• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad hände sedan...

Andsan

Rolex
Ni kanske minns tråden
https://klocksnack.se/threads/det-kom-ett-paket-från-uk.28228/

Tyvärr skickades den tillbaka till säljaren.

Den var allt för polerad för min smak och oaktat att jag hade frågat specifikt om just detta och fått till svar att den var "bra".
Det visade sig att mellan hornen kl 5-7 var inte linjen helt rak och det kunde man inte undgå att se, och när jag dessutom hade frågat om just detta, men ändå hade han undanhållit en sådan information :(. Han hade även, vad jag misstänker, fotat klockan i vinklar som var fördelaktigt för honom. Jag misstänker att han även använt PS för att dölja felen, vilket han dock förnekat.
Säljaren skickade direkt 300 pund som en kompensation när jag började gnälla. Men jag hade aldrig kunnat acceptera att bära en sådan med detta "skönhetsfel" så det var det ända rätta att skicka tillbaka den.
Säljaren motsatte sig först hävandet av köpet så jag öppnade ett "Case" på E-bay. 40 minuter senare fick jag svar från E-bay att köparen accepterade mina krav.

Jag har nu fått köpeskillingen tillbaka genom Paypal, även om det tog 4-5 dagar.

Lite tråkigt var det för tavlan var perfekt och den gick på sekunden rätt. Men det dyker säkert upp något annan så småningom.

Så tycker jag inte om att någon "forumpolis" kallar mig slappis ;)


/Anders
 
Topp