• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad fan ska jag ha för dressare?

Onelund

Rolex
Jag är en kille som byggt hela min KS-karriär på att försöka sälja en elbas, skriva tveksamma onliners och härja runt i "Klockor och Knivar". Så jag är antagligen ett styck månfas från en IP-blockering ;)


Huh jag räddar dig från en ip block 24/7 det vet du.

Eftersom du är stockholmare ska du ha en isad DayDate, helguld med svart tavla som återspeglar den råsyntare du egentligen är. Hittade ingen passande bild men tänk dig apanssons fast med svart tavla och romerskt index.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Kolla Zenith. Riktigt fina.

image.jpg
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Av de tre lätt Reverson!
Frågan är ju hur ofta du kommer använda den, saknar du något dressigt/mer slimmat?
Sub'en glider ju under de flesta skjortor och manchetter lätt, funkar också till dressat.
Så den inte hamnar i en låda dvs
 

Nexus

Panerai
Av de tre lätt Reverson!
Frågan är ju hur ofta du kommer använda den, saknar du något dressigt/mer slimmat?
Sub'en glider ju under de flesta skjortor och manchetter lätt, funkar också till dressat.
Så den inte hamnar i en låda dvs

Jag räknar inte med att "behöva" använda den mer än ett handfull gånger per år. Men jag har någon svårdefinierat behov av att ha en schysst dressare i lådan att plocka fram vid behov. Lite som att ha en hemförsäkring på något vis.
Sedan kör jag någon sorts businesscasual om dagarna med kavaj och jeans, så det finns ju inget som säger att jag inte skulle kunna dra på mig en tisdag om jag har lust.
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Jag räknar inte med att "behöva" använda den mer än ett handfull gånger per år. Men jag har någon svårdefinierat behov av att ha en schysst dressare i lådan att plocka fram vid behov. Lite som att ha en hemförsäkring på något vis.
Sedan kör jag någon sorts businesscasual om dagarna med kavaj och jeans, så det finns ju inget som säger att jag inte skulle kunna dra på mig en tisdag om jag har lust.
Hehe, that's the spirit:)
Du har ju en plan, då saknas ju bara klockan..
Reverso! :cigar:
 
Kör på IWC:n, om det står mellan de tre du länkat. Annars kör på en vintage omega av något slag, de är riktigt trevliga (ser nu at jag är andre man på bollen). :)
 

Nexus

Panerai
Kör på IWC:n, om det står mellan de tre du länkat. Annars kör på en vintage omega av något slag, de är riktigt trevliga (ser nu at jag är andre man på bollen). :)
Med risk för att bli lynchad av vintagefolket här, men jag lyckas inte fastna för Omegas vintagemodeller. Jag har försökt, det ska gudarna veta. Men det är något som tar emot. Det är nog storleken och höjden det faller på, jag vill helt enkelt ha lite "bitigare" grejer.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Gud vad härligt problem, Reverson utan större. Har bara spottat ett ws en gång och detta var på en fransman vid delikatessen. Såg grym ut live!
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Reverso Duo tycker jag är coola, reverso finns väl med månfas också om man vill hänga med i senaste KS trenden.
 
Topp