• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vad händer egenligen i Seiko reklamen?

Kugghjul

Panerai
Från att jag tidigare uppmärksammade en betydligt mer "risky" Seiko film / site är vi nu på torr och trygg mark med denna film.
Jag är ju inte dummare än att jag i stora drag förstår denna reklamfilmen, men jag vill veta allt, alla detaljer!
Gråter t.ex. bruden i slutet pga att hon tycker att hennes tvåtons Credor är så fin, eller är det något annat pappan (?) säger som får tårarna att rinna?
Jobbade pappan över så sent att hon som flicka aldrig träffade honom, inklusive på hans födelsedag?
Vad är "selling point"? Att de skall tänka på varandra när de tittar på sina matchande klockor?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ud8HfB.gif
 

AB

Panerai
2-Faktor
Ja, jisses... Någon får gärna förklara. Behövs det verkligen fyra mins för poängen med filmen?
 
  • Like
Reactions: JLW

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jag tror han kommer försent till sitt bröllop. Men alla har ställt klockorna en timma bak för att "lura" honom att han var i tid ändå.
 

Kugghjul

Panerai
Jag tror han kommer försent till sitt bröllop. Men alla har ställt klockorna en timma bak för att "lura" honom att han var i tid ändå.
Ett mycket japanskt sätt att hantera det, men jag tycker inte det stämmer med vad jag ser i filmen, kronologiskt. Men om återställandet är en återblick, kan din teori funka.
 

Case

Panerai
Hur kan hans Astron visa fel tid? Dess selling point är ju att den automatiskt visar rätt tid vid alla tillfällen!

Synnerligen märklig reklam. Vilket är föga förvånande, den är ju japansk. ;)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Hur kan hans Astron visa fel tid? Dess selling point är ju att den automatiskt visar rätt tid vid alla tillfällen!

Synnerligen märklig reklam. Vilket är föga förvånande, den är ju japansk. ;)
Jag tror att det är precis det som är grejen. Han är i tid för att att han har en astron. Alla andra har ställt sin klocka en timma bak.
 
Topp