Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad hände här egentligen? (John Mayer vs Robert Maron)

Diskussion i 'Diskussion' startad av virrooo, 22 maj 2015.

1. virrooo
    Trådstartare

virrooo Präst

2. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Jag tror att allt stämde i början , ock att många blev "fixade " tex. med bättre patina, bättre tavlor, boeter,mm. Det är några år sen detta hände. Idag är det godkänt att " förbättra " allt detta. Tror också att många av klockorna , har stigit otroligt i pris, ock klart att han inte vill lämna dom tillbaka, det hade inte många gjort. Det är vad jag tror, vi kanske får reda på detta senare,.........

virrooo gillar detta.
  3. virrooo
    Trådstartare

virrooo Präst

Ah jag har lite dålig koll på detaljerna kring allting. Att fixa boett och patina verkar, precis som du säger vara mer accepterat idag och självklart lär värdeökningen (samt kostnaden för en rättsprocess?) påverka Mayers beslut. Känns dock lite märkligt att först anklaga någon för att sälja fejkade klockor och sedan ta tillbaka allt och säga att man har fel. Samtidigt skönt att slippa en utdragen och dyr process!

4. rillesnille

rillesnille Borgare

Från:
    Norrort
    Jag kan tänkta mig att de kommit överens om rimlig kompensation... Mot att mayer håller keften i framtiden..

5. POO

POO Präst

Svårt att tänka att någon med ordentlig egen plånbok och dessutom intresse skulle låta sig "köpas" alltför lätt.

6. rillesnille

rillesnille Borgare

Från:
    Norrort
    Sant, sant... Men jag ser inga andra anledningar till varför han skulle säga så annars. Är väl ganska bekräftat att det var knas med delarna i klockorna? Kanske var klockor han fick... Nån galet rare daytona eller daydate... Inte omöjligt, eller?

7. virrooo
    Trådstartare

virrooo Präst

Ah jag har lite dålig koll på detaljerna kring allting. Att fixa boett och patina verkar, precis som du säger vara mer accepterat idag och självklart lär värdeökningen (samt kostnaden för en rättsprocess?) påverka Mayers beslut. Känns dock lite märkligt att först anklaga någon för att sälja fejkade klockor och sedan ta tillbaka allt och säga att man har fel. Samtidigt skönt att slippa en utdragen och dyr process!

Mårtenssons ur Brookfield