• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad får ni för reaktioner på att ni hänger på klockforum?

AdmAndrssn

Panerai
2-Faktor
Många tycker att det är konstigt och mycket pengar osv. Men förvånansvärt många har dragits med av mitt intresse och blivit intresserade själva. Tror jag har bidragit till att vi har någon mer forummedlem faktiskt! ;) Föräldrarna har successivt börjat förstå, "det är ju faktiskt en investering, mycket bättre att lägga pengar på klockor än sånt som inte behåller sitt värde!"
 
image.jpg
Nästan bara fördelar. Förutom sambon som brukar tycka att "köp klart dina jävla klockor så att du inte behöver kolla hela tiden". Men fick denna igår ex. ett gammalt Seiko väggur som en kompis ärvt, "Du gillar ju klockor, vill du ha denna?". Så vissa fördelar finns allt.
 

Icaras

Rolex
Fått lite olika reaktioner... från folk ovetande om mitt intresse brukar säga något i stil med "Klockforum? Finns det?" och de jag umgås oftare "Jösses, dessa klocknördar..." :confused:
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
- Är det där som Facebook för klockor? Sa min (fortfarande) fru.

En klassiker:
- Har du köpt en klocka för femton tusen?
- Ja
- Det får man ju en bil för?
- Jag ville inte ha en bil, jag ville ha en klocka.

Detta har min bror fått hör många gånger. Han sysslare dock med velomobiler och inte klockor.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Det ena behöver inte utesluta det andra.
En öl på östra station sen en kort promenad längst Valhallavägen. Efter stadion viker man ner mot Stureplan, skuttar förbi Biblioteksgatan kollar skyltfönster och skrattar åt AIK.
Ett glas bubbel på NKs champagnebar, svänger införbi RobE och klämmer lite. Sen ner till centralen möter upp resten av polarna. Hoppar sen på tuben bort till Tele2 och ser hjältarna i blåaränder...

Vilka menar du... Söder family Djurgården och Hammarby. Känns det inte förvirrande att tvingas dela arena med söderkisarna?
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Mitt klockintresse är relativt nytt, så det blir ju ett antal timmar av dagligt dammsugande på internet av fakta etc. Kompisarna har väl börjat tröttna en del, men tjejen håller modet uppe :)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
en på jobbet såg att jag hade en rolex. Han frågade rakt ut vad den kostade och jag svarade , 50 000kr. Blev omgående mer eller mindre idiot förklarad.
En stund senare pratar samma kille om sitt intresse, bilar, och hur han i helgen lagt 40 000kr på nytt trimm och avgassystem. Ingen höjde på ögonbrynen.
Så ja, vårt klockintresse är inte lika accepterat som andra hobbys.
 
P

Philippe Stern

Guest
Mina vänner vet inte att jag hänger här. Frugan bryr sig inte. Hon vill dock ha en ny Rolex. Svårt att neka henne det när man själv har klockor som kostar mer än en villa i en mindre norrlänsk bruksort.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Så är det är jag rädd. Hade en längre tid i mitt liv ett fotointresse och många kollegor undrade hur jag kunde få så fina bilder och bad mig fotografera och bad om tips. Förutom komposition och en grundlagt kunskap om bländare och slutare brukade jag hinta om att att deras "point and shoot" kameror aldrig någonsin skulle komma upp till det skärpedjup eller skärpa som mina kanongluggar så kom frågan förr eller senare. "Men vad kostar en sån då?" När man sedan säger vad det kostar tycker dom att man är dum i huvudet. "hur kan du lägga 20000 på en glasbit" Särintressen som kostar pengar eller mycket tid kommer alltid att väcka oförstående hos dom som inte förstår. Samma sak med det ständiga tobaksskämtet.

En rökare står utanför jobbet och tar en cigg när medarbetaren kommer ut och frågar hur mycket han röker. Rökaren svarar och medarbetaren säger efter att hen grubblat en stund. "Om du har rökt in tjugo år så hade du kunnat köpt en Porsche för dom pengarna." Rökaren fimpar cigaretten och tittar på sin kollega. "Du röker inte antar jag?"
Kollegan ser nästan lite brydd ut. "Självklart inte."
"Så vart är din Porche parkerad?"
 
P

Philippe Stern

Guest
Köp, du vet att den kommer hålla i 50 år utan sevice. Patek håller som bäst i fem..
Fuck. You got a point. Tycker det är så sjukt jobbigt att sälja Pateken för alla oseriösa köpare, prutare och skambudsgivare. Måste till Rob och klämma på den nya DD. Borde landa snart.
 

Randel

Cartier
Jodå, känner väl igen mig.
Mest får jag dock kommentarer hemma.
Dottern brukar smyga upp och lägga dennsyrliga kommentaren - Tittar du på klockor nu igen pappa, suck!
Haha
Tycker dock inte man ska kritisera andras intressen.
Alla har vi våra böjelser, vad är rätt vad är fel?
Så länge det inte skadar någon annnan är det rätt. :)

Haha, precis som min äldste son (7 år gammal) brukar göra :D
I övrigt så är min fru otroligt förstående, hon har alltid låtit mig nörda ner mig i mina intressen utan att gnälla :)
 
Topp