Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad hände med datum..?

Diskussion i 'Diskussion' startad av paradis, 17 april 2013.

1. paradis
    Trådstartare

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Hej,ville bytta ring på min GMT.Tar av metal ringen försiktigt,vid kl.6.Tar ut Pepsi ringen,innan jag ska bytta ring,så tar jag några bilder...Helt plötsligt tittar jag på klockan ,då ser jag glaset har vridits upp...!! Har inte rört den,nu vill jag vrida den tillbaka,den rör sig inte en mm.VAD HÄNDE ? Är det någon som kan förklara ....Titta som det ser ut...Datum fönstret hamnade utanför. Kan inte lada bilder,det gick så bra tidigare[​IMG]

2. paradis
    Trådstartare

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Nu fixade jag bild,IMGUR,....HaHaHa....!!!!!!!o_O

3. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Den där är helt körd! Ingen ide att laga. Ge den till mig så slipper du se den....

Skämt åsido, du måste på ngt sätt flippat till glaset när du pillade av ringen. Varför det inte går att pilla tillbaka vetetusan..

paradis gillar detta.
  4. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Glaset är bara monterat/nedsänkt i en packning och inte limmat eller gängat. Det är alltså inte omöjligt att med mer eller mindre hårdhänta tag få det ur sitt läge. Du måste kommit åt glaset - antingen med vridringen eller med det verktyg du bände med.

5. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Övertryck i klockan kan få glaset att "vandra" utåt. Speciellt om det är plexi. Det kan bero på flera saker som exempelvis kyla.
    Det enklaste är troligtvis att ta kontakt med en urmakare som trycker ur glaset och byter packning för att därefter sätta i glaset igen. Lossnar glaset så lätt, så är det troligtvis något fel på packningen.

paradis gillar detta.
  6. paradis
    Trådstartare

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Jag har inte rört glaset,om jag hade det,då hade det gått att snurra den tillbaka 5mm.Ska ta den i morgon till min urmakare,som jag brukar gå.Konstigt.....Tack så mycket för all hjälp.......

7. yonsson

Från:
    GBG
    Som sagt, dålig packning i kombination med att man exempelvis lämnar klockan nära ett fönster över natten där det blåser kan få glaset att släppa. Ovanligt, men möjligt. Lycka till!

8. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Vi
    Kom igen nu prof Kalkyl.....det blåser på månen...

Jokkmokkswe gillar detta.
  9. Knät

Knät Stadsbo

Från:
    Det mörka småland
    Say what??? Om en GMT skulle vara så känslig för kyla så skulle ju mitt glas ha flygit ut när jag gick ut i minus 25 ifrån en varm villa i vintras.. En tempförändring på 50 grader överstiger ju vida skillnaden vid ett dragit fönster..

10. yonsson

Från:
    GBG
    Jag skulle aldrig skrivit något känner jag nu i efterhand, men material ändrar storlek utifrån exempelvis temperatur. Olika material som ligger nära varandra (plexi+metall) i kombination med temperaturförändring i kombination med en dålig packning KAN ge det resultatet. Långsynt, men möjligt. Felaktig glaspackning kan säkert ge samma resultat när siliconet blir gammalt. Skjut mig!

Eurenius och CaptainOats gillar detta.
  11. Vevaren

Vevaren Friends of KS

Från:
    Solna
    Hahaha!

12. paradis
    Trådstartare

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Tack,ock min klocka är 1meter från fönster,på bordet,ock fönster är öppen hela natten.

13. Per

Per Björklövens finest

Haha! Vad säger du nu Aurum. Att limma glas kanske inte var så dumt ändå? ;)

Har för mig att denna klocka kommer från din gamla buddy.

Mårtenssons ur Brookfield