• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad ger du frun i julklapp?

Edin

Panerai
image.jpeg

Hermes-scarf är mitt tips.

Sjukt uppskattat om det är en tjej som gillar mode!
Gav extra syrran en när hon fyllde 25 och skulle dra till USA. (tre år sedan och hon har inte kommit hem än.. :() Tog ett tag innan hon fattade vad det var då hon inte fick någon ask då den var vintage NOS från mor.

Annars måste nog Niklas idé vara bland de bättre jag hört! Funkar ju till päronen eller syskon med om man gillar att vara med dom.
 

Makkanxd

Rolex
Jag har fixat en snarlik present med samma vånda. Jag gjorde ett fint kort där jag satte 4 städer där det var en kryssbox bakom vardera. Sedan 4 weekenddatum. Hon ombeds att bocka i 1-2 alternativ på vardera kategori (beroende på om hon vill ha en liiiiten överraskning el ej). Sen finns ett frankerat kuvert till tomten med i paketet. Klart. Garanterat uppskattat.
Jäkligt smart, kopierar den!
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Annars måste nog Niklas idé vara bland de bättre jag hört! Funkar ju till päronen eller syskon med om man gillar att vara med dom.

Ja, det funkar till de flesta.
Vi gjorde en sådan till farmor när hon fyllde 90.
Varje familj i släkten fick en månad och en aktivitet. Vi hade december och julbord. Någon annan tog med henne på museum, andra på bio, någon på skansen osv. Behöver inte kosta mycket.
Gäller bara att ha lite fantasi :)
Farmor hade ett underbart år och såg fram emot varje händelserik månad.
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Här kommer ett tips:
Gör en väggkalender online.
Varje månad så skriver du in en aktivitet som du ordnar och har en passande bild för den månaden.
Tex.
För januari finns en bild på er två i snön och så skriver du på den 14 januari: Date i pulkabacken! Jag fixar varm choklad och mackor samt drar dig i pulkan både dit och hem.
I juli en sommarbild på er två och en text den 15 juli: Skärgårdsmys. Vi tar strömmabåten till Möja för en heldag i solen med pic-nic korg och avslutande middag på skärgårdkrogen.

Eller vad man nu vill. En personlig gåva som räcker hela nästa år :)
Mycket uppskattat vill jag lova!
IMG_0309.JPG


Årets (och alla år framöver) julklapp! Lås tråden.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Här kommer ett tips:
Gör en väggkalender online.
Varje månad så skriver du in en aktivitet som du ordnar och har en passande bild för den månaden.
Tex.
För januari finns en bild på er två i snön och så skriver du på den 14 januari: Date i pulkabacken! Jag fixar varm choklad och mackor samt drar dig i pulkan både dit och hem.
I juli en sommarbild på er två och en text den 15 juli: Skärgårdsmys. Vi tar strömmabåten till Möja för en heldag i solen med pic-nic korg och avslutande middag på skärgårdkrogen.

Eller vad man nu vill. En personlig gåva som räcker hela nästa år :)
Mycket uppskattat vill jag lova!
Trevlig ide! I kombinationen med en douche/bergeon dammpust kanske... kanske kan göra en officiell ks-variant på kalendern.

image.jpeg

Hermes-scarf är mitt tips.
Om det blir ngt blir det nog det.
 

Josef B

Bestraffaren
Funderar på att ge sambon en hårtork. Hennes nuvarande låter så in i helvete så det knastrar i öronen! Nån som har tips på en tystgående? :)
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Funderar på att ge sambon en hårtork. Hennes nuvarande låter så in i helvete så det knastrar i öronen! Nån som har tips på en tystgående? :)
Frågade sambon precis som arbetat en del med GHD. Modellen aura är den som låter minst men dock låter GHDs fönar lite mer överlag. Men dem ska visst vara väldigt bra.
 

MrPlow

Rolex
Här kommer ett tips:
Gör en väggkalender online.
Varje månad så skriver du in en aktivitet som du ordnar och har en passande bild för den månaden.
Tex.
För januari finns en bild på er två i snön och så skriver du på den 14 januari: Date i pulkabacken! Jag fixar varm choklad och mackor samt drar dig i pulkan både dit och hem.
I juli en sommarbild på er två och en text den 15 juli: Skärgårdsmys. Vi tar strömmabåten till Möja för en heldag i solen med pic-nic korg och avslutande middag på skärgårdkrogen.

Eller vad man nu vill. En personlig gåva som räcker hela nästa år :)
Mycket uppskattat vill jag lova!
Känns som ett sånt häfte med kuponger jag gav mamma och pappa när jag var liten... Där de kunde utnyttja erbjudanden som att jag gick och handlade och städade rummet...
 
Topp