• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gör ni med lådorna?

Såkkett

Omega
Har mina i dom där felkonstruerade plåtöverskåpen till kyl och frys som ändå knappt är praktiskt användbara då de sitter för högt och sedan saknar botten så det är lögn i helvete att få ut något ur dem utan att ta fram en stol eller stege.
 

Daniel1978

Panerai
2-Faktor
Jag har inte många lådor, men jag sparar allt oavsett pris på klocka.
Tycker att det är roligare och lättare att sälja i de fall som det kan bli aktuellt!
 

A.J.

Panerai
Sparar dom.. Men ligger i en byrålåda:)
känns ändå gött att försöka bibehålla allt så komplett som möjligt!;)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
En fråga på temat: förvarar ni cert i låda eller inlåst?
Jag förvarar cert inlåst för att undvika att någon får med sig klocka och cert av bara farten.
Jag har cert och kvitton samt en del andra dokument/kontrakt i mitt bankfack. I fall det skulle bli inbrott, huset brinner ner eller något sånt är det bra att ha de på en annan plats som är säker.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Är en riktig förpackningsnörd (har till och med valt bort vissa märken/klockor enbart för att förpackningen/lådan är lam:D)! Nyare och dyrare Klockor ska självklart vara i fullsett så alla lådor behålls :)
 

plexan

Cartier
Sparar såklart, ligger längst in i garderoben, och när man städar och hittar dom får, man fina minnen från dagen man öppnade dom första gången :D
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Vilka tillverkare har lama lådor? :)
Seiko (i vissa undantag), Tissot, Certina, bla. Cartier har en grym box men tyvärr en väldigt lam och tråkig ytterlåda. Visst Tissot och Certina är inte dom dyraste klockorna men båda Certina och Tissot har klockor för i alla fall några tusen som tyvärr levereras i samma tråkiga låda som dom billigare modellerna. När det kommer till Seiko så tycker jag att standarden på lådan höjs ju dyrare klockan är vilket är i alla fall godtagbart :D
 

Edin

Panerai
Hittils har boxarna legat i ett skåp men jag funderar allvarligt på att ha de stående på en hylla i sovrummet nu. Dock inte de yttre boxarna så då blir det dubbla lådor att ha rätt på. Paneristis är ju galna i papplådan om man, gud förbjude, skulle sälja eller om barnen om 100 år vill sälja..
 

Icaras

Rolex
Nu har jag oftast bara en klocklåda då jag sällan har mer än 1 eller max 2 "lyxklockor" i min ägo åt gången. Beaters såsom Seiko, Casio osv slänger jag kartonger och annat trams direkt. Så rent fysiskt så finns det plats hos mig än så länge. Men inte mentalt.

Hoppas att det förr eller senare blir som det verkar ha varit förut - köp klockan, behåll kvitto/cert och släng lådjäveln åt helvete. Känns så mycket vuxenlekstuga när boxarna är så oproportionerligt stora och med all fullset-hets. Det är ett armbandsur, för tusan. Den behöver inte massa bökiga tillbehör som "måste" följa med resten av livet.

Kanske en ny affärsidé - "boxförvaring för klockor", som "däckförvaring".
Tänk om 50år när någon letar efter en fullset Skx007 för 20 papp :rolleyes:
 

mouqvist

Rolex
Lådorna hamnar i garaget och klockorna (ett par stycken bara) finns i garderoben, nattduksbordslådan eller på någon fönsterkarm!
 
Topp