• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad hände????

JaTack

Rolex
2-Faktor
Grattis till köpet!
Klockan ser väldigt bra ut, hoppas att den får mycket armledstid och att du blir nöjd :)
 

JesperO

Rolex
Sweet, grattis
Man får passa på när SL lättar på samlingen.
Hoppas du blir lika fast i GS som en annan!
 

Bosse

Friends of KS
Citat: Storlek: 39mm (???) känns större...

39 mm är rätt, och genereltt så bär GS större än deras nominella mått, jag har rätt små handleder och min 39mm (SBGA085) är helt rätt storlek för mig, dom flesta SD är 40,något mm och blir i största läget för en "allround klocka", dykare på sommaren är något annat.

//Bosse
 

Anfield

Panerai
Ja, vad hände igår egentligen?

Jag tar det från början...
Igår kväll träffade jag upp en mycket trevlig gammal forum "räv" som jag känt en längre tid.
Vi började kvällen med en stor måltid med diverse Thaimat, eftersom jag skulle ratta bilen hem så intogs det inga berusnings medel. (Så jag kan inte skylla nedan på det) ;)

Hur som helst, efter måltiden på stan flyttade vi hem till hans lägenhet och det stora "nörderiet" började.

På vardagsrums bordet låg det en större samling klockor från diverse märken, många som jag haft mindre intressen av tidigare. (Typ Orient)
Jag hade med mig klockrullar bestående av diverse olika klockor, några DJ, SD, någon DD och min gamla Patek.

Nörderiet var i full gång, jag satt och klämde och vred på de flesta klockorna på bordet... (Som barn med en godis skål framför sig) :)

Bland annat fanns det 4st Seikos som mina ögon fastnade lite på... Dessa 4 klockor var Grand Seikos, ett märke som jag känt till ett längre tag, men aldrig trott att jag skulle känna något för. (Alltid trott/tänkt att det inte är min grej)
Nu med dem framför mig infann sig sann klock glädje (sånt som bara oss nördar kan förstå oss på...).

Efter någon timme med långa diskussioner om urverk, tavlor, lume, och gångtid så klämmer han plötsligt ur sig, du ska inte köpa en så du kan prova en GS på riktigt?
Jag kände direkt, om jag någonsin ska köpa en GS så är det nu... Efter kort diskussion kom vi fram till att nedan klockan var perfekt för mig.

Denna klockan är uttagen hos Svante vid Globen i början av 2013 (av en annan medlem på detta forumet) ;) och i mycket trevligt skick, självklart mindre små märken men inget som stör mig.

Efter lite surfande har jag kommit fram till följande:
Model: SBGA073
Storlek: 39mm (???) känns större...
Verk: 9R65, 30 juveler, 72 timmar power reserv

Mitt första intryck efter 3 timmar på armen är:

Väldigt gedigen klocka, verket är vackert att titta på. (Jag är ju van att stirra på ett stål back lock... Väldigt trevligt att se ett urverk istället) :)
Tavlan är otroligt väl gjord och indexen är skurna/slipade så klockar glimrar fint i solen.
Länken känns väl gjord och låset är fantastiskt med sitt GS emblem.

Bjuder på några bilder tagna i bilen imorse:

image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


Nu ska jag köra med denna klockan ett tag för utvärdera klockan lite... ;)

Fortsättning följer!

Ha en trevlig Fredag!
Mvh
Micke





Grattis till klockan !!! men du kör ju på fel sida !
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Efter en dag på armen kommer den klassiska frågan, hur känns det?
Känns stabil... Men var just och bytte till en SeaDweller... ;)

Tavlan varierar brunt, grått och svart beroende på hur ljuset ligger... Riktigt fin klocka som passar perfekt som jobb klocka för mig (semi dress).

Den åker nog på armen i eftermiddag igen, idag är det Lördag, "klock bytar lördag". :)
Mvh
Micke
 

BOTL

Panerai
Väldigt rolig läsning. Man ska göra spontanköpa, unna sig det man vill ha gärna i sällskap med andra intresserade.


Ben Bockbrännarbolmers
 

vonhall

Rolex
Tack för trevlig läsning!
Blev själv otroligt överraskad första gången jag klämde på en GS. Är övertygad om att du kommer att bli väldigt nöjd med klockan!
 
Topp