• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad finns i din klocklåda? Vilken är din favorit?

Handen

Breitling
Lägg upp en bild på din klocklåda och säg vilken som är din personliga favorit, motivera ditt svar och berätta gärna lite om klockan..
Jag personligen har tyckt om klockor väldigt länge fast inte på den nivån där jag studerar klockans material, urverk, var den är tillverkas etc etc.
Jag har köpt mina klockor efter design med andra ord. Så ja.. jag vet att det inte är några super klockor men jag håller på att byter ut dom en efter en, whatever.. min personliga favorit är Bering klockan (2a klockan nerifrån vänster, kommer ej ihåg modellen).
Det var faktiskt just den klockan som fick upp mitt klockintresse ytligare ett snäpp. Jag tror jag köpte för ca. 3500kr.
Jag började läsa om just Bering och började jämföra den med andra klockor som jag köpt tidigare (Diesel, Armani, Hugo Boss, Michael Kors etc) och märkte rätt snabbt att jag har gjort ett riktigt bra kap. Mycket klocka för pengarna. Automatisk urverk, safir glas och bra kvalité. Stilren och fungerar i alla sammanhang och passar väldigt bra på handleden.
Någon annan som har en Bering? var tycker du om den?

.
10502333_570753613046907_4135835310862566225_n.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Lägg upp en bild på din klocklåda och säg vilken som är din personliga favorit, motivera ditt svar och berätta gärna lite om klockan..
Jag personligen har tyckt om klockor väldigt länge fast inte på den nivån där jag studerar klockans material, urverk, var den är tillverkas etc etc.
Jag har köpt mina klockor efter design med andra ord. Så ja.. jag vet att det inte är några super klockor men jag håller på att byter ut dom en efter en, whatever.. min personliga favorit är Bering klockan (2a klockan nerifrån vänster, kommer ej ihåg modellen).
Det var faktiskt just den klockan som fick upp mitt klockintresse ytligare ett snäpp. Jag tror jag köpte för ca. 3500kr.
Jag började läsa om just Bering och började jämföra den med andra klockor som jag köpt tidigare (Diesel, Armani, Hugo Boss, Michael Kors etc) och märkte rätt snabbt att jag har gjort ett riktigt bra kap. Mycket klocka för pengarna. Automatisk urverk, safir glas och bra kvalité. Stilren och fungerar i alla sammanhang och passar väldigt bra på handleden.
Någon annan som har en Bering? var tycker du om den?

.
10502333_570753613046907_4135835310862566225_n.jpg
Vad är det som gör din Bering så bra? Min fru har en quartz-Bering som är ganska ok för den typen av klocka - inte lika mycket parfymklocka som man kan tro.

Min rekommendation är att ta samma pengar och investera i en automatisk Seiko. Där får du bra kvalitet med historia. Du har ju redan börjat doppa tårna i klockträsket, lika bra att ta första ordentliga steget... ;)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Vad är det som gör din Bering så bra? Min fru har en quartz-Bering som är ganska ok för den typen av klocka - inte lika mycket parfymklocka som man kan tro.

Min rekommendation är att ta samma pengar och investera i en automatisk Seiko. Där får du bra kvalitet med historia. Du har ju redan börjat doppa tårna i klockträsket, lika bra att ta första ordentliga steget... ;)
När man börjat doppa tårna tar det inte lång tid innan "The watch-Kraken" kommer och drar ned en till det mörka djupet :D
 

Handen

Breitling
Vad är det som gör din Bering så bra? Min fru har en quartz-Bering som är ganska ok för den typen av klocka - inte lika mycket parfymklocka som man kan tro.

Min rekommendation är att ta samma pengar och investera i en automatisk Seiko. Där får du bra kvalitet med historia. Du har ju redan börjat doppa tårna i klockträsket, lika bra att ta första ordentliga steget... ;)

Anledningen är just för att de är så bra kvalité på klockan, mekanisk urverk, safir glas, snygg design som passar i alla sammanhang. Lite en "dresswatch" men endå inte, Sen att den sitter perfekt på handleden (i alla fall på min) är också nice!

Nästa steg är väl Seiko sedan en Omega. Så får vi se vart jag hamnar om ett par år.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Just nu finns följande, och den som sitter på mest är Seadwellern.

Rolex Seadweller 116600
50CD5510-34E7-4E0B-BFDB-2B1FC5486254.jpg


AP 15300
74F7FA6D-B44F-484A-B3D5-0D11B342A510.jpg


Hamilton Navy Khaki GMT
DSCN8827.jpg



Tissot Seastar i guld
B8AE9EEC-8599-461E-82AF-D902199DFE4A.jpg
 
Topp