• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad hände med TTT?

meo_swe

Audemars
Explorer idag :cigar:
IMG_2655 2.jpg
Explorhim menar du väl?;)
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Frågan är snarare varför gula TTT användes...
För att T&J drog igång för ganska länge sedan, då du varken kunde "gilla" eller "ignorera" andras inlägg?
Misstänker att såväl armbandsuret som klocknörderiet är äldre än den senaste generationen forumplattformar.
Ibland längtar jag tillbaka till gamla gula TTT. Inte minst för de återkommande gnälltrådarna om att det var för mycket OT som tryckte ned seriösa trådar till sid 2. Sådana gnälltrådar tenderade att bli mycket långa. Så långa att de tryckte ned seriösa trådar till sid 2. Du hade definitivt haft en given plats där :D
 

Johan M

Cartier
Det här började ganska mycket som ett forum för inbördes beundran. Som tur är har en del av dem som började vara här försvunnit och forumet har mognat det senaste året. Jag tycker t ex inte att det ropas troll lika snabbt längre. Sen har ju KS ett modernare upplägg och plattform, många sade sig gilla anslagstavlan som var TTT bättre men sedan ändrades den plattformen och ungefär samtidigt startade KS. KS hade nog inte funnits utan TTT som språngbräda.

TTT lever fortfarande, gå gärna in där och skriv om du vill.
 

JohnDoe

Rolex
Nu är jag besviken. Snart lunch och bara 3 sidor. Måste genast köpa en DD igen. Antar att alla GTG:er därefter får hållas på centralbadet...... Nåja, fru o barn får väl anpassa sig till den nya DD pappan. Är ju lite gammaldags och har inte hängt med i svängarna men är det inte metrosexuell som gäller, dvs tar det som dyker upp, typ kvinna, man, hest eller så....
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det här började ganska mycket som ett forum för inbördes beundran. Som tur är har en del av dem som började vara här försvunnit och forumet har mognat det senaste året. Jag tycker t ex inte att det ropas troll lika snabbt längre. Sen har ju KS ett modernare upplägg och plattform, många sade sig gilla anslagstavlan som var TTT bättre men sedan ändrades den plattformen och ungefär samtidigt startade KS. KS hade nog inte funnits utan TTT som språngbräda.

TTT lever fortfarande, gå gärna in där och skriv om du vill.
Beror ju på hur man ser det. TTT genererade väl de personer som startade KS men behovet av en bra svensk plattform har funnits länge. Jag hängde aldrig på gula TTT utan istället på internationella forum innan KS startade. Klart man vill skriva på sitt modersmål eftersom det underlättar men inte till vilket pris som helst.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Nu är jag besviken. Snart lunch och bara 3 sidor. Måste genast köpa en DD igen. Antar att alla GTG:er därefter får hållas på centralbadet...... Nåja, fru o barn får väl anpassa sig till den nya DD pappan. Är ju lite gammaldags och har inte hängt med i svängarna men är det inte metrosexuell som gäller, dvs tar det som dyker upp, typ kvinna, man, hest eller så....
Du har rätt. Hellre en snygg kille än en ful tjej. ;)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Jag gillade gula TTT! Mycket för att ration passionerade/posörer var mycket högre där än vad den är på KS idag tex.

Det var dock inte hållbart i längden, det gula formatet funkade bara i en mindre krets utan massa OT och safirs(n)ubbar…

MEN missförstå mig inte nu, man kan absolut vara en passionerad klocknörd med bara nya klockor, Tony och Jocke är väl praktexempel på sådana - kul, trevliga och otroligt hjälpsamma snubbar som mest är intresserade av nytt och fint, och tekniken. …statusprylar för den breda massan – not so much…

Sen kunde jag ruttna lite på halvrasistiska, antisemitiska och sexistiska inlägg på TTT ibland, nåt som admin på KS är sjukt bra på att hålla efter! Stort bugande mot @Spencer66 @Denke

KS funkar för en större publik gissar jag? Själv läser jag mycket sällan på diskussion, men flera gånger om dan på vintage och hemslöjd å så… :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
TTT känns döende och mycket beroende på att de som driver det inte hängt med i utveckling av programvara för forum. För en nykomling som besöker sidan för första gången ser den ut att vara 10 år gammal och nedlagd. KS är 1000 gånger bättre.
 

Freddie L

Panerai
Bra där, @ruchac! KS behöver en dos spirituell (eller spritdoftande) trollande lite då och då. Tycker det är dåligt med det (Mr "är du helt jävla dum i huvudet" Stern har för låg klass, och dessutom tror jag nog att han inte är rolig med avsikt).
Sen är det ju lite synd att majoriteten av de första inläggen tvångsmässigt måste påpeka det uppenbara faktumet om trollandet, hade ju varit kul om han kunde fått någon på kroken. Så chilla lite när ni ser liknande inlägg, det har ts förtjänat efter att ha lagt så mycket av sin värdefulla rusperiod på att skriva! :)
 
Det TTt har som är bra är dock Tapatalk. Otroligt smidigt. Vet att det var något tjafs med reklam eller vad det nu var som blev det som fick det att rinna över och få admin att slå av det men iaf.
 

Calfen

Panerai
Jag saknar innehållet i gamla TTT ibland vet inte varför det var ju egentligen ingen högre kvalle än denna site kanske bara är lite nostalgisk lagd :)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Bra där, @ruchac! KS behöver en dos spirituell (eller spritdoftande) trollande lite då och då. Tycker det är dåligt med det (Mr "är du helt jävla dum i huvudet" Stern har för låg klass, och dessutom tror jag nog att han inte är rolig med avsikt).
Sen är det ju lite synd att majoriteten av de första inläggen tvångsmässigt måste påpeka det uppenbara faktumet om trollandet, hade ju varit kul om han kunde fått någon på kroken. Så chilla lite när ni ser liknande inlägg, det har ts förtjänat efter att ha lagt så mycket av sin värdefulla rusperiod på att skriva! :)
Jag som misstänkte att det var @Philippe Stern andra alias som startat tråden. :)
 

Nic

Rolex
2-Faktor
Har ju varit intresserad av klockor (armbandsur...) i sådär ca 20 år och varit på många forum
och förkovrat mig om det mesta om urverk och tillverkare och så vidare.
Hängde ett tag på TTT innan jag gick över mer eller mindre till detta forum istället.
Fråga mig inte varför...?
Min mening med trådstarten är: Hur blev det som det blev med det andra forumet?
Vad hände? Varför gick många medlemmar över hit istället?
Har absolut inget emot TTT, för egen del känns det som att det hänger ett dussin
snubbar där och det finns ingen energi där alls, inga livliga diskussioner som gör ett
forum levande. Jag gillar tjafset här! Omega vs Rolex och så vidare..!
Och alla LOLex, "FoOLEX killar som dyrkar varumärket som en religion,u
hjärntvättade som sektmedlemmar, och utan att ifrågasätta och ha egen vilja i sina val,
det är ju bara roligt.
Ett 36 mm armbandsur på en heterosexuell man? Kul humor!
Personligen kan jag inte ta en sådan man på allvar.
När skall han börja tafsa på mig? Tänker jag ...
En kvinnlig bekant till mig som jobbade inom restaurangbranschen och var bekant
med många homosexuella män, berättade för mig att en Rolex 36 mm var en symbol
i gaykretsar; "Jag är utåt sett hetero och lever med fru och barn, men jag har inga problem
med att ligga med killar också."
Och i så fall skulle det ju innebära att GW Persson var bi och allas våran tennishjälte
Björn också åt det hållet, och t.o.m Guillou, vad vet jag?
Personligen lägger jag inga värderingar i andra människors sexualitet, det är verkligen
upp till var och en så länge det inte skadar någon annan, och jag är inte homofobiker.
Men jag funderar en del kring Rolex 36 mm: Är dom gay dom som bär dom?
Eller skall jag köpa en sån till min donna, för hon tycker att det är en tjejklocka?
Du gillar radbrytningar va?
 
Topp