Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad fan hände?

Diskussion i 'Diskussion' startad av yonsson, 25 september 2012.

1. yonsson
    Trådstartare

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Hoppsan! Gav ett underbud på en klocka på ebay och vann den :shock:
    Sitter fortfarande i chocktillstånd. Jag köpte ju förra klockan för bara några veckor sedan. Detta var ju inte alls planen.
    Det värsta är att inte lönen ens kommit in ännu och att min sambo har tillgång till mitt ebay-konto. I'm screwed!

Det blev en sån här förresten.

2. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Sambon har tillgång till bankkontot och ebaykontot?

ROOKIE!

:lol: :lol: :mrgreen: :lol: :lol:

3. yonsson
    Trådstartare

Från:
    GBG
    Inte bankkontot, men ebaykontot, det är riktigt illa faktiskt. Bra bortförklaringar mottages med glädje.

4. Mykeys

Mykeys Borgare

Från:
    Malmö
    Vad menar du med underbud? Du får väl förklara för damen vilket fantastiskt klipp du har gjort, så du har faktiskt tjänat pengar och inte spenderat. Works like a charm!

5. Eric Jajjamensan P

Eric Jajjamensan P Sektledare

Från:
    Spexeryd
    Du har en vän som inte har konto. Den funkar alltid. För 450 spänn är jag din vän. In med dom på kontot och delta i Passarounden.

6. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Eriks plan är vattentät "en vän på forumet behövde hjälp". Sen gömmer du den en månad och plockar fram den efter det. Om hon då klagar kan du säga "Denhär? Nejdå den har jag haft länge!" :lol:
    ...gäller bara att du är hemma först alt anger jobbet som leveransadress hehe

7. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Ha ha!

Annars, säg att någon (i åldern 2-5) råkade tryck på "buy it now!" ...och nu måste du ju hålla dig till avtalet.

8. yonsson
    Trådstartare

Från:
    GBG
    Jag har en kollega som kan ställa upp som syndabock, men problemet kvarstår ju om jag behåller den, då den inte är så lik de andra klockorna jag har. Det brukar ju annars vara en bra undanflykt att man haft den länge, eftersom alla klockor ändå ser lika dana ut.

9. Denke

Från:
    Stockholm
    Eller gör som jag...göm klockor hos kompisar... :)

10. cab

cab Friends of KS

Eller gör klart för sambon att du köper vad du vill när du vill :) Aldrig riktigt förstått det här med att få "lov" att köpa saker.

11. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Bankfack, mina vänner...bankfack. Och göm nyckeln.

12. yonsson
    Trådstartare

Från:
    GBG
    Jo det är klart. Hon har lite svårt att fatta grejen bara. Å andra sidan har jag ju uppe en väska som är hennes här på köp och sälj som hon köpte för en miljard helt i onödan.

13. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

börja med veckopeng så behöver ni inte tjafsa om vad var o en lägger flis på... jag blåser allt mitt på klockor straps o skit, hon på klänningar, fine!

14. yonsson
    Trådstartare

Från:
    GBG
    Pengarna är väl egentligen inget problem, då jag inte tillhör skaran som blir helt pank pg a mina klockköp, utan det är dessvärre ett principkrig där mina (utifrån mitt sätt att se det) logiska argument inte biter.

15. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Principkrig? My least favourite kinda war...

Om det inte spelar nån roll, varför är det ett principkrig?

Varför ska argumenten bita öht?

My business, your business, gods business...

Min kära hustru tycker det är helt (på riktigt) stört att vara så intresserad av klockor, o jag fattar verkligen inte varför hon köper ännu en identisk kofta el kjol... Men varför ska vi övertyga varandra över huvud taget om nåt som har med det att göra?

njut av klockan o skit i att andra inte förstår, det är ju inte ditt problem, ge tjejen en komplimang för väskan o move on, oftast är det viktigare att må bra än att få rätt.

16. cab

cab Friends of KS

Btw, upp med lite fler bilder och och ett wristshot! Eller ännu bättre en recension :)

17. Denke

Från:
    Stockholm
    Av frun? :lol:

18. Fryken

Fryken Kamrern

Från:
    STOCKHOLM
    Så talar en kille med Bateman som avatar. :lol:

Håller dock med helt och hållet, men det var ändå en rolig historia, yonsson!

19. cab

cab Friends of KS

Ja, vad trodde du jag menade? :mrgreen:

Hehe

20. Aron

Aron Stadsbo

Från:
    Borås
    den där tekniken med att förklara vilket fantastiskt fynd man har gjort har jag själv använt när vi hade en liknande situation inom familjen, fast då var det en båt som jag, pappa och brorsan helt plötsligt var tvugna att köpa, morsan protesterade högljutt när den backades in på deras tomt, det var några meninslösa blommor hon hade planterat där mm. Jag letade helt enkelt upp en liknande fast mycket dyrare som var till salu i USA och nämde detta lite i förbifarten vid en middag, effekten var omedelbar kan jag säga. Fast i det fallet ganska kortvarig då en båt på 11m och 6ton inte är så lätt att glömma av, den syns ju, typ. Men en klocka borde du kunna ha en mer permanent effekt, förklara vilket kap du har gjort. Sen byter du klocka ofta, kanske ett par gånger om dan så har hon snart glömt vilken som var det otroliga kapet. Sen kan du ju ta ut nån hundring lite då och då från ditt/ert konto tills det blir en lämplig summa och då slänger du upp en bunte pengar på köksbordet och säger att du har sålt den :D

21. Molle

Molle Kambei Kobra Kai

+1

22. Feskarn

Feskarn Kingen av Feskekörka

Från:
    Göteborg
    Känns skönt att veta att man inte är ensam om att ha en fruga/sambo som inte uppskattar klockintresset. :) Gömde min Speedy och använde den i smyg i nästan 1 år. Sen när jag nyligen bar klockan och frugan självklart fick ur sig "Har du köpt en ny klocka!!??". Då kunde man vara ärlig och svarade lugnt och sansat "Den här gamla klockan? Nä den har jag haft i minst 1 år". :D

23. Aron

Aron Stadsbo

Från:
    Borås
    Glömde att skriva att den var grymt cool, sitter och letar efter en lämplig födelsedagspresent till min särbo så om du vill sälja den till underpris hör av dig bara, haha :lol:

24. Tommytvigg

Tommytvigg Borgare

Från:
    Dalarna
    Damm right :D
    Jag brukar passa på att köpa nån liten grej till min sambo när jag köper nått dyrt. Då är allt frid och fröjd ;)

Mvh Tommy

25. P-A

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    Re: Sv: Vad fan hände?

Happy wife happy life!

Jag skulle ha berättat att jag köot den. Tagit smällen (borde gå över efter någon timme) och bjudit på god middag och hoppats på efterrätt ;)

skickat med telefonen.

26. yonsson
    Trådstartare

Från:
    GBG
    Den har inte anlänt än och eftersom jag är en mes, så skjuter jag upp problemet.
    Tror det löser sig, sa han som sket i Valhalla simhall :|
    Tack för alla tips!

Mårtenssons ur Brookfield