Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad gör ni med era gamla ur?

Diskussion i 'Diskussion' startad av EricMcG, 3 april 2014.

1. EricMcG
    Trådstartare

EricMcG Friends of KS

Funderar på vad ni gör med dom gamla uren? Ni vet dom som ligger kvar från när man började sitt intresse och inte får någon armtid. Fast man gillar dom ändå, det var ju dom uren som gjorde att man blev intresserad.

Jag har två som bara ligger nu. Känns nästan jobbigt. Dom inbringar ju inget större värde heller, så ingen mening i att sälja dom men vill absolut inte slänga dom.

klock.JPG

calzone och Affe gillar detta.
  2. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Jag slängde mina :D. Fast höjden av allt var när en vän (som vet om mitt intresse) gav mig en klocka från Ur & Penn o_O - den fick åka på loppis istället för tippen.

Kniven gillar detta.
  3. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten

Fy! Man gör sig inte av med presenter! Om hen inte gav den till dig för att jävlas förstås.

Affe och Icaras gillar detta.
  4. EricMcG
    Trådstartare

EricMcG Friends of KS

Jag är inte den som sparar på gammal skrot, slänger hellre än sparar. Men dom första klockorna är ju lite speciella.

Vad var det du slängde och fick åka på loppis?

5. Teknikfreak

Teknikfreak Stadsbo

Alla klockor sparas även om prisspannet är enormt från billigast till dyrast.
    Alla klockor har ju köpts för att man tyckte om dom och under dom ekonomiska förutsättningar som gällde just då.:cigar:

calzone, Affe, 4cie och 1 annan gillar detta.
  6. Uffe

Uffe Biskop

De ligger i en låda. Övergivna.

Affe gillar detta.
  7. 80s

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Klockor utan ekonomiskt värde men med affektionsvärde behålls så klart.
    Resterande har jag faktiskt lagt i klädinsamlingen, förhoppningsvis/troligtivs blir någon glad av detta.
    :)

par, mega, wundlander och 1 annan gillar detta.
  8. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Gamla quartzur från tider då man var barn ligger säkert i en plastpåse någonstans och samlar damm.

Affe gillar detta.
  9. cab

cab Friends of KS

Ligger och skräpar i en låda

Affe gillar detta.
  10. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Nja alltså, det var ju inte min "första" klocka - för den försvann någon gång under min tid på mellanstadiet. Men den första klockan i mitt intresse var raka vägen till min Omega Dynamic. Visst det var lite andra klockor under tiden men just dem startade inte mitt intresse för klockor :)
    Med andra ord de klockor som är mellan min Dynamic och min allra första klocka. Dessa användes så gott som aldrig och har inget affektionsvärde på något vis, därav tippen och loppis ;)

11. konkas

konkas Friends of KS

Jag skulle lämna till Myrorna.

mega gillar detta.
  12. ZQT

ZQT The Banker

Casion var ju faktiskt lite cool. Kidsen kanske vill ha?

Affe gillar detta.
  13. EricMcG
    Trådstartare

EricMcG Friends of KS

Vet inte, gillar den rätt bra fortfarande. Min 3-åring kan nog inte hantera en klocka så bra :)

Kanske kan bli min sommarbeater i år.

14. Glusch

Glusch Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Annars är de smidiga för att öva upp sina länk/bandbytesfärdigheter på, gör jag med mina som jag inte längre använder mig utav. Gör inte så mycket om de tar en smäll eller två då jag ändå inte använder dem. Nu kanske det däremot är så att de kunskaperna sitter hos dig och då är det inte lika relevant.

EricMcG gillar detta.
  15. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Ligger och skräpar i en låda, vem vet kanske blir de roligare om de får ligga där 20-30 år :)

Affe gillar detta.
  16. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Alla gamla klockor visas upp i forumets vintagedel. :D

Icaras, jabla, EricMcG och 2 andra gillar detta.
  17. Andy7750

Andy7750 Präst

Från:
    Kungälv
    Min gamla 90-tals kvartsare fick nytt batteri i går. Har inte använt den på länge men fick en riktigt go känsla i kroppen när jag provande den, väcker minnen :)

/Andy7750

Mekmek och Affe gillar detta.
  18. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Alla mina klockor har en historia! Från den första jag fick av min mor till den sista jag köpte på mig från ebay en Camel Superchrono!

Armbandsklockor är inga stora saker som tar plats, skulle vara ifall du sparar på moraklockor så klart. I mitt fall så är affektionsvärdet större än värdet på självste klockan, då jag är samlare så får dom ligga kvar i lådan där jag har alla andra klockor och klocktillbehör.

Är faktiskt så nostalgisk så jag kan ta fram en klocka som jag fick eller köpte på mig för 100 år sedan, som har 0kr i pengar värde men ändå värd sin vikt i guld!

Så kort sagt, JA, jag kastar inga klockor, dom ligger kvar i lådan här hemma.

Icaras, Andy7750, mega och 3 andra gillar detta.
  19. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Det är dålig jinx att slänga ur man köpt. Otur framöver. Bättre flippa dom

Skickas från min iPhone

Affe gillar detta.
  20. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping

Fan PaDDingToN, så gör man ICKE! Man behåller uren som man visar för sina barn, senare tar man fram dom och visar barnbarnen, barnbarns barn osv, osv ;)

21. don segundo

don segundo Biskop

Är inne på samma spår som Af Sjodahl - ligger i lådan, tar inte stor plats så jag ser det inte som ett problem.

Andy7750 gillar detta.
  22. EricMcG
    Trådstartare

EricMcG Friends of KS

Haha, om jag ska visa dom där måste jag skapa ett troll först ;)

23. manekin

manekin Bonde

Casion skulle kunna skänkas till manekin (som satts på torken av frugan)..... :-|

EricMcG gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield