• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad gjorde du när din klocka blev tillverkad? >>>

Chuck

Patek
2-Faktor
satt och kikade efter en Rolex GMT från 1980 talet då jag är född. Hittar en del men flest från typ 1989. Vad gjorde jag då förresten? Vilken period i livet var jag tänkte jag? Jo Jag hade börjat skolan och hade fick min swatch. Dessvärre inga bilder...

Ni som har en äldre klocka som ni älskar, behöver inte vara vintage. Vad gjorde ni eller hur såg ert liv ut när er klocka tillverkades? Visa gärna klockan med årtal och en bild på er eller en situation.

Kan bli skoj tråd! Jag börjar men dessvärre har jag inget som tillverkades när jag levde som är värt att visa.
De får bli min ena favorit.
Klockan är en Seiko 5 med guldplätering från 1977.
image.jpg



Så här såg jag ut när den tillverkades lol
image.jpg

Fyll på!
 
Förmodligen sysslade jag med självbefläckelse ;p beroende på vilken det är såklart!... Den jag har på mig nu är från ca 1946 så då var inte ens mina föräldrar påtänkta :p
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Kul tråd!
Rolex Explorer II, 16570. Tillverkades 2001, var 7 år gammal då.
Tja, vad gjorde jag? Spelade fotboll på skolgården, käkade glass och smygkollade på MTV i syrrans rum. Seriöst, det var fina tider!:D
 

MånsT

Rolex
Min Omega är från 2012 vilket betyder att jag var någonstans i gymnasiet, närmare bestämt perioden mellan andra terminen i ettan och första terminen i tvåan. :)
 
P

Philippe Stern

Guest
Same same. Mina klockor är mindre än 6 månader gamla. Borde kanske vara en vintagetråd?
 

Tarkovski

Omega
När denna klocka blev tillverkad, i ett land som inte längre finns, fanns nog inte jag...
 

Bilagor

  • 20150724_182809_7_bestshot.jpg
    20150724_182809_7_bestshot.jpg
    80.6 KB · Visningar: 46

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Körde bil till Stockholm på långfredagen i år med @par401 o köpte dessa :) när de tillverkades vet jag ej, troligtvis precis innan jag köpte dem :p
Omegan gone but not forgotten
image.jpg
 
  • Like
Reactions: par

Ako

Rolex
2-Faktor
image.jpg

1991, jag gick ettan på gymnasiet , sjöfart på citadellsskolan Malmö . Drack öl o vindsurfade på fritiden , oftast dock inte kombinerat .
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Bra idé på tråden ! Jag gick i sjunde klass, spelade spel på min Atari 400 och lyssnade på Master of puppets om och om igen :) Det här var favoritspelet, kommer ni ihåg detta ?
image.jpg
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Kul nostalgitråd! Den här, som jag fortfarande har kvar och vårdar ömt fick jag i studentpresent.
bild.JPG

Den är tillverkad ett par år tidigare, 1986. Vad gjorde man då? Jo, lyssnade på:
ladda ned (4).jpeg

Tittade på:
ladda ned (2).jpeg

och hade orena drömmar om:
Sept-1986.jpg

Tänk att man överlevde...
 
Senast ändrad:

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Dj 1974 - går ut gymnasiet
Precision 1979 - flyttar till Uppsala för studier
GMT 1997 - jobbar och leker med då femårig dotter
SD 1998 och SMP 1999- se ovan :) fast nu sexårig
Aerospace 2002 - börjar nytt jobb
Aqualand 2007 - flyttar till Skåne
 
Topp