• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad fan ska jag ha för dressare?

Sjobedan

Rolex
Frederique Constant
1200V_FC-303S5B6-230x306.png

Riktigt fin klocka för runt 10k.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Ang JLC GT
Med svart band känns den ju väldigt dressig och passande för topic
Men om man byter till brunt så känns det som att den passar till casual med? Så man får ju en rätt bra all around klocka
 
Om pengar inte är ett problem så köper man la en med länk och inte en nästanklocka.

Dock tycker ju jag den på läder är jäkligt mycket snyggare än med länk, framför allt den mörkbruna i rosé, riktigt läcker!
"nästanklocka" är det väl för de som har hävdelsebehov men om man inte lider av det utan kanske även tilltalas av en något diskretare framtoning så är de ju perfekta!
 

frere

Audemars
2-Faktor
Jag räknar inte med att "behöva" använda den mer än ett handfull gånger per år. Men jag har någon svårdefinierat behov av att ha en schysst dressare i lådan att plocka fram vid behov. Lite som att ha en hemförsäkring på något vis.
Sedan kör jag någon sorts businesscasual om dagarna med kavaj och jeans, så det finns ju inget som säger att jag inte skulle kunna dra på mig en tisdag om jag har lust.

En dressare åt en snubbe som alternerar mellan business casual på jobbet och nån slags spritromantisk bandsågs- och munkorgsestetik på fritiden? Självklart en reverso som du kan vända på när du byter personlighet. Duger det åt Bruce Wayne så duger det åt dig.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tudor date/day 38 mm, är det förnuftiga valet IMHO. Du gillade ju din 1601, så en lite större, men i ungefär samma styk, borde gå hem. Då får du 30k över till att köpa motorsågar, knivar och några basgitarrer ;)
 

Nexus

Panerai
En dressare åt en snubbe som alternerar mellan business casual på jobbet och nån slags spritromantisk bandsågs- och munkorgsestetik på fritiden? Självklart en reverso som du kan vända på när du byter personlighet. Duger det åt Bruce Wayne så duger det åt dig.
Huvudet. På. Jävla. Spiken.
Jag gillar hur du tänker!! Blir till att ge mig ut på stan och klämma Reverso snarast, för den där salespitchen träffade helt rätt :D
 

Scipio

Patek
2-Faktor
ImageUploadedByTapatalk1418770496.478550.jpg
reverso duo är ett grymt alternativ som jag provade i veckan. Vändbar med en vit och en svart yta, dessutom med sekundvisare. Lite över budget kanske, även begagnad men oj vilken klocka x 2 med ett gott andrahandsvärde.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
En dressare åt en snubbe som alternerar mellan business casual på jobbet och nån slags spritromantisk bandsågs- och munkorgsestetik på fritiden? Självklart en reverso som du kan vända på när du byter personlighet. Duger det åt Bruce Wayne så duger det åt dig.

Vilket jävla tal!


Huvudet. På. Jävla. Spiken.
Jag gillar hur du tänker!! Blir till att ge mig ut på stan och klämma Reverso snarast, för den där salespitchen träffade helt rätt :D


Du hörde frere , det är bara att köra Reverso!
 
Topp