• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpg
image.jpg

G-Shock idag igen. :)
 

Greven

Audemars
20151005watch002.jpg


Fick bli mitt ryska monster idag. Oklar bakgrund, men det är säkerligen ett gammalt fickur...hur som helst.Gillar den trots att den är absurt stor för att bäras på armen, kommer undan genom att vara ganska tunn...
Verkligen annorlunda tavla där. Måste koncentrera sig för att läsa av visarna, ser det ut som. Bra att ha som icebreaker på partyn. :) Den där vill man ju höra mer om. Hur stor är den?
 
Verkligen annorlunda tavla där. Måste koncentrera sig för att läsa av visarna, ser det ut som. Bra att ha som icebreaker på partyn. :) Den där vill man ju höra mer om. Hur stor är den?
Nu är min ryska något begränsad, för att inte säga obefintlig, men det ser ut att kunna vara en Molnija. Året 1977 är stansat i urtavlan också. Ja den är ganska hopplös att läsa av men man vänjer sig märkligt snabbt med att vinkla uret för att se visarna ordentligt. 50mm exklusive krona får 15mm höjd i mitten (kupat glas) att kännas smalt. Vet inte så mycket om den, jag tyckte den såg tillräckligt märklig ut för att bjuda på den på eBay för ett par år sedan. Bara att vrida upp så tickar den på som tåget och håller tiden förvånansvärt bra, mindre än en minuts avvikelse (fortar sig aningens) på ett dygn. Oftast bara runt +20 sek.
 
Topp