• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör du och din klocka just nu?

watchdreamer

Panerai
GOD eftermiddag igen från Bangkok :)
image.jpeg
 

Johan M

Cartier
Det var inte lite det. Hur funkar det vid service. Är det godtyckligt på verkstaden vad som behöver åtgärdas eller får man vara med och tycka till angående arbetsordern? Undrar vad motsvarande på en bilverkstad skulle bli? "Bytte olja, filter och tändstift och så slängde vi dit nytt chassi, kaross och dörrar "

Fjädern gick av och visarna fick sig en smäll med tapp av lysmassa som resultat och eftersom visarna ändå behövde bytas så struntade jag i om de polerade klockan eller ej. De sade att de kontaktar mig om priset överstiger det överenskomna. Något annat än det och att byta glaset kom vi ej överens om. Boett, baklock, ändlänkar och tachy-ringen bytte de på eget initiativ, jag misstänker att de råkade ut för något oväntat problem och bytte boett och baklock utan kostnad.

Synd på baklocket och tachy-ringen eftersom de inte är exakt likadana som originalet men jag är glad över att boetten är ny. Originallocket hade 145.022 som nummer, dvs inte den extra nollan samt ingen omega-glob och tachy-ringen hade E utan apostrof och punkten bredvid 70 och inte under. Små, små detaljer som skiljer men vafan, jag fick en ny boett! Eftersom klockan är från 1984 så är det ändå inget samlarvärde på den så jag får vara nöjd även om en del av charmen försvunnit :D
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte starta en egen tråd för att presentera nyförvärvet. Men det är ju så JÄÄÄVLA noga med utformningen på öppningstrådar så jag orkar inte..
Tänkte kalla den "RicVin's Bantningstips" Hur man går från tungvikt till flugvikt på typ 24 timmar..
Kunde ju vara bra så här efter all julmat..;-)
Så här såg det ut vid datorn igår...
image.jpeg

Cool och vacker som en dag!! Men.. Liite tung kanske...
Igår eftermiddag.....
image.jpeg

Idag på jobbet..
image.jpeg

Fan vet hur många gram det skiljer... Kan man gissa på 200?
Båda klockorna har dock sin charm;-)
 

Greven

Audemars
Tänkte starta en egen tråd för att presentera nyförvärvet. Men det är ju så JÄÄÄVLA noga med utformningen på öppningstrådar så jag orkar inte..
Tänkte kalla den "RicVin's Bantningstips" Hur man går från tungvikt till flugvikt på typ 24 timmar..
Kunde ju vara bra så här efter all julmat..;-)
Så här såg det ut vid datorn igår...
image.jpeg

Cool och vacker som en dag!! Men.. Liite tung kanske...
Igår eftermiddag.....
image.jpeg

Idag på jobbet..
image.jpeg

Fan vet hur många gram det skiljer... Kan man gissa på 200?
Båda klockorna har dock sin charm;-)
Gratulerar!
 
Topp