5-6 pers sätter sig och kollar som en självklarhet och vi övriga tio sitter kvr och väntar på efterrätt - jag säger att jag lånar Js dator o kollar på KS hann inte kolla RicVins fredagstråd igår - VA, skall du gå ifrån bordet för att kolla klockor och överseende leende emellan några vid bordet.

Nån liknande erfarenhet?
 

16610

Patek
2-Faktor
Jag har nog ingen i min närhet som riktigt förstår mitt klockintresse. De förstår inte alls hur jag kan lägga så mycket tid och pengar på klockor.

Men å andra sidan fattar jag inte hur man kan stå och ropa på en fotbollsmatch heller. Roligare och bättre att spela själv :)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Jag har nog ingen i min närhet som riktigt förstår mitt klockintresse. De förstår inte alls hur jag kan lägga så mycket tid och pengar på klockor.

Men å andra sidan fattar jag inte hur man kan stå och ropa på en fotbollsmatch heller. Roligare och bättre att spela själv :)

Det ena behöver inte utesluta det andra.
En öl på östra station sen en kort promenad längst Valhallavägen. Efter stadion viker man ner mot Stureplan, skuttar förbi Biblioteksgatan kollar skyltfönster och skrattar åt AIK.
Ett glas bubbel på NKs champagnebar, svänger införbi RobE och klämmer lite. Sen ner till centralen möter upp resten av polarna. Hoppar sen på tuben bort till Tele2 och ser hjältarna i blåaränder...
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Det ena behöver inte utesluta det andra.
En öl på östra station sen en kort promenad längst Valhallavägen. Efter stadion viker man ner mot Stureplan, skuttar förbi Biblioteksgatan kollar skyltfönster och skrattar åt AIK.
Ett glas bubbel på NKs champagnebar, svänger införbi RobE och klämmer lite. Sen ner till centralen möter upp resten av polarna. Hoppar sen på tuben bort till Tele2 och ser hjältarna i blåaränder...
Fan vi borde köra match-gtg!

Som svar på frågan så är det ingen som bryr sig innan det är dags att köpa klocka.
Tjejen suckar mest men lite mindre nu än tidigare.
 

Rivalen

Rolex
Tjejen suckar mest och vännerna har väl gett upp och orkar inte lyssna :)

Samma för mig.

Ointresse är helt Ok att möta, men att ett intresse anses knäppt, när andra intressen anses ha sådan status, har jag svårare att greppa - nörd som nörd. Älskar när folk grottar ner sig och blir superkunniga på sitt område oavsett fotboll eller bilar eller USA baseball - whatever.

En del som vet att jag är intresserad och kan lite grann köper ändå klocka själva - då blev det en D Wellington - annan ville ha tag i ett fickur i examenpresent och då förmedlade jag ett köp - en Omega.

Tur att man har er - klockvänner - och tur att internet gör det möjligt för oss att "mötas" cyber och ibland reality-GTG!
 

frere

Audemars
2-Faktor
Är alla intressen lika legitima enligt de flestas uppfattning? Får ni några kommentarer när ni lägger tid/surfar på just klockor/klockforum?

Exempel: Släktträff - maten knappt uppäten - allsvensk match börjar - 5-6 pers sätter sig och kollar som en självklarhet och vi övriga tio sitter kvr och väntar på efterrätt - jag säger att jag lånar Js dator o kollar på KS hann inte kolla RicVins fredagstråd igår - VA, skall du gå ifrån bordet för att kolla klockor och överseende leende emellan några vid bordet.

Nån liknande erfarenhet?
Vem sjutton kollar fredagstråden på en lördag? Galet! :)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Jodå, känner väl igen mig.
Mest får jag dock kommentarer hemma.
Dottern brukar smyga upp och lägga dennsyrliga kommentaren - Tittar du på klockor nu igen pappa, suck!
Haha
Tycker dock inte man ska kritisera andras intressen.
Alla har vi våra böjelser, vad är rätt vad är fel?
Så länge det inte skadar någon annnan är det rätt. :)
 

M021

Rolex
2-Faktor
Tjejen har också fått intresse vilket snarare blir en dyr historia. Vad gäller kollegor och vänner så ansågs det väl vara rena snobb fasoner innan dom förstod mitt intresse. Rolex framstår fortfarande som pråligt i brist på kunskap skulle jag vilja påstå.
 

Folke08

Omega
Finns tyvärr ingen i min umgängeskrets som direkt har något större intresse för klockor. Alla form av prat om klockor möts mest av kommentarer som "slöseri på pengar" eller "man har ju klockan i mobilen". :)
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Tydligen är det bättre att jag hänger på KS än flashback, speciellt när man pratar om familjen och släkten. Resten av kompisarna tycker bara att man är skum som aldrig är inne på 4chan/reddit för att istället få sin underhållning från KS (9gag får jag inte ens nämna längre...)
 
Topp