Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad frun vill ha...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Beastie, 8 juni 2013.

1. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Har ett par månader spånat på vad jag ska köpa till frun i 35års present. Efter mkt surfande och lite kontroll frågor till frun trodde jag att jag hittat rätt, i alla fall begränsat urvalet. Nån form av rolex datejust skulle det bli. Idag råkar vi gå förbi en rolex AD och jag hintar lite mot skylten och frågar oskyldigt -vad tycker du om de där? Pekandes på några datejust de hade i fönstret. Hon svarar - nej fy fan, det är tant klockor!

Den enda klocka hon gillade i skylten som var en snygg tjejklocka enl henne var en helgulds gmt........
    Hmm den ryms inte riktigt i födelsedagsbudgeten kan jag lova!

Back to square one :(

Skuggkastare och Scaramanga gillar detta.
  2. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Jag lägger själv till en fråga i tråden.

Bvlgari? Bra eller anus? Har inte alls koll på detta märke, trodde de bara gjorde smycken men det finns ju klockor oxå. Kanske nått där som frugan skulle gilla.
    Nån som har koll på bvlgari, urverk, kvalitet mm?

3. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    En tvåtons GMT kanske? ej att förväxla med 2000kg Rolex :)

Beastie och Scaramanga gillar detta.
  4. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Bvlgari är bra skit, iof lite beroende på modell. Inte så mycket för pengarna om man ser till nypris dock... Men om beg är ett alternativ skulle jag satsat på en liten herrcartier, typ Santos 29 mm.

Beastie gillar detta.
  5. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Såg en tjej igår med en Explorer 2 med vit tavla. Fräscht och upplevdes ej som för stort. Min fru har en tantklocka :)

Beastie gillar detta.
  6. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    En no date eller air king kanske funkar. Slät ring och oyster. Dr Watch har någon schysst för tillfället.

Beastie gillar detta.
  7. Landshark

Landshark Borgare

Jag beklagar, men din fru verkar vara en Michael Kors tjej (ingen ont menat, de flesta tjejer fattar liksom inte tjusningen med riktiga klockor - min sambo inkluderad) ;)

Beastie och 80s gillar detta.
  8. calzone

calzone Biskop

Instämmer precis likadant här :(

9. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Min fru sa att Jubilee var en tantlänk... :(

10. China

China Guest

Kvinnor och klockor....

En vis man tipsade mig en gång i forntiden om att låta damen bestämma och finna sig i beslutet.:)

Beastie, Seikoman87 och Jonaz gillar detta.
  11. Jonaz

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg
    Då det ändå rör sig om en viss investering kan det vara läge att faktiskt fråga. "-hörru älskling, låt säga att jag mot förmodan vill köpa dig en klocka på din födelsedag vilken skulle du isåfall vilja ha?"

iPhone | Tapatalk

China gillar detta.
  12. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Min fru vill ha en ljus Datejust med syrenlila Nato :) Fyller 40 om 2 år såatte....

13. TKVF

TKVF Präst

Från:
    Göteborg
    Har hon inte blivit meddragen i massa klockaffärer? Eller råkat fälla en kommentar att "den va fin" när du ser alla klockor på KS? För i så fall är det bara att köpa det som hon vill ha :)

14. Danielle

Danielle Borgare

Jag är strax över 20 och tjej och min nyköpta Datejust är då den klocka jag allra helst ville ha. (Inom budget). Så tantkkocka vette tusan :) Hellre gubbklocka ;)

leben, Skuggkastare och Beastie gillar detta.
  15. Landshark

Landshark Borgare

Du är undantaget som bekräftar regeln! Riktigt skön klocka du har (inom budget). :cool:

"fredtiger" har också en fru som fattat galoppen!

fredtiger och Danielle gillar detta.
  16. China

China Guest

Absolut, det här med att köpa en klocka som känns "helt rätt" är inga som helst garantier. Då är det bättre att bege sig på en "fiske expedition" lite diskret så att man får känsla för tycke och smak. En klocka som hamnar i "lådan" gör trots allt ingen glad.

Beastie gillar detta.
  17. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Min fru kör en 16610 som hon misshandlat till snar oigenkännlighet. Pyttehandleder, fick klippa bort en länkbit och har spänner på innersta hålet men det ser rackarns så hett ut!!!

Beastie gillar detta.
  18. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Ja, ni har nog rätt allihopa. Min fru har just nu en guess klocka som hon är nöjd över så hon är nog en Michel koors tjej som nämnts här tidigare:( trodde ändå någonstans att man kunde omvända henne.
    Får bli att fixa annan present alternativt att man säger till på skarpen! Här är en omega, rolex, cartier, bvlgari longines, tag heuer, oris. Pick one! :)

19. David

David Bödeln

Alltså, ge upp så lätt? Det är en utmaning, inte omöjligt. Efter tredje klockan blir det smidigt. En varning bara, kommer börja äta på din egen klockbudget, så tänk efter noggrant.

Den vänstra är en favorit, och det har börjat sneglas på en DateJust 178341 med brun MOP-tavla och diamantring helt utan min inblandning.

20. fredtiger

fredtiger Stadsbo

Diamanter är också kul! :D

21. AndyAnd

AndyAnd Stadsbo

Från:
    Väst
    Funderat över denna?

http://www.uret.se/oris-divers-aquis-date-diamonds-vit-gummi-o36-mm-p-14481.html

David gillar detta.
  22. Smulan

Smulan Biskop

Från:
    Stadsholmen
    Det var ju 35 år och inte ett 35-årsbröllop :D Hon kanske vill ha något ungdomligare men unikt som en vit Baby-G LTD (100 ex) by Antony & Allison ;)

23. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Dj är väl en tant klocka ? Den som tycker motsatsen har fel.

Smulan gillar detta.
  24. TKVF

TKVF Präst

Från:
    Göteborg
    Du blir bara inte av med din klocka va? :) Snart dags att skänka bort den.

Smulan gillar detta.
  25. Pappi

Pappi Lilla Fridolf

Haha! Jag håller med China här. Damers vilja är inte lätt att lista ut. Min hustru kollade på en sådan här på Björkegrens. Den gillar hon men tycker att den är lite dyr.

Sedan fixade jag denna till henne, mest lite på skoj. Den är hon kanonnöjd med. [​IMG]

För någon vecka sedan provade hon min Connie. "Den här vill jag ha". Så nu har hon den - och är mycket nöjd.

26. Smulan

Smulan Biskop

Från:
    Stadsholmen
    Folk här har ju fan ingen smak ;)

Mårtenssons ur Brookfield