• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad göra åt repa (hairline?)

speffy

Cartier
2-Faktor
Med tanke på att du till och med ringar in repan så bör det inte vara någon som någon annan reagerar på den.
En klocka är till för att användas och visst är det tråkigt med repor/hairlines men det är oundviklig om man använder klockan.
The first cut is the deepest!
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Affes stenar (Bergeon, några inlägg högre upp), som han visade upp, resulterade i att jag beställde ett par såna här.
Screenshot_2016-08-20-17-03-59.png

Har sedan tidigare testat Scotch Brite. Rekommenderas inte. Som jag läste på TZ; "Hade Gud menat att man ska använda Scotch Brite, skulle det ha ha stått Bergeon på den..."
Har även en 3M roterande borste. Funkar rätt bra men linjerna liknar inte de långdragna linjerna som originalet har. De blir liksom "avhuggna" och ytan blir lite "orolig".
Hursomhelst förstår jag att du stör dig på märket du fått. Vill du fixa själv, skaffa riktiga grejer. Eller så låter du nåt proffs fixa till den. Alternativt låt det va och vänj dig. Billigast så. ;)
 
Senast ändrad:

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Därför jag har så svårt att köpa äldre begagnade klockor eftersom det nästan alltid är någon nisse som kalasat loss på stålet. Helt omöjligt att polera utan att göra sig av med material.
 
Topp