• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad finns det för kul runt 20 k?

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Som rubriken lyder, speedmaster, black bay och DJ undantaget.
Känns som 20 är ett mellanläge. För 10-15 finns ju en hel del skoj för och närmar man sig 30 och uppåt kommer ju rollarna och mycket annat i spel. Jag pratar givetvis begagnat.
Kanske jag som har hjärnsläpp just nu, men fire away!
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Breitling Seawolf lär du kunna få för under 20k begagnat.
Omega Seamaster med 2500 koaxialverket får du lätt för under 20k.

Men ja, rent allmänt så är 20 ett mellanläge, lika bra att spara lite till och köpa något för 25-30.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
PO 2500 är ju som sagt verkligen inte fel i den här kategorin heller... :D åååh äönskar att jag hade 20k att lägga på en klocka nu:p
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Ja ja ja, POn är grym, men det måste väl finnas annat gött att få för den högen pengar!?
Ska inte köpa ( inte just nu iaf) utan frågan var mer allmänt ställd:)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Gillar du något elegant:
image.jpg
image.jpg
 

JoakimS

Panerai
Paneristi
2-Faktor
Oj ibland är händerna snabbare än ögonen, ber om ursäkt för det där. Planet ocean 42 mm är helt klart ett bra alternativ, testa den dock först, jag tyckte den var lite väl hög/tjock. Kanske vänjer man sig?
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
I spannet 15-25 ryms det ju sjukt mycket fin vintage, då får man dessutom bra vintage. Sånt som är servat och är i toppskick! Särskilt mysigt blir det om man letar efter kronografer från ex Heuer och Omega...

Nyare så är väl, som nämnts, en Omega AT ett bra val. Eller varför inte en Sjöö Sandström chrono… ;)
 
Topp