• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör ni med era gamla ur?

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Funderar på vad ni gör med dom gamla uren? Ni vet dom som ligger kvar från när man började sitt intresse och inte får någon armtid. Fast man gillar dom ändå, det var ju dom uren som gjorde att man blev intresserad.

Jag har två som bara ligger nu. Känns nästan jobbigt. Dom inbringar ju inget större värde heller, så ingen mening i att sälja dom men vill absolut inte slänga dom.

klock.JPG
 

Icaras

Rolex
Jag slängde mina :D. Fast höjden av allt var när en vän (som vet om mitt intresse) gav mig en klocka från Ur & Penn o_O - den fick åka på loppis istället för tippen.
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Jag slängde mina :D. Fast höjden av allt var när en vän (som vet om mitt intresse) gav mig en klocka från Ur & Penn o_O - den fick åka på loppis istället för tippen.


Jag är inte den som sparar på gammal skrot, slänger hellre än sparar. Men dom första klockorna är ju lite speciella.

Vad var det du slängde och fick åka på loppis?
 

Icaras

Rolex
Jag är inte den som sparar på gammal skrot, slänger hellre än sparar. Men dom första klockorna är ju lite speciella.

Vad var det du slängde och fick åka på loppis?
Nja alltså, det var ju inte min "första" klocka - för den försvann någon gång under min tid på mellanstadiet. Men den första klockan i mitt intresse var raka vägen till min Omega Dynamic. Visst det var lite andra klockor under tiden men just dem startade inte mitt intresse för klockor :)
Med andra ord de klockor som är mellan min Dynamic och min allra första klocka. Dessa användes så gott som aldrig och har inget affektionsvärde på något vis, därav tippen och loppis ;)
 

Glusch

Cartier
Annars är de smidiga för att öva upp sina länk/bandbytesfärdigheter på, gör jag med mina som jag inte längre använder mig utav. Gör inte så mycket om de tar en smäll eller två då jag ändå inte använder dem. Nu kanske det däremot är så att de kunskaperna sitter hos dig och då är det inte lika relevant.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ligger och skräpar i en låda, vem vet kanske blir de roligare om de får ligga där 20-30 år :)
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Min gamla 90-tals kvartsare fick nytt batteri i går. Har inte använt den på länge men fick en riktigt go känsla i kroppen när jag provande den, väcker minnen :)

/Andy7750
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Alla mina klockor har en historia! Från den första jag fick av min mor till den sista jag köpte på mig från ebay en Camel Superchrono!

Armbandsklockor är inga stora saker som tar plats, skulle vara ifall du sparar på moraklockor så klart. I mitt fall så är affektionsvärdet större än värdet på självste klockan, då jag är samlare så får dom ligga kvar i lådan där jag har alla andra klockor och klocktillbehör.

Är faktiskt så nostalgisk så jag kan ta fram en klocka som jag fick eller köpte på mig för 100 år sedan, som har 0kr i pengar värde men ändå värd sin vikt i guld!

Så kort sagt, JA, jag kastar inga klockor, dom ligger kvar i lådan här hemma.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Det är dålig jinx att slänga ur man köpt. Otur framöver. Bättre flippa dom


Skickas från min iPhone
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag slängde mina :D. Fast höjden av allt var när en vän (som vet om mitt intresse) gav mig en klocka från Ur & Penn o_O - den fick åka på loppis istället för tippen.



Fan PaDDingToN, så gör man ICKE! Man behåller uren som man visar för sina barn, senare tar man fram dom och visar barnbarnen, barnbarns barn osv, osv ;)
 
Topp