Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vad händer i Frankrike? aka Ebay problem aka checkbetalning!

Diskussion i 'Diskussion' startad av KMS, 7 mars 2013.

1. KMS
    Trådstartare

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Tydligen använder man check i Frankrike, lite oväntat då det känns som internet faktiskt slagit igenom nu.

Så till problemet; Köpte en grym (förhoppningsvis) vintage kronograf på Ebay för ett riktigt sjysst pris (återigen förhoppningsvis). I annonsen stod det att godkända betalningsmetoder var: Banköverföring, check + övrigt, dock ej Paypal. Så efter vunnen budgivning skickade jag ett mail om fraktpris o betalningsmetod där jag skrev att jag föredrar banköverföring.

Får inget svar utan personen ändrade så att jag kunde se fraktpriset och så fick jag en adress jag kunde skicka CHECKEN till? Jag skickade tillbaka direkt och bad han ändra så att jag kunde föra över pengarna till kontot istället: Inget svar.

24 timmar senare utan svar (i tisdags) skickade jag ett nytt mail där jag förtydligar att vi knappt har möjlighet att använda checkar i Sverige och att banköverföring hade vart det smidigaste/snabbaste/säkraste/enklaste/mest moderna metoden.
    Jag har fortfarande inte fått något svar. Nu kommer jag ju absolut inte skicka något förrän jag får svar. Annonsen vann jag i måndags och han har inte svarat något alls på mina 2 mail.

Inte hela världen för jag har ju inte betalat något är dock väldigt sugen på klockan även om det kommer nya klockor på Ebay...

Mailen har varit på både franska o engelska (google translate) så det borde inte vara någon större språkförbistring.
    Någon som har någon ide´ om vad jag skall gör härnäst förutom att vänta och se vad som händer?

Eftersom han i annonsen godkänner banköverföring så måste jag väl kunna förvänta mig att få använda det eller har han rätt att uppge vilket betalningssätt som passar honom bäst och köra på det? I vilket fall som helst, hade jag bara fått något svar på att det är en riktig människa med en riktig klocka hade jag väl kunnat gå till min närmaste banktjänsteman och testa hur det funkar med check, men nu är det ju stendött.

2. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Re: Vad händer i Frankrike? aka Ebay problem aka checkbetaln

Skicka ett gäng baguetter och se i fall han uppskattar skämtet, vilket han borde göra då han verkar vara en skojare själv.

3. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG

Regel nr1: Handla endast via paypal på ebay. Om säljaren inte tar ebay, köp ej.
    Regel nr2: Handla inte av Fransmän om du inte kan franska.

4. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm

Hysteriskt roligt hade det varit

5. KMS
    Trådstartare

KMS Friends of KS

Från:
    GBG

Jepp låter vettigt, men så smyger det sig in en liten "grymdealdjävul" o sätter sig på axeln o börjar viska uppmuntrande ord som chansa, chansa... :twisted: Å sen sitter man där å funderar på om man skall skicka ner ett gäng baguetter :D

6. yonsson

Från:
    GBG

Haha! Ja, de där små jävlarna måste man se upp med.
    Så här brukar jag göra med min när han dyker upp.

Hoppas det löser sig smidigt för dig.

7. _jonte

_jonte Friends of KS

Re: Sv: Vad händer i Frankrike? aka Ebay problem aka checkbe

Eller så är det så enkelt att säljaren ej var nöjd med slutpriset och vill få det att rinna ut i sanden...

8. KMS
    Trådstartare

KMS Friends of KS

Från:
    GBG

Det känns som det kan ligga nära till hands faktiskt.

9. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg

Regel nr3: använd alltid Ebays meddelandesystem för alla kontakter, då dokumenteras allt och finns tillhands vid tvister.

10. yonsson

Från:
    GBG

@jabla
    Precis.

11. KMS
    Trådstartare

KMS Friends of KS

Från:
    GBG

Allting löste sig faktiskt till slut!

Å så levde dom lyckliga i alla sina dar :D .

Om ni undrar vilka guldiga klockor det handlade om så får ni pallra er över till vintagedelen! :D

12. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm

Spännande, låt det nu vara en Omega!

Mårtenssons ur Brookfield