• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad fan gör man under tiden klockan är på service?

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Sitter här rödgråten för att det är dags att skiljas från min älskling i MÅNGA veckor. Hur hanterar man egentligen en sådan här svår situation? Alla tips och råd är välkomna.

Till er som säger sök efter liknade trådar säger jag skit ner er. Det går inte att söka när känslorna är i upplösningstillstånd.

Yoo!
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Sitter här rödgråten för att det är dags att skiljas från min älskling i MÅNGA veckor. Hur hanterar man egentligen en sådan här svår situation? Alla tips och råd är välkomna.

Till er som säger sök efter liknade trådar säger jag skit ner er. Det går inte att söka när känslorna är i upplösningstillstånd.

Yoo!

Beklagar sorgen, de brukar dock komma tillbaka som nya. Under tiden... Köper man en klocka till!
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Passa på att leta upp årets sommarklocka (iallafall näst bästa för din AP är bäst och jag antar att den är på service?)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Segt som fan, jag har 3st klockor på service nu. Det enda rätta är att köpa annat under tiden. Hjälper dock föga när de flesta pengarna ligger på bänken hos olika urmakare och budgeten därmed blir begränsad. :(
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Ingen annan klocka du kan ha under tiden?
I värsta fall låna en polares, någon som kan låna ut en mercy klocka under tiden till dig?
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Ok, @yonsson har tydligt avfärdat mitt tidigare alternativ dvs att köpa nytt för att förtränga.
Då återstår bara att gräva ned sig i jobb, kvinnor och sprit ett par veckor.
 

Andrew85

Omega
Sitter här rödgråten för att det är dags att skiljas från min älskling i MÅNGA veckor. Hur hanterar man egentligen en sådan här svår situation? Alla tips och råd är välkomna.

Till er som säger sök efter liknade trådar säger jag skit ner er. Det går inte att söka när känslorna är i upplösningstillstånd.

Yoo!
När min daytona var på service förra våren så köpte jag en GMT och de hjälpte mig. Alla tar sig igenom en sån här period på olika sätt, men de hjälpte för mig :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Du kan ju köpa npgot skönt som inte kostar skjortan. Klockor i min värld behöver inte vara dyra för att jag skall uppskatta dem.

Köp något vintageaktigt typ en Pouge för någon tusenlapp eller två.
image.jpeg


(Köpte iofs en gång en 216570 då min 16600 servades för jag var uttråkad ;))

Eller en störtskön Tissot för en tusenlapp
image.jpeg


Eller så hyr du något..... :)Fanns väl något företag som hyrde ut en sub för 6k i månaden
 

Simpatico

Rolex
Se det som en start på en tid i dekadens.
Låna klockor till höger och vänster, prova för att bara kunna prova.
Damma av kontakten med gamla klockor, be om en sista runda. Bara en liten sväng.;)
Gör saker som du inte kunnat göra med Apn, tänker röjarrundor i full fart och med kraft.
Bara en försmak.;)

Och för er som nu får parallelltänk/önsketänk med att vara gräsänkling avbryt, då är man trogen punkt slut.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Du kan ju köpa npgot skönt som inte kostar skjortan. Klockor i min värld behöver inte vara dyra för att jag skall uppskatta dem.

Köp något vintageaktigt typ en Pouge för någon tusenlapp eller två.
image.jpeg


(Köpte iofs en gång en 216570 då min 16600 servades för jag var uttråkad ;))

Eller en störtskön Tissot för en tusenlapp
image.jpeg


Eller så hyr du något..... :)Fanns väl något företag som hyrde ut en sub för 6k i månaden

Det där är ett riktigt bra tips. Jag har börjat tänka lite i de banorna. Är än så länge är ganska färsk inom klocksvängen. Jag har iaf titat bortom Rolex. Men du har 100 % rätt att priset har mindre betydelse.
 
Topp